  • 131. Data: 2011-04-09 23:56:18
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-08 21:03, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Problemy z czytaniem ze zrozumieniem, czy też może znów uważasz się za
    > świetnego kierowcę ?
    > Ostatnio na prefabecie (na śniegu) jakoś niespecjalnie pokazywałeś jazdę
    > poślizgiem a wręcz grzecznie jeździłeś na okrągło - coś mi zatem tu nie
    > pasuje :-D
    >
    > Jeśli masz ochotę, to możemy podjechać znowy... porównamy wtedy komu jak
    > to wychodzi ? :-) Przyjmujesz wyzwanie czy trzęsiesz portkami ? :-)))

    Tylko kto Wam śniegu dowiezie? ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 132. Data: 2011-04-10 00:49:42
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-04-09 23:56, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Tylko kto Wam śniegu dowiezie? ;)

    Od kiedy do jeżdzenia bokiem potrzebny jest śnieg :-) Ba, teraz nawet
    będzie miał łatwiej :-)))

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 133. Data: 2011-04-10 03:06:39
    Temat: Re: Nowe opony, a o?
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Apr 9, 3:17 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jacku, ale czy to nie jest tak ze jak na suchym auto wykazuje sie
    > nadsterownoscia to nie dostanie homologacji, a jak sie wykazuje
    > nadsterownoscia na mokrym .. to kierowca jechal za szybko ?
    >
    > Na mokrym w ogole mozna mowic o jakim kacie zniosu, czy to jest raczej
    > tak ze trzyma, trzyma .. polecial do rowu ? Bo ten kat zniosu to chyba
    > ma luzny zwiazek z tarciem ?
    >
    > J.

    Jezeli samochod jest nadsterowny na suchym to bardzo prawdopodobne
    jest, ze bedzie jednakowo lub jeszcze bardziej nasterowny na mokrym
    wiec homologacji tak czy siak nie dostanie. Co do orzekania policji na
    temat wypdakow no to wiadomo. Z tym, ze w przypadku pojazdu
    nadsterownego policjant w zasadzie ma racje - kierowca jechal za
    szybko :-)

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 134. Data: 2011-04-12 06:37:28
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-08 20:49, JAM pisze:

> [...]
    > dla przcietnego kierowcy. Takie samochody sa wprawdzie bardoz szybkie
    > w czasach reakcji i dobrze wchodza w zakrety, ale kierowca moze miec
    > klopoty z utzymaniem takiego pojazdu na prostej powyzej pewnych
    > predkosci jazdy. Zalozenie nowych opon na tyl powoduje zjawisko
    > odwrotne. Pojazd staje sie bardziej podsterowny w porownaniu do tego
    > co zalozyl producent. Powoduje to, ze zwiekszenie stabilnosci pojazdu
    > kosztem zwiekszenia czasu reakcji podwozia co generalnie jest sporo
    > bezpieczniejsze dla normalnego uzytkownika choc traci sie na dynamice

    Gdyby samochody z napędem na tył były niebezpieczne przy wyższych
    prędkościach, tak jak sugerujesz, na pewno Lambo, Ferri, BMW, Lexus,
    Merc, Prosiak i wiele innych nawet lepszych z czołówki światowej nie
    miałyby napędu na tył, bo by to groziło niebezpieczeństwem.

    Jesteś w bardzo dużym błędzie, bo jest dokładnie odwrotnie. Ale ja
    Ciebie z niego nie będę wyprowadzał.

    Pozdrawiam

  • 135. Data: 2011-04-12 06:51:10
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-08 21:20, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > I ta jedna sytuacja jest dowodem czegokolwiek ? Jeśli jedynym powodem
    > były tory, prędkość była niewielka a wykonane zostało 6-7 kontr, to
    > obawiam się, że on bardziej przeszkadzał niż pomagał a cała sytuacja
    > niczego nie dowodzi.

    Zima, jest to taki okres, w którym nie potrafię opanować się za
    kierownicą, żeby nie wejść w każdy zakręt bokiem (chyba, że nie
    pozwalają mi na to warunki, np. dziury, inne auta, czy ludzie). Przy
    50km/h wciskam gaz i wchodzę w zakręt bokiem takim mocnym, jak tylko
    chce. I nie robię nawet 2 kontr. Wychodzę zawsze z poślizgu po 1
    kontrze, bo auto idealnie daje się opanować jadąc bokiem. Jeżeli tamten
    kierowca musiał wykonać 6 a nawet 7 kontr, to proponuję by przesiadł się
    na FWD, w tym samochodzie na pewno mu się ta umiejętność przyda. Bo
    najwidoczniej ten RWD mu nie służy. Poza tym bardzo stare to musi być
    auto, że nie ma żadnego elektronicznego wspomagania.

    > Tak, pokaż! KAŻDY poślizg nadsterowny masz wyprowadzać JEDNĄ ręką.

    W RWD to przyjemność wyprowadzać auto z poślizgu jedną ręką. :)

  • 136. Data: 2011-04-12 06:54:21
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-08 18:15, Pete pisze:

    > Tylko że wiekszosc kierowcow nie startuje w rajdach i nie maja tak
    > dobrze opanowanych instyntkow by wiedziec co dokladnie zrobic jak im
    > tyłek zaczyna zawracac. Wiekszosc kierowcow da po hamulcach co tylko
    > pogorszy sytuacje.

    Bo większość kierowców nie jest doświadczonych. Zapewniam Cie, że po
    pierwszym takim razie (czyt: dzwonie) uczą się, że nie daje się po
    hamulcu w takim momencie. Także błędy się popełnia raz, potem się
    wyciąga wnioski i ich się nie popełnia. W RWD jak dasz po hamulcu gdy
    tyłek wyprzedza nas, nie pogorszy stanu rzeczy. :) Auto ładnie się
    zatrzyma nie obracając nas, chyba że mamy niesprawne hamulce.

  • 137. Data: 2011-04-12 06:55:51
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-04-05 16:37, Grzegorz Prędki pisze:

    > Bo samochody cywilne projektuje sie tak zeby byly podsterowne.

    Zapraszam do testu Porszawki bez systemów, potem tu wróć i popraw tę
    bzdurę co napisałeś.

  • 138. Data: 2011-04-12 13:37:50
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-12 06:54, Filip KK pisze:

    > Bo większość kierowców nie jest doświadczonych. Zapewniam Cie, że po
    > pierwszym takim razie (czyt: dzwonie) uczą się, że nie daje się po
    > hamulcu w takim momencie. Także błędy się popełnia raz, potem się

    Jasne. Tylko, ze cwiczenie tego odruchu to jakies kilkaset razy.
    WIEDZA, ze sie nie hamuje, ale INSTYNKTOWNIE zahamuja, tak natura czlowieka.
    Tylko mi nie opowiadaj, ze tobie sie to udalo za drugim razem. Owszem,
    jak wlaczysz swiadomosc. W sytuacji zaskakujacej bez treningu zdejmiesz
    chocby noge z gazu.
    Jak chociazby tu: http://www.youtube.com/watch?v=oJ5tIhXPg14
    A niby juz wycwiczony bylem, tak sadzilem w zadufaniu.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 139. Data: 2011-04-12 19:29:07
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Apr 12, 12:37 am, Filip KK <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > Merc, Prosiak i wiele innych nawet lepszych z czołówki światowej nie
    > miałyby napędu na tył, bo by to groziło niebezpieczeństwem.

    Podsterownosc czy nadsterownosc pojazdu to cecha dynamiczna podwozia,
    ktora nie zalezy od tego czy naped jest na przod czy na tyl czy tez na
    obie osie. Rodzaj napedu wplywa na stopien podsterownosci i
    konstruktorzy zawieszen biora to pod uwage przy strojeniu pojazdu. W
    efekcie otrzymujesz pojazd podsterowny bez wzgledu na to czy ma naped
    na przednie czy na tylne kola. Naped na tyl stosuej sie w samochodach
    sportowych z innych powodow.

    > Jesteś w bardzo dużym błędzie, bo jest dokładnie odwrotnie. Ale ja
    > Ciebie z niego nie będę wyprowadzał.

    Mam odmienne zdanie.

  • 140. Data: 2011-04-12 20:39:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 8 Apr 2011 07:51:33 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > Mylisz sie, nawet w FWD są sposoby wyciągnięcia auta z nadsterownego
    > poślizgu.

    Są - dodać gazu, kontra i modlić się.
    W RWD niemal tak samo, ale gazu trochę odejmujesz.
    --