  • 101. Data: 2013-01-23 21:38:57
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-23 18:03, J.F pisze:

    > No ale jak - ojciec bez uprawnien instruktora, a samochod bez
    > wyposazenia dodatkowego ?
    > To jak on ma zapobiec nieszczesciu w sytuacji zagrozenia ?

    Nie wiem. Spytaj się kierowców w państwach, których taki system działa.
    Na przykład w Szwecji.

    --
    Liwiusz

  • 102. Data: 2013-01-23 22:16:31
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    W dniu 2013-01-22 21:49, Marcin N pisze:
    > W TV jakiś kretyn broniący zmian tłumaczył, że skoro ktoś nie zdał, to
    > znaczy, że był źle uczony i to wina szkoły. Jednak jeśli na 80 osób
    > zdają 3 - to pokazuje, że winny jest system i jego twórcy.

    Nie wiem jaki jest powód nie zdawania ale przecież w egzaminach na PJ
    nie chodzi o to aby wszyscy zdali...i tak mamy 20 kilka mln pojazdów i
    pewnie więcej kierowców a wiec niemal każdy kto chce w końcu zdaje...

    Rafał

  • 103. Data: 2013-01-23 23:32:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 23 Jan 2013 19:45:57 +0100, JK napisał(a):

    > 61/74
    >
    > Czy w tej sytuacji kierujący pojazdem ma
    > obowiązek zmienić pas na prawy, aby jechać
    > możliwie blisko prawej krawędzi jezdni?

    Skrajny prawy na tym filmie skręca w prawo.
    Nie wiadomo czy pytający pisząc prawy ma na myśli skrajny prawy, czy tylko
    o jeden pas w prawo w stosunku do tego którym jedzie.

  • 104. Data: 2013-01-23 23:42:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2013 21:14:23 +0100, glang napisał(a):

    > no właśnie chodzi o to że mogą :)
    > albo mogły do ostatniej zmiany o których piszesz powyżej - muszę to
    > sprawdzić.
    > chodziło o to że taki pojazd /wtedy jeszcze nie sklasyfikowany w PoRD/ miał
    > wszystko co potrzeba do poruszania się po drogach publicznych jak kombajn
    > zbożowy czy wózek widłowy :)

    Musialbym siegnac do starszych wersji ... ale IMO to wiele sie nie
    zmienilo:

    Art. 71.
    1. Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego,
    ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki
    turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest dowód rejestracyjny albo
    pozwolenie czasowe. Przepis ten nie dotyczy pojazdów, o których mowa w ust.
    3.
    2. Pojazdy określone w ust. 1 są dopuszczone do ruchu, jeżeli odpowiadają
    warunkom określonym w art. 66 oraz są zarejestrowane i zaopatrzone w
    zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne, a w przypadku pojazdów
    samochodowych, z wyłączeniem motocykli, w nalepkę kontrolną.

    3. Pojazd niewymieniony w ust. 1, przyczepa motocyklowa oraz przyczepa
    specjalna przeznaczona do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy lub pojazd
    wolnobieżny jest dopuszczony do ruchu, jeżeli odpowiada warunkom określonym
    w art. 66

    Dawniej mozna bylo miec watpliwosci jak sie kwalifikuje quada, choc w
    pewnie byl pojazdem silnikowym. Teraz wyraznie go nazwano pojazdem
    samochodowym.

    Tylko gdzie na quadzie nalepia sie nalepke ? Czyzby musial miec szybe ? :-)

    J.

  • 105. Data: 2013-01-23 23:56:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 23 Jan 2013 15:05:18 +0100, J.F napisał(a):

    > A ja 60/74 :-(

    Ja tylko na szlabanie poległem.

    Nie wiemy czy to te same pytania co na egzaminie (czy chociaż ten sam styl
    - ten sam układający).

    Te niejasne o których piszesz zazwyczaj da się "oszukać" zgadując która
    odpowiedź jest najbardziej edukacyjna i pro-bezpieczna.
    Nie udało mi się tylko na tym szlabanie w którym w sumie nadal nie wiem o
    co chodzi - dróżnik ma prawo kierować ruchem na przejeździe, ale w treści
    pytania jest "tylko".
    A nie tylko dróżnik ma prawo kierowania ruchem - może to robić np.
    policjant.
    Jeszcze inna sprawa że przejazd wygląda tak że sam dróżnik to jeszcze mało
    - choćby kazali to tego szlabanu nie objedziesz...

    > 13) Czy w tej sytuacji kierujący jest ostrzegany o zakończeniu drogi
    > jednokierunkowej i początku odcinka drogi dwukierunkowej?
    >
    > Nie k*, droga ktora jedzie pojazd jest droga dwukierunkowa. Nie ze mna
    > te numery, Bruner.
    > I blad. Ale nie moj.

    Ja tu kombinowałem tak, że dużo mówiono że teraz testy będą "życiowe", a
    nie szczegółowe i to właśnie będzie ta życiowość.

    W sumie sama kwintesencja tego testu - widzę odpowiedź złą i dobrą,
    zaznaczam złą, bo zakładam że autor tekstu nie wiedział że jest zła. No
    chyba że wiedział że jest zła i celowo zrobił pytanie żebym pomyślał że on
    nie wiedział że odpowiedź jest zła i zaznaczył złą ;)

    > ... az mnie cos tknelo i zajrzalem w rozpodzenie ... a jesli w
    > znaczeniu tego znaku jest jednak zapisane "droga" ?

    Tu pamiętałem że chodzi o jezdnie.
    Ale to kiedyś przypadkiem sam sprawdziłem :)

    > Bo to jest znak "dzieci" a nie "przejscie", ech ta jazda na
    > pamiec :-)

    No to pytanie też kretyńskie... Co to ma wspólnego z bezpieczeństwem?

    > 27) prog zwalniajacy ... no tak, nie znamy obowiazujacych znakow, z
    > jednym garbem prog, z dwoma garbami nierownosc.

    Tu prawdę mówiąc strzelałem :)
    Ale na zdjęciu był próg to stawiałem na próg.

    > 16) Czy widoczny po prawej stronie znak D-21 szpital zobowiązuje
    > kierujących do zachowania szczególnej ostrożności i niepowodowania
    > nadmiernego hałasu?
    > wybralem TAK i zdobylem pare punktow ... ale na jakies podstawie
    > zobowiazuje ?
    > Po sprawdzeniu stwierdzam ze zla odpowiedz.

    To czy zła czy dobra w tym teście jest nieistotne.
    Tu zaznacza się odpowiedź "edukacyjną" ;)

    > 28) Znak B-5 (zakaz wjazdu ciezarowych) dotyczy kierujących: ...
    > dawniej bym pewnie wtopil, no ale skoro teraz jedna odpowiedz jest
    > dobra, to widac musi dotyczyc i ciagnikow :-)

    To było proste :)

    > 29) Po zaświeceniu się w czasie jazdy tej lampki kontrolnej kierujący
    > samochodem osobowym powinien:
    > ... przyjalem ze to chodzi o temperature wody ... hm, przerwanie
    > jazdy to nie jest recepta na wszystko,
    > zmniejszenei predkosci nie zawsze moze pomoc, otworzyc szyby i
    > wlaczyc ogrzewanie - to tez nieglupie :-)
    > trzeba wiedziec co chca.
    > a teraz tak sie patrze ... lampka oleju to moze jest ?

    Lampka od wody, ale gdybym miał się zatrzymywać za każdym razem, to żadnego
    rajdu bym nie wygrał Cinquecento :)

    Ale jeden kolega cisnął dalej, okazało się że najsłabszy element układu
    chłodzenia to był króciec przy nagrzewnicy, a zalanie wrzącym glikolem nie
    było miłe (nowy telefon nie przeżył).

    > 31) Na skutek nagłego zatrzymania krążenia dochodzi do nieodwracalnych
    > zmian w centralnym układzie nerwowym po:
    > no niby wiem ze minuta za malo, 4 minuty tak w sam raz, ale
    > znane sa przypadki i dluzsze.
    > a reanimowac kaza dluzej, to moze te 10 minut jest zgodne ze
    > stanem nauki 2013 ?

    Eeee... ciągle mówią o tych 4 minutach jako czasie w którym trzeba
    rozpocząć reanimację żeby wymusić krążenie właśnie żeby mózg nie umarł.
    A potem to już reanimować można długo, bo krążenie się podtrzymuje.

    > Tak czy inaczej - jesli te pytania sa naprawde takie, to sie nie
    > dziwie ze nie zdali :-)

    Parę głupich, parę niejednoznacznych, pare błędnych.
    Lipa.

  • 106. Data: 2013-01-23 23:59:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2013 20:54:35 +0100, Tom N napisał(a):
    > J.F w
    >
    > Tak samo jak przed 19 stycznia 2013. Co Cię dziwi?

    Czyli jak ?
    Ciagnik rolniczy to nie jest, bo za szybki.
    Samochod ciezarowy to nie jest, bo wybitnie nie jest przeznaczony do
    przewozenia ladunkow.
    Ciagnik samochodowy ? Ale wtedy trzeba C+E, wolno tylko jedna przyczepe,
    a i o cala reszte sie obawiam - badania okresowe, swiadectwa kwalifikacji,
    winiety/viatole, tachograf ..

    > O B (+ przyczepa lekka)
    > Trolujesz, widać to na 20 metrów bez włączania tpm ;P

    Wcale nie. Napisali "po zdaniu egzaminu", ale jakiego ?

    J.

  • 107. Data: 2013-01-24 00:34:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2013 20:46:40 +0100, Tom N napisał(a):
    > J.F w
    >
    > I znowu nie zdałeś, tym razem jako pieszy:
    >
    > Zabrania się:
    > 1) wchodzenia na jezdnię:
    > [...]
    > b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

    Celna uwaga, ale przygladam sie ... nie widac jak wychodzi, a odstep miedzy
    samochodami tam stojacymi akurat taki ze mozna sie klocic czy sie jest to
    "spoza".

    Ale ... powiedzmy ze stoja zaparkowane na chodniku pojazdy, pieszy
    ostroznie wyglada, widzi ze ulica nic nie jedzie ... a jednak musi dralowac
    do najblizszego przejscia ? Ba - czy ten samochod musi ograniczac
    widocznosc, czy to sie tyczy tylko przeszkody ? Bo jak stoja same niskie
    maluchy i pieszy bez ostroznego wygladania widzi ze nic nie jedzie to nadal
    musi szukac przejscia ?
    Czy aby na pewno taka byla intencja ustawodawcy ? :-)

    J.

  • 108. Data: 2013-01-24 00:54:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Excite n...@n...bedzie.pl ...

    > Ale to właśnie do absurdu sprowadza się myślenie według zasady "dowiem
    > się dopiero jak mi będzie to potrzebne". Pewne minimum trzeba umieć i
    > nauczenie się tego to nie jest żaden problem o ile ktoś ma chęci i IQ
    > mieszczące się w minimum dolnym zakresie dla przeciętnych. Nikt nie
    > wymaga aby na kat.B kursant śpiewająco umiał przepisy na z innych
    > kategorii, niech chociaż zna same kategorie bo to ogólna wiedza
    > podstawowa dla kierowcy.

    Wytłumacz mi proszę, po co?
    Ja rozumiem sprawdzić sobie z ciekawości. Rozumiem ogólną ciekawość.
    Ale po co ktoś ma mnie egzaminować z faktu, czy mogę jeżdzić quadem, skoro
    quada prawdopodobnie nigdy w życiu nie dotknę?
    I nie zgadzam się że to jest podstawowa wiedza dla kierowcy. Podstawowa
    wiedza to jest kto ma pierwszeństwo, jak wjechać na rondo i żeby nie
    wjeżdzaćna krzyzówkę, jak nie da się zjechać. A nie, co mogę przewozić w
    przyczepce.

  • 109. Data: 2013-01-24 00:54:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jan45 j...@w...pl ...

    > Wyobraźcie wy sobie ucznia, który przychodzi do
    > szkoły maturalnej ze zdanym testem gimnazjalnym,
    > a nie umie wykonywać działań na ułamkach. Nie wie,
    > co to jest trójkąt prostokątny, ani też jak
    > rozwiązać równanko 2x=4. To nie jest wyjątek,
    > niestety. Trafił się taki zdolniacha, który jakimś
    > psim swędem dotarł aż do klasy maturalnej!
    > Na słabych dwójkach, ale go przepuszczano.

    I co z nim zrobiono?

  • 110. Data: 2013-01-24 00:54:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Miliony kierowców na drogach, kursy dawno już zdane i zapomniane,
    > jeździmy ...

    Ale według niektórych - bez podstawowej wiedzy....