  • 1. Data: 2009-09-24 11:19:50
    Temat: Notebook - wyciaganie akumulatora?
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Pytanie brzmi czy jeśli notebook pracuje praktycznie na zasilaniu sieciowym
    to czy wskazane jest wyciagniecie z niego akumulatora, majac na uwadze jego
    zywotnosc? Akumulator typu Li-ion.

    pozrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2009-09-24 11:23:24
    Temat: Re: Notebook - wyciaganie akumulatora?
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sieciowym to czy wskazane jest wyciagniecie z niego akumulatora, majac na
    > uwadze jego zywotnosc? Akumulator typu Li-ion.

    Myślę, że nie warto bo i tak po 2-3 latach się zestarzeje i czy leży w
    szufladzie czy nie jeden pies a tak przynajmniej robi nam za UPS-a w
    przypadku zaniku napięcia w sieci. Pozatym niektóre laptopy nie ruszają bez
    baterii.

  • 3. Data: 2009-09-24 11:38:21
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    (...)
    > Myślę, że nie warto bo i tak po 2-3 latach się zestarzeje

    Masz na myśli zestarzenie sie akumulatora z powodu samorozładowania? To może
    wyjściem jest naładowanie go co 1-2 miesiące? Pytanie zadaje stad, bo w
    starym notebooku CA po 2 latach uzywania akumulatora trzymał 15-30 minut, a
    nowy oryginalny to wydatek kilkuset zł.

    > Pozatym niektóre laptopy nie ruszają bez baterii.

    Sprawdzałem ten akurat pracuje normalnie bez akumulatora. Co do zaników
    napięcia to zdarzaja sie u mnie raz na rok albo rzadziej.

    T.

  • 4. Data: 2009-09-24 12:17:13
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

> [...]
    > w starym notebooku CA po 2 latach uzywania akumulatora trzymał 15-30
    > minut, a nowy oryginalny to wydatek kilkuset zł.

    Li-ion najbardziej lubia być przechowywane przy naładowaniu 50-70% więc...
    daruj sobie, zaczepy sobie wyłamiesz albo wyślizgasz ;)

  • 5. Data: 2009-09-24 12:33:52
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Tomek" <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Sprawdzałem ten akurat pracuje normalnie bez akumulatora. Co do zaników
    > napięcia to zdarzaja sie u mnie raz na rok albo rzadziej.

    Bywa ze ruszyc rusza, ale do pelnej wydajnsoci potrzeba im jednak baterii.
    Poza tym zaniki zanikami, ale wyciagniecie wtyczki wiercac sie z laptopem na
    kolanach mnie sie dosc czesto przytrafia. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2009-09-24 15:22:54
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message news:h9fovh$fa8$1@inews.gazeta.pl...
    > Bywa ze ruszyc rusza, ale do pelnej wydajnsoci potrzeba im jednak baterii.

    bzdura^2

  • 7. Data: 2009-09-24 17:04:53
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    (...)
    > Li-ion najbardziej lubia być przechowywane przy naładowaniu 50-70% więc...
    > daruj sobie, zaczepy sobie wyłamiesz albo wyślizgasz ;)

    Raczej nie, bo on praktycznie stoi na biurku i nie sądze żebym musiał
    pracowac na akumulatorze częsciej niż raz 1-2 miesiące ;)

    T.

  • 8. Data: 2009-09-24 19:49:17
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    To po jaką ch... kupowałeś notebooka??
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-09-24 19:57:13
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Tomek wrote:

    > Pytanie brzmi czy jeśli notebook pracuje praktycznie na zasilaniu
    > sieciowym to czy wskazane jest wyciagniecie z niego akumulatora, majac
    > na uwadze jego zywotnosc? Akumulator typu Li-ion.

    Jest wskazane. Oszczedzisz troche baterie ale ja osobiscie nie zawracam
    sobie tym glowy. Pewnie predzej komputer zmienie jak baterie. Wazne jest
    zeby raz na jakis czas baterie rozladowywac.

    --
    2late Outspace Communication Inc. 1999*2009 (R)

  • 10. Data: 2009-09-24 19:59:08
    Od: 2late <d...@w...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > To po jaką ch... kupowałeś notebooka??

    Moze tak jak ja, latwiej sie znim przemieszczac. Mam na mysli z miasta do
    miasta, z kraju do kraju, itp... I mniej miejsca zajmuje. ;)

    --
    2late Outspace Communication Inc. 1999*2009 (R)