-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!mike!not-for-mail
From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe opony, a oś
Date: Tue, 12 Apr 2011 20:58:25 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 56
Sender: t...@m...oldfield.org.pl
Message-ID: <c1.01.3Q8HbQ$0Dn@mike.oldfield.org.pl>
References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
<3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
<q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
<8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
<zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
<s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
<149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
<injlvd$bbj$1@inews.gazeta.pl> <inl0be$bij$1@news.onet.pl>
<4d9e193b$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<c1.01.3Q5K5V$0DO@mike.oldfield.org.pl>
<4d9f58c6$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: trzypion.oldfield.org.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1302634771 1341 77.236.9.21 (12 Apr 2011 18:59:31 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Apr 2011 18:59:31 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361929
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 08 Apr 2011 20:49:43 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>>> Dokładnie. Poślizg podsterowny nadal jest bezpieczniejszy, bo opanowanie
>>> go to głównie hamowanie,
>> ...zamieniające go w nadsterowny
>
> A to już zależy jak kto potrafi hamować.
Niezbyt. Problemem w FWD jest to, że jak zaczyna jechać przód, to masz
bardzo niewiele możliwości na zmniejszenie sił działajacych na przednie
koła, żeby odzyskały przyczepność.
> Najefektywniej w takiej sytuacji wyprostować koła i hamować prosto tak
> długo jak dużo jest miejsca.
Co doprowadzi do wylotu po stycznej,. o ile w tym samym momencie tył nie
poleci w bok.
> Poślizg podsterowny to brak przyczepności kół kierowanych.
> W niewielkim stopniu można tej przyczepności pomóc dociążając przednią oś.
Istotnie.
> Do wyhamowania tylko trochę, można wypuścić auto trochę bokiem i to
> wystarczy, a nie popsuje toru jazdy.
W FWD, w takiej sytuacji już nie masz takiej możliwości. Nie masz czym
podciąć tyłu.
> Ale jak prędkość jest na to za duża, to nic lepszego od hamowania na
> wprost się nie wymyśli.
Sobiesław Zasada się z Toba nie zgadza. Poślizg czterokołowy przy RWD daje
rade.
>> , ale to juz urok 'bezpiecznego FWD'
>
> W zasadzie różnice między FWD, a RWD pod względem takiego poślizgu
> podsterownego nie są duże.
Są. W RWD ten pierwszy nie występuje, a przynajmniej mi sie nie zdarzył.
> RWD łatwiej będzie puścić bokiem, co daje możliwość pojechania bardziej
> efektownie, ale jeżeli chodzi o efektywność będzie pewnie podobna.
Zmartwię Cię - Cypek Prochot jadąc po tej samej trasie raz swoim FWD, a raz
moją Sierrą miał o 10% lepszy czas na RWD. Przy czym jego Mondeo
zdecydowanie jest lepsze i silnikowo i oponiasto.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Następne wpisy z tego wątku
- 12.04.11 21:00 Adam Płaszczyca
- 12.04.11 21:01 Adam Płaszczyca
- 12.04.11 21:03 Adam Płaszczyca
- 12.04.11 23:09 Adam Płaszczyca
- 13.04.11 00:19 Michał Baszyński
- 13.04.11 22:54 Adam Płaszczyca
- 14.04.11 09:24 MarcinJM
- 17.04.11 23:25 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe