-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe opony, a oś
Date: Tue, 05 Apr 2011 14:58:29 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 33
Message-ID: <inf3k8$45h$1@news.onet.pl>
References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
<tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
<3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf32l$1sg$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1302008264 4273 193.22.28.4 (5 Apr 2011 12:57:44 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Apr 2011 12:57:44 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.15)
Gecko/20110303 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <inf32l$1sg$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360401
[ ukryj nagłówki ]On 2011-04-05 14:49, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
> On 2011-04-05 13:12, Waldek Godel wrote:
>> Dnia Tue, 05 Apr 2011 13:05:03 +0200, AL napisał(a):
>>
>>> ale okreslenie 'lzejszy tyl' nie odnosi sie, ze masy fizycznie sie
>>> przemieszczaja i zmienia sie jego bezwladnosc :).
>>> Chodzi o to, ze zmniejsza sie nacisk tylnych kol na podloze (obrazowo:
>>> podnosi sie 'dupka' auta) a wiec zwieksza sie tendencja do jego
>>> niestabilnosci - zwlaszcza jadac nie po luku (w wielkim skrócie).
>>
>> skup się - skoro masa jest tak rozłożona, że nacisk na jedną oś jest
>> mniejszy, to w zakręcie będą również mniejsze siły boczne, bo sam
>> powiedziałeś, że masa się nie przemieszcza.
>>
>> A nawet już jak sytuacja jest tak zła, że któraś z osi wpadnie w poślizg,
>> to ja chyba jednak wolę, żeby to była oś tylna. Tam przynajmniej jest
>> cień
>> szansy (choćby najmniejszy) na opanowanie auta. Jak poleci przód, to
>> już za
>> dużo nie zrobisz - ani sterować, ani hamować, ani dodać gazu (przy
>> przednim
>> napędzie)
>
> Z tego co piszesz wynika, że jesteś typowym teoretykiem :-)
Dodam jeszcze tak: podsterowność jest bezpieczniejsza dla typowego
kierowcy. Powinno Ci dac do myślenia to, że ludzie tak bardzo boją się
jeździć samochodami z tylnym napędem. Zwłaszcza jak się robi ślisko - a
przecież powinni sobie radzić doskonale -> nadsterowność.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.11 14:58 Waldek Godel
- 05.04.11 15:00 AL
- 05.04.11 15:04 AL
- 05.04.11 15:05 Waldek Godel
- 05.04.11 15:10 AL
- 05.04.11 15:11 Waldek Godel
- 05.04.11 15:23 to
- 05.04.11 15:27 to
- 05.04.11 15:35 AL
- 05.04.11 15:37 AL
- 05.04.11 15:42 AL
- 05.04.11 15:46 to
- 05.04.11 16:17 Waldek Godel
- 05.04.11 16:37 Grzegorz Prędki
- 05.04.11 17:06 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=