  • 141. Data: 2011-04-12 20:42:49
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 23:22:54 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):

    > A teraz obejrzyj:
    > http://www.youtube.com/watch?v=R5NEnwp13g4

    Jak ładnie FWD leca na zewnątrz :D

    --
    ___________ (R)

  • 142. Data: 2011-04-12 20:58:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2011 20:49:43 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > A to już zależy jak kto potrafi hamować.

    Niezbyt. Problemem w FWD jest to, że jak zaczyna jechać przód, to masz
    bardzo niewiele możliwości na zmniejszenie sił działajacych na przednie
    koła, żeby odzyskały przyczepność.

    > Najefektywniej w takiej sytuacji wyprostować koła i hamować prosto tak
    > długo jak dużo jest miejsca.

    Co doprowadzi do wylotu po stycznej,. o ile w tym samym momencie tył nie
    poleci w bok.

    > Poślizg podsterowny to brak przyczepności kół kierowanych.
    > W niewielkim stopniu można tej przyczepności pomóc dociążając przednią oś.
    Istotnie.

    > Do wyhamowania tylko trochę, można wypuścić auto trochę bokiem i to
    > wystarczy, a nie popsuje toru jazdy.

    W FWD, w takiej sytuacji już nie masz takiej możliwości. Nie masz czym
    podciąć tyłu.

    > Ale jak prędkość jest na to za duża, to nic lepszego od hamowania na
    > wprost się nie wymyśli.

    Sobiesław Zasada się z Toba nie zgadza. Poślizg czterokołowy przy RWD daje
    rade.

    > W zasadzie różnice między FWD, a RWD pod względem takiego poślizgu
    > podsterownego nie są duże.

    Są. W RWD ten pierwszy nie występuje, a przynajmniej mi sie nie zdarzył.

    > RWD łatwiej będzie puścić bokiem, co daje możliwość pojechania bardziej
    > efektownie, ale jeżeli chodzi o efektywność będzie pewnie podobna.

    Zmartwię Cię - Cypek Prochot jadąc po tej samej trasie raz swoim FWD, a raz
    moją Sierrą miał o 10% lepszy czas na RWD. Przy czym jego Mondeo
    zdecydowanie jest lepsze i silnikowo i oponiasto.

    --
    ___________ (R)

  • 143. Data: 2011-04-12 20:59:30
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Są - dodać gazu, kontra i modlić się.
    > W RWD niemal tak samo, ale gazu trochę odejmujesz.

    ale modły pozostają? ;-p

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 144. Data: 2011-04-12 21:00:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2011 20:57:17 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Poślizg podsterowny to sytuacja kiedy na zakręcie brakuje przyczepności
    > na osi kierowanej i samochód nie skręca tak mocno jak chciałby kierowca.

    Dodanie kolejnej siły nie spowoduje odzyskania przyczepności, a wręcz
    przeciwnie - pogłębi poslizg.

    > Ja miałem na myśli sytuacje, kiedy samochód na łuku ma zbyt dużą
    > prędkość i przyczepność przedniej osi jest niewystarczająca, żeby
    > samochodem skręcić. Wtedy trzeba tą prędkość zmniejszyć.

    Nie. Zmniejszyć siły działające na przednią oś.

    > Jeżeli mimo hamowania nie uda się zmniejszyć prędkości na tyle żeby
    > przód był w stanie wejść w zakręt, to po prostu prędkość na wejściu była
    > zbyt duża i raczej nic się już nie dało zrobić.

    Owszem, nie. MOzna wprowadzić auto w poślizg przed zakrętem. Tylko w FWD to
    dośc trudne.

    --
    ___________ (R)

  • 145. Data: 2011-04-12 21:01:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2011 08:07:59 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > jesli jako 'typowy kierowca' okreslamy takiego, ktory nie ćwiczył poślizgów
    > i który nie miał jeszcze okazji wpaść w nagły i niespodziewany poślizg
    > przynajmniej kilka razy w życiu to śmiem tweirdziż, ze żaden taki kierowca
    > nie wyprowadzi auta z dowolnego poślizgu, chyba, ze zbieg okliczności i
    > ogromna porcja szcześcia zrobi to za niego.

    W RWD ma szanse, bo instynktowna reakcja jest pomocna. W FWD takowa
    powoduje pogorszenie sytuacji.

    --
    ___________ (R)

  • 146. Data: 2011-04-12 21:03:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2011 06:52:10 +0200, Filip KK napisał(a):

    > Bez urazy, ale jesteś dupek a nie kierowca. Gdybyś miał we krwi
    > przyzwyczajenia z jazdy tylnym napędem, to byś nie puścił nogi z gazu. A

    Że co? Przy poślizgu w RWD, jeśli chesz z niego wyjśc odejmujesz gaz -
    dociążasz przód i stabilizujesz tył.

    --
    ___________ (R)

  • 147. Data: 2011-04-12 23:09:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2011 20:59:30 +0200, Michał Baszyński napisał(a):

    > ale modły pozostają? ;-p

    Również. Masz większe szanse, bo w FWD wyprowadzenie wymaga zwiększenia
    prędkości, a w RWD zmniejszenia.

    --
    ___________ (R)

  • 148. Data: 2011-04-13 00:19:04
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Również. Masz większe szanse, bo w FWD wyprowadzenie wymaga zwiększenia
    > prędkości, a w RWD zmniejszenia.

    Adam, śmieję się.
    BTW - jeżdżę w124 :-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 149. Data: 2011-04-13 22:54:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 00:19:04 +0200, Michał Baszyński napisał(a):

    > Adam, śmieję się.
    > BTW - jeżdżę w124 :-)

    A ja Sierrą i Berlingo. Mam trochę porównania co i jak się zachowuje ;)

    --

  • 150. Data: 2011-04-14 09:24:53
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Że co? Przy poślizgu w RWD, jeśli chesz z niego wyjśc odejmujesz gaz -
    > dociążasz przód i stabilizujesz tył.

    _Odciazasz_ slizgajacy sie tyl w celu stabilizacji... ciekawe.
    Ty chyba piszesz o poslizgach na "oslej laczce".

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl