-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!v8g2000yqb.googlegr
oups.com!not-for-mail
From: JAM <j...@y...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe opony, a o?
Date: Sat, 9 Apr 2011 18:06:39 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 34
Message-ID: <7...@v...googlegroups.com>
References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inej8d$sf8$1@news.onet.pl>
<info83$gj5$1@inews.gazeta.pl>
<e...@p...googlegroups.com>
<v...@4...com>
<7...@f...googlegroups.com>
<4da01214$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@d...googlegroups.com>
<g...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 71.238.74.149
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1302397599 24917 127.0.0.1 (10 Apr 2011 01:06:39 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 10 Apr 2011 01:06:39 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: v8g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=71.238.74.149;
posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.16
(KHTML, like Gecko) Chrome/10.0.648.204 Safari/534.16,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361392
[ ukryj nagłówki ]On Apr 9, 3:17 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Sat, 9 Apr 2011 10:58:28 -0700 (PDT), JAM wrote:
> >Bardzo mocno zalezy to od nawierzchni i tego czy jest sucha czy mokra.
> >Generalnie na suchym asfalcie opony zuzyte moga i czesto maja
> >nieznacnzie wiekszy wspolczynnik tarcia. Na suchym betonie zwykle jest
> >odwrotnie choc znowu roznica nie jest duza. Na mokrych nawierzchniach
> >opony zuzyte maja juz spor mniejszy wspolczynnik tarcia. Sprawa polega
> >jednak na tym, ze katy znoszenia opon na suchych nawierzchniach sa
> >bardzo male w porownaniu do mokrych nawierzchni wiec nawet jezeli
> >pojazd stanie sie nadsterowny to predkosc krytyczna bedzie bardzo
> >wysoka. Na morkych nawierzchniach gdzie roznica katow znoszenia bedzie
> >duza i katy znoszenia rowniez zalozenie opon nowych na przod grozi
> >nadsterownoscia i predkoscia krytyczna w granicach normalnych
> >predkosci uzytkowych.
>
> Jacku, ale czy to nie jest tak ze jak na suchym auto wykazuje sie
> nadsterownoscia to nie dostanie homologacji, a jak sie wykazuje
> nadsterownoscia na mokrym .. to kierowca jechal za szybko ?
>
> Na mokrym w ogole mozna mowic o jakim kacie zniosu, czy to jest raczej
> tak ze trzyma, trzyma .. polecial do rowu ? Bo ten kat zniosu to chyba
> ma luzny zwiazek z tarciem ?
>
> J.
Jezeli samochod jest nadsterowny na suchym to bardzo prawdopodobne
jest, ze bedzie jednakowo lub jeszcze bardziej nasterowny na mokrym
wiec homologacji tak czy siak nie dostanie. Co do orzekania policji na
temat wypdakow no to wiadomo. Z tym, ze w przypadku pojazdu
nadsterownego policjant w zasadzie ma racje - kierowca jechal za
szybko :-)
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 12.04.11 06:37 Filip KK
- 12.04.11 06:51 Filip KK
- 12.04.11 06:54 Filip KK
- 12.04.11 06:55 Filip KK
- 12.04.11 13:37 MarcinJM
- 12.04.11 19:29 JAM
- 12.04.11 20:39 Adam Płaszczyca
- 12.04.11 20:42 Adam Płaszczyca
- 12.04.11 20:59 Michał Baszyński
- 12.04.11 20:58 Adam Płaszczyca
- 12.04.11 21:00 Adam Płaszczyca
- 12.04.11 21:01 Adam Płaszczyca
- 12.04.11 21:03 Adam Płaszczyca
- 12.04.11 23:09 Adam Płaszczyca
- 13.04.11 00:19 Michał Baszyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i