  • Data: 2015-12-28 11:11:15
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: Trybun <c...@r...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-27 o 15:19, RadoslawF pisze:

    > Nie muszą się zmieniać konstrukcyjnie.
    > Przez wiele lat podnoszono moc najpierw zaworami a potem
    > zwiększając ciśnienie w komorze. Jak możliwości się wyczerpały
    > to poszli w turbiny. Tyle że co innego turbina w sportowym
    > silniku powyżej dwu litrów a co innego w gównianym trzy cylindrowcu
    > o pojemności poniżej litra. A to nam ostatnio wciskają ekolodzy.

    Wielozaworowość itd to zabiegi mające nie podnosić bezpośrednio moc a
    minimalizować zawartość szkodliwych czynników w spalinach, no i
    oczywiście ograniczać zużycie paliwa.

    Mam zupełnie inne zdanie - to właśnie małe silniczki potrzebują
    wspomagania turbiny. Dla przykładu taki Dodge Viper nie potrzebuje
    turbodoładowania bo on ma moment obrotowy odpowiedni przy każdych
    obrotach silnika i na każdym przełożeniu skrzyni biegów.

    > W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
    > a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.

    Nowe Tipo z silnikiem 1.4 i turbodoładowaniem zmieniłby ten wehikuł w
    auto uniwersalne, którym również bez obawy można by wyjechać na trasę
    pozamiejską.

    > To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.
    >

    > Pozdrawiam

    Pewnie tak - przy turbo w małym benzyniaku inaczej trochę inaczej jazda
    by wyglądała. Nawet kiedyś miałem okazję się przejechać Fiatem Uno z
    turbodoładowaniem. Tam faktycznie szło wyczuć "dziurę turbo".