eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    Date: Tue, 05 Apr 2011 14:58:29 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <inf3k8$45h$1@news.onet.pl>
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
    <tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
    <3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf32l$1sg$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1302008264 4273 193.22.28.4 (5 Apr 2011 12:57:44 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Apr 2011 12:57:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.15)
    Gecko/20110303 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <inf32l$1sg$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360401
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-04-05 14:49, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    > On 2011-04-05 13:12, Waldek Godel wrote:
    >> Dnia Tue, 05 Apr 2011 13:05:03 +0200, AL napisał(a):
    >>
    >>> ale okreslenie 'lzejszy tyl' nie odnosi sie, ze masy fizycznie sie
    >>> przemieszczaja i zmienia sie jego bezwladnosc :).
    >>> Chodzi o to, ze zmniejsza sie nacisk tylnych kol na podloze (obrazowo:
    >>> podnosi sie 'dupka' auta) a wiec zwieksza sie tendencja do jego
    >>> niestabilnosci - zwlaszcza jadac nie po luku (w wielkim skrócie).
    >>
    >> skup się - skoro masa jest tak rozłożona, że nacisk na jedną oś jest
    >> mniejszy, to w zakręcie będą również mniejsze siły boczne, bo sam
    >> powiedziałeś, że masa się nie przemieszcza.
    >>
    >> A nawet już jak sytuacja jest tak zła, że któraś z osi wpadnie w poślizg,
    >> to ja chyba jednak wolę, żeby to była oś tylna. Tam przynajmniej jest
    >> cień
    >> szansy (choćby najmniejszy) na opanowanie auta. Jak poleci przód, to
    >> już za
    >> dużo nie zrobisz - ani sterować, ani hamować, ani dodać gazu (przy
    >> przednim
    >> napędzie)
    >
    > Z tego co piszesz wynika, że jesteś typowym teoretykiem :-)

    Dodam jeszcze tak: podsterowność jest bezpieczniejsza dla typowego
    kierowcy. Powinno Ci dac do myślenia to, że ludzie tak bardzo boją się
    jeździć samochodami z tylnym napędem. Zwłaszcza jak się robi ślisko - a
    przecież powinni sobie radzić doskonale -> nadsterowność.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: