eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3 › Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
  • Data: 2013-01-23 21:27:43
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: Jan45 <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-01-23 10:03, Cavallino pisze:
    >
    > (...) - skoro 70% klasy ma kiepskie oceny to przecież
    >> oczywiste, że to nauczyciel winny...
    >
    > No a nie?
    > Jak nie umie nauczyć materiału, który zamierza przekazać, to niby kto ma
    > być winny?
    >

    Panowie, spokojnie. Skoro zahaczyliście o edukację,
    proponuję poczytać wpisy na grupie edukacja.szkola.

    Wyobraźcie wy sobie ucznia, który przychodzi do
    szkoły maturalnej ze zdanym testem gimnazjalnym,
    a nie umie wykonywać działań na ułamkach. Nie wie,
    co to jest trójkąt prostokątny, ani też jak
    rozwiązać równanko 2x=4. To nie jest wyjątek,
    niestety. Trafił się taki zdolniacha, który jakimś
    psim swędem dotarł aż do klasy maturalnej!
    Na słabych dwójkach, ale go przepuszczano.

    To fakty, nie bajki. No to teraz wyobraźcie sobie
    nauczyciela, który ma tego czy innego takiego ucznia
    nauczyć materiału licealnego. Ma na to dwa i pół
    roku w liceum. Władze oświatowe rżną głupa
    i naciskają na szefostwo Centralnej Komisji Egzaminacyjnej,
    żeby obniżyć poziom matury. A kiedy i tak słabo
    maturzyści zdali, władze wyrzucają z posady dyrektora CKE.

    Nauczyciel nie wszystko może zrobić, za dużo zależy
    od stanu początkowego, czyli od przygotowania ucznia
    przed danym etapem nauki. Wcześniejsze braki szczególnie
    dają się we znaki na matematyce. Ale i w innych
    dziedzinach to widać dosyć wyraźnie. Powtórzę:
    To są fakty, i to nie wyjątkowe. Uczniów takich
    jest coraz więcej, coraz częściej stanowią większość
    w klasie.

    Według mnie statystyczny poziom wiedzy z zakresu
    szkoły podstawowej jest dziś za niski, żeby się dało
    przemawiać uczniom do rozumu dawnymi metodami.
    Teraz trzeba multimediów, gdzie nie ma tych długich
    i męczących dla nich tekstów, a są obrazki i częste
    powtórki. Animacje na przykład, i to udźwiękowione.
    Puszczać to delikwentom tak długo, aż im to się
    w główkach utrwali. Inaczej nie da rady.

    Jan

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: