eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a oś › Re: Nowe opony, a o?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!v8g2000yqb.googlegr
    oups.com!not-for-mail
    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a o?
    Date: Sat, 9 Apr 2011 18:06:39 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 34
    Message-ID: <7...@v...googlegroups.com>
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inej8d$sf8$1@news.onet.pl>
    <info83$gj5$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@p...googlegroups.com>
    <v...@4...com>
    <7...@f...googlegroups.com>
    <4da01214$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@d...googlegroups.com>
    <g...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 71.238.74.149
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1302397599 24917 127.0.0.1 (10 Apr 2011 01:06:39 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Apr 2011 01:06:39 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: v8g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=71.238.74.149;
    posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.16
    (KHTML, like Gecko) Chrome/10.0.648.204 Safari/534.16,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361392
    [ ukryj nagłówki ]

    On Apr 9, 3:17 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Sat, 9 Apr 2011 10:58:28 -0700 (PDT),  JAM wrote:
    > >Bardzo mocno zalezy to od nawierzchni i tego czy jest sucha czy mokra.
    > >Generalnie na suchym asfalcie opony zuzyte moga i czesto maja
    > >nieznacnzie wiekszy wspolczynnik tarcia. Na suchym betonie zwykle jest
    > >odwrotnie choc znowu roznica nie jest duza. Na mokrych nawierzchniach
    > >opony zuzyte maja juz spor mniejszy wspolczynnik tarcia. Sprawa polega
    > >jednak na tym, ze katy znoszenia opon na suchych nawierzchniach sa
    > >bardzo male w porownaniu do mokrych nawierzchni wiec nawet jezeli
    > >pojazd stanie sie nadsterowny to predkosc krytyczna bedzie bardzo
    > >wysoka. Na morkych nawierzchniach gdzie roznica katow znoszenia bedzie
    > >duza i katy znoszenia rowniez zalozenie opon nowych na przod grozi
    > >nadsterownoscia i predkoscia krytyczna w granicach normalnych
    > >predkosci uzytkowych.
    >
    > Jacku, ale czy to nie jest tak ze jak na suchym auto wykazuje sie
    > nadsterownoscia to nie dostanie homologacji, a jak sie wykazuje
    > nadsterownoscia na mokrym .. to kierowca jechal za szybko ?
    >
    > Na mokrym w ogole mozna mowic o jakim kacie zniosu, czy to jest raczej
    > tak ze trzyma, trzyma .. polecial do rowu ? Bo ten kat zniosu to chyba
    > ma luzny zwiazek z tarciem ?
    >
    > J.

    Jezeli samochod jest nadsterowny na suchym to bardzo prawdopodobne
    jest, ze bedzie jednakowo lub jeszcze bardziej nasterowny na mokrym
    wiec homologacji tak czy siak nie dostanie. Co do orzekania policji na
    temat wypdakow no to wiadomo. Z tym, ze w przypadku pojazdu
    nadsterownego policjant w zasadzie ma racje - kierowca jechal za
    szybko :-)

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: