-
141. Data: 2011-04-12 20:42:49
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 06 Apr 2011 23:22:54 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
> A teraz obejrzyj:
> http://www.youtube.com/watch?v=R5NEnwp13g4
Jak ładnie FWD leca na zewnątrz :D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
142. Data: 2011-04-12 20:58:25
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 08 Apr 2011 20:49:43 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>>> Dokładnie. Poślizg podsterowny nadal jest bezpieczniejszy, bo opanowanie
>>> go to głównie hamowanie,
>> ...zamieniające go w nadsterowny
>
> A to już zależy jak kto potrafi hamować.
Niezbyt. Problemem w FWD jest to, że jak zaczyna jechać przód, to masz
bardzo niewiele możliwości na zmniejszenie sił działajacych na przednie
koła, żeby odzyskały przyczepność.
> Najefektywniej w takiej sytuacji wyprostować koła i hamować prosto tak
> długo jak dużo jest miejsca.
Co doprowadzi do wylotu po stycznej,. o ile w tym samym momencie tył nie
poleci w bok.
> Poślizg podsterowny to brak przyczepności kół kierowanych.
> W niewielkim stopniu można tej przyczepności pomóc dociążając przednią oś.
Istotnie.
> Do wyhamowania tylko trochę, można wypuścić auto trochę bokiem i to
> wystarczy, a nie popsuje toru jazdy.
W FWD, w takiej sytuacji już nie masz takiej możliwości. Nie masz czym
podciąć tyłu.
> Ale jak prędkość jest na to za duża, to nic lepszego od hamowania na
> wprost się nie wymyśli.
Sobiesław Zasada się z Toba nie zgadza. Poślizg czterokołowy przy RWD daje
rade.
>> , ale to juz urok 'bezpiecznego FWD'
>
> W zasadzie różnice między FWD, a RWD pod względem takiego poślizgu
> podsterownego nie są duże.
Są. W RWD ten pierwszy nie występuje, a przynajmniej mi sie nie zdarzył.
> RWD łatwiej będzie puścić bokiem, co daje możliwość pojechania bardziej
> efektownie, ale jeżeli chodzi o efektywność będzie pewnie podobna.
Zmartwię Cię - Cypek Prochot jadąc po tej samej trasie raz swoim FWD, a raz
moją Sierrą miał o 10% lepszy czas na RWD. Przy czym jego Mondeo
zdecydowanie jest lepsze i silnikowo i oponiasto.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
143. Data: 2011-04-12 20:59:30
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2011-04-12 20:39, Adam Płaszczyca pisze:
>> Mylisz sie, nawet w FWD są sposoby wyciągnięcia auta z nadsterownego
>> poślizgu.
>
> Są - dodać gazu, kontra i modlić się.
> W RWD niemal tak samo, ale gazu trochę odejmujesz.
ale modły pozostają? ;-p
--
Pozdr.
Michał
-
144. Data: 2011-04-12 21:00:31
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 08 Apr 2011 20:57:17 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Poślizg podsterowny to sytuacja kiedy na zakręcie brakuje przyczepności
> na osi kierowanej i samochód nie skręca tak mocno jak chciałby kierowca.
Dodanie kolejnej siły nie spowoduje odzyskania przyczepności, a wręcz
przeciwnie - pogłębi poslizg.
> Ja miałem na myśli sytuacje, kiedy samochód na łuku ma zbyt dużą
> prędkość i przyczepność przedniej osi jest niewystarczająca, żeby
> samochodem skręcić. Wtedy trzeba tą prędkość zmniejszyć.
Nie. Zmniejszyć siły działające na przednią oś.
> Jeżeli mimo hamowania nie uda się zmniejszyć prędkości na tyle żeby
> przód był w stanie wejść w zakręt, to po prostu prędkość na wejściu była
> zbyt duża i raczej nic się już nie dało zrobić.
Owszem, nie. MOzna wprowadzić auto w poślizg przed zakrętem. Tylko w FWD to
dośc trudne.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
145. Data: 2011-04-12 21:01:46
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 8 Apr 2011 08:07:59 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
> jesli jako 'typowy kierowca' okreslamy takiego, ktory nie ćwiczył poślizgów
> i który nie miał jeszcze okazji wpaść w nagły i niespodziewany poślizg
> przynajmniej kilka razy w życiu to śmiem tweirdziż, ze żaden taki kierowca
> nie wyprowadzi auta z dowolnego poślizgu, chyba, ze zbieg okliczności i
> ogromna porcja szcześcia zrobi to za niego.
W RWD ma szanse, bo instynktowna reakcja jest pomocna. W FWD takowa
powoduje pogorszenie sytuacji.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
146. Data: 2011-04-12 21:03:29
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 08 Apr 2011 06:52:10 +0200, Filip KK napisał(a):
> Bez urazy, ale jesteś dupek a nie kierowca. Gdybyś miał we krwi
> przyzwyczajenia z jazdy tylnym napędem, to byś nie puścił nogi z gazu. A
Że co? Przy poślizgu w RWD, jeśli chesz z niego wyjśc odejmujesz gaz -
dociążasz przód i stabilizujesz tył.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
147. Data: 2011-04-12 23:09:18
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 12 Apr 2011 20:59:30 +0200, Michał Baszyński napisał(a):
>> Są - dodać gazu, kontra i modlić się.
>> W RWD niemal tak samo, ale gazu trochę odejmujesz.
>
> ale modły pozostają? ;-p
Również. Masz większe szanse, bo w FWD wyprowadzenie wymaga zwiększenia
prędkości, a w RWD zmniejszenia.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
148. Data: 2011-04-13 00:19:04
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2011-04-12 23:09, Adam Płaszczyca pisze:
>>> Są - dodać gazu, kontra i modlić się.
>>> W RWD niemal tak samo, ale gazu trochę odejmujesz.
>>
>> ale modły pozostają? ;-p
>
> Również. Masz większe szanse, bo w FWD wyprowadzenie wymaga zwiększenia
> prędkości, a w RWD zmniejszenia.
Adam, śmieję się.
BTW - jeżdżę w124 :-)
--
Pozdr.
Michał
-
149. Data: 2011-04-13 22:54:35
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 13 Apr 2011 00:19:04 +0200, Michał Baszyński napisał(a):
>> Również. Masz większe szanse, bo w FWD wyprowadzenie wymaga zwiększenia
>> prędkości, a w RWD zmniejszenia.
>
> Adam, śmieję się.
> BTW - jeżdżę w124 :-)
A ja Sierrą i Berlingo. Mam trochę porównania co i jak się zachowuje ;)
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
150. Data: 2011-04-14 09:24:53
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-04-12 21:03, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Fri, 08 Apr 2011 06:52:10 +0200, Filip KK napisał(a):
>
>> Bez urazy, ale jesteś dupek a nie kierowca. Gdybyś miał we krwi
>> przyzwyczajenia z jazdy tylnym napędem, to byś nie puścił nogi z gazu. A
>
> Że co? Przy poślizgu w RWD, jeśli chesz z niego wyjśc odejmujesz gaz -
> dociążasz przód i stabilizujesz tył.
_Odciazasz_ slizgajacy sie tyl w celu stabilizacji... ciekawe.
Ty chyba piszesz o poslizgach na "oslej laczce".
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl