    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Fri, 26 Aug 2011 12:47:01 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Nowe NEXy oficjalnie

    On Wed, 24 Aug 2011, Mikolaj Machowski wrote:

    > NEX-7 ma tę samą metrycę co A77, kółeczko więcej, ciut mniej guzików.

    No i tyle.

    > Jak kolejna wersja dorzuci touchscreena to możliwościom sterowania

    To będzie porażka zupełna (patrz na koniec).
    Sorry sir, ale mam "dużą hybrydę", która tylko dlatego miała mniej
    bezpośredniego (-> prostego) sterowania od *niektórych* budżetowych
    lustrzanek, że "klasyczne kółko" było tylko jedno (drugie da się
    zastąpić przyciskami "kółka sterującego", nie wiem jak to jednoznacznie
    nazwać: coś z ENTER pośrodku i 4 strzałkami dookoła ;)).
    Natomiast funkcjonalności na *przyciskach*, to do dziś większości
    budżetowych modeli lustrzanek brakuje. I nie tylko budżetowych.
    Do kompletu - rzeczywiście, przydałoby się pozbycie wad, częsciowo
    "konstrukcyjnych" które do dziś lepiej lub gorzej udało się
    obejść lub zmniejszyć (czasy ostrzenia), bądź też "marketingowych"
    (bo od nigdy nie było uzasadnienia, żeby nielustrzanki musiały
    mieć buforowanie gorsze od lustrzanek).
    Ale *zdecydowanie* *nie* za tę cenę którą podałeś :>

    > NEXami naprawdę nie będzie można wiele zarzucić (choć zawsze znajdą się
    > malkontenci).

    Niestety nie zdążyłem, nie jestem pierwszy ;)
    Wiele, bardzo wiele.
    OSOBNE przyciski to jest rzecz istotna i tyle.
    I do tego *przyciski* - wyczuwalne palcem, żeby nie trzeba było
    PATRZEĆ gdzie się ciśnie! (to właśnie owa krytyczna uwaga)
    Touchpad... wrrrr!
    A weź (i przestań).

    pzdr, Gotfryd