    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe przepisy. To jest zamek.
    Date: Fri, 8 Nov 2019 14:36:40 +0100

    W dniu 08-11-2019 o 11:40, BronkL pisze:

    > Wcześniej jechał prawym pasem,
    > aż do miejsca gdzie stoi znak pionowy wyznaczający kierunki dla pasów,
    > czyli prawy pas skończył się do jazdy na wprost i przeznaczony jest
    > dla skręcających w prawo.

    Niech klient skręci w prawo, jak zły pas wybrał.
    A potem sobie zawróci.
    Drugi raz będzie wiedział...

    > Zmienia pas z prawego na lewy na zasadzie zamka.

    Nie - na zasadzie normalnej.
    Żaden pas się nie skończył.

    > Mógłbyś uzasadnić, dlaczego tak twierdzisz ?

    Bo nadal pas się nie kończy, a z pasa (pasów) obok i tak nie można
    jechać w kierunku obowiązującym na danym pasie.
    No chyba że można, to wtedy zamek jak najbardziej ma zastosowanie.