-
Data: 2016-06-02 21:11:00
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 02 Jun 2016 20:48:29 +0200, Marek napisał(a):
> Procenty niekoniecznie, dał mi wykresy natomiast nic z nich nie
> wyczytał. Ja na nie rzuciłem okiem, zauważyłem że max amplitudy mają
> przesunięte, jakby oba miały troche inne charakterystyki.
Czyli pewnie inna częstotliwość rezonansowa.
A może to jednak resory/sprężyny? :)
Masz może zdjęcia tych wykresów?
> Wykresy
> tych z przodu ładnie się pokrywają, tych z tyłu są "przesunięte w
> fazie".
>
>> Co przepompować? Skąd i dokąd? :)
>
> No obaj diagności sugerowali, że każdy amo gazowo-olejowy należy
> przed założeniem ręcznie przepompować czyli zrobić 2-3 pełne cykle
> pracy o pełnym skoku, żeby olej dobrze się wymieszał bo jak amo leży
> w pudełku to coś mu się dzieje.
Każdy to może nie (dotyczy to tylko dwururowych - jednorurowych nie), ale
faktycznie tak należy zrobić.
Ściskając i rozciągając amortyzator rękami czuje się czy pracuje on płynnie
w całym zakresie skoku. Jak w transporcie powietrze dostało się do
środkowej rury, to będzie to czuć i najczęściej słychać przy takim
ściskaniu amortyzatora.
No ale jak Twój mechanik tego nie zrobił przed montażem, to okazuje się, że
jednak dało się je zamontować nieprawidłowo...
Zawsze warto każdą montowaną część chociaż obejrzeć, poruszać właśnie żeby
sprawdzić czy chociaż wstępnie jest ok, czy nie ma jakiś luzów albo innych
ewidentnych problemów.
>> Tu jeszcze jeden pomysł mi przychodzi do głowy - bo jak amortyzator
> ma
>> takie samo mocowanie na górze i dole to można go zamontować do góry
> nogami.
>> U Ciebie jest dobrze?
>
> Nie no błagam, wyglądają normalnie zamontowane: kielichami w dół,
> odwrotnie zamontowane wodę by nabierały :).
Tak tylko pytam kontrolnie :)
Nie wiem jak one wyglądają.
O ile kolumny macphersona do góry nogami nie zamontujesz, to coś takiego
już jak najbardziej:
http://images.okazje.info.pl/p/motoryzacja/1711/ford
-amortyzator-kombi-1130118.jpg
Oczywiście że wody nabierze w osłony, ale kto to wie? :)
> Na razie uznał, że kupi drugi komplet i mi założy a tamte będzie
> reklamował.
Zacząłbym jednak od stwierdzenia co jest nie tak i gdzie :)
Zawieszenie tylne w tym aucie to nie jest silnik Wankla, tam nie trzeba
mieć doktoratu żeby zrozumieć co działa, a co nie.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.06.16 21:17 Tomasz Pyra
- 02.06.16 21:40 Marek
- 02.06.16 22:39 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=