-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a...@n...neostrada.pl>
<3bvre0bi3tu9$.1pfbwoick73f5.dlg@40tude.net>
<a...@n...neostrada.pl>
<n...@4...net>
<a...@n...neostrada.pl>
<djkakicx9l6d.15akh8dhwqa8j$.dlg@40tude.net>
<a...@n...neostrada.pl>
Date: Thu, 2 Jun 2016 20:08:53 +0200
Message-ID: <x...@4...net>
Lines: 71
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1464890975 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 690 89.77.179.152:7141
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582891
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 02 Jun 2016 13:49:59 +0200, Marek napisał(a):
>> Istotnie - w tej chwili masz coś nie tak w zawieszeniu, bo różnicę
> między
>> osiami masz sporą.
>
> Na drugiej stacji diagnosta już przy przejechaniu przez rolki (jadąc
> w kierunku stanowiska do testowania amo.) od razu stwierdził na oko,
> że samochód nie ma w ogóle amorów z tyłu.
> Jego linia wykazała 75/75 przód, 55/56 tył.
> Bardzo się dziwił, że samochód zachowuje się jakby nie miał (w jego
> ocenie) mimo, że linia testowa pokazuje wynik.
Czyli trafiłeś na kolejnego diagnostę który nie wie co to za urządzenie
którego używa, co oznaczają te procenty i pewnie nie wie również jak działa
zawieszenie w samochodzie.
Bo gdyby wiedział jak działa urządzenie, to by się nie dziwił.
Dobrze zgadnę że interesowały go tylko procenty, a nie wykresy?
> Zwołał wszystkich chłopaków jacy byli pod ręka i kazał nam wsiadać do
> auta, by zrobić test z obciążeniem. Z obciążeniem wynik wyszedł taki
> sam.
> Później zaproponował zdjęcie jednego, by sprawdzić co pokaże bez amo.
> Zdjął, pokazało 0.
Pozytywne że chociaż jakieś eksperymenty robi - to dobry sposób zdobywania
wiedzy :)
> Zasugerował, żebym pojechał do mechanika, żeby je zdjąc,
> przepompować, pojeździć. jakiś czas i znowu sprawdzić.
Co przepompować? Skąd i dokąd? :)
Skoro nie wiadomo o co chodzi, to faktycznie warto zdemontować amortyzatory
i chociaż sprawdzić ręcznie - większość problemów z amortyzatorem da się
wykryć rękami.
Dokładnie sprawdzić charakterystykę można na hamowni amortyzatorowej -
takie urządzenia mają serwisy naprawiające amortyzatory.
Natomiast nie ma żadnych zjawisk które uzasadniałyby "pojeżdżenie jakiś
czas". Amortyzator dwururowy jak się zapowietrzy pracując w odwrotnej
pozycji, to potrzebuje kilku ruchów w prawidłowej pozycji żeby zacząć
działąć i tyle.
Tu jeszcze jeden pomysł mi przychodzi do głowy - bo jak amortyzator ma
takie samo mocowanie na górze i dole to można go zamontować do góry nogami.
U Ciebie jest dobrze?
> > Albo uszkodzone elementy, albo źle złożone.
>
> Źle założyć raczej się nie da, tam jest bardzo prosty montaż, dwa
> ucha jedno na belce osi drugie w ramie. Jedyne co mnie zdziwiło, to
> że konstruktor tego auta wymyślił pracę amo. pod sporym kątem, nie
> pracuje on pionowo w płaszczyźnie skoku zawieszenia ale tworzy z nią
> kąt na oko 30-45°, przez co spory sok zawieszenia powoduje niewielki
> skok amo. Ale widać tak musi być.
Czasami tak się robi, że amortyzator pracuje pod jakimś kątem.
Jeśli jest to amortyzator dwururowy (z zewnątrz trudno to rozpoznać jaki
jest), to istotne żeby nie był zamontowany odwrotnie.
>> Natomiast pewnie przed "naprawą" było wszystko w porządku.
>
> Gdyby nie było tego wycieku, to bym założył te stare i pojechał
> zbadać z prawidłowym ciśnieniem.
Wyciek to faktycznie objaw uszkodzenia i należy amortyzatory wymienić.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.06.16 20:21 Tomasz Pyra
- 02.06.16 20:48 Marek
- 02.06.16 20:50 Marek
- 02.06.16 21:11 Tomasz Pyra
- 02.06.16 21:17 Tomasz Pyra
- 02.06.16 21:40 Marek
- 02.06.16 22:39 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu