  • 151. Data: 2017-01-18 02:33:57
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Roman,

    Tuesday, January 17, 2017, 8:12:48 AM, you wrote:

    > Nawiązywałem do starego dowcipu o amerykańskim długopisie do użytku w
    > kosmosie który pisał w stanie nieważkości, na mrozie, w próżni, na szkle
    > metalach itd. na który NASA wydała miliony dolarów, tymczasem Rosjanie
    > do tego samego używali ołówków.

    Ołówek na szkle?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 152. Data: 2017-01-18 08:31:13
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > To tam trzeba (było) mieć zezwolenie na każdy odbiornik radiowy?!

    A w Polsce były zezwolenia na anteny satelitarne, czy rejestracja
    modemów, teraz rejwestracja kart SIM, nic się nie zmienai jak widać.

  • 153. Data: 2017-01-18 08:33:35
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > To znaczy "być własnością". U nas aparaty telefoniczne były
    > własnością przedsiębiorstwa Poczta Polska Telegraf i Telefon.
    > Potem zostały sprzedane ich dotychczasowym użytkownikom
    > i dzierżawcom, czyli abonentom. Suma została dopisana do
    > rachunku telefonicznego (nie pamiętam czy jednego, czy na
    > raty sprzedawali).

    No zupełnie jak teraz w kablówkach - modemy, dekodery, nagrywarki...

  • 154. Data: 2017-01-18 10:20:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > A w Polsce były zezwolenia na anteny satelitarne, czy rejestracja
    > modemów, teraz rejwestracja kart SIM, nic się nie zmienai jak widać.

    W podaniu o zezwolenie na używanie anteny należało jako motywację
    wpisać zainteresowanie technikami łączności satelitarnej, rozpatrywane
    było to przez MO, SB czy zbliżone kręgi. Co do modemów, oficjalnie
    podawano, że chcą informacji o używaniu, by zapewnić odpowiednio
    wysokie parametry linii telefonicznej, być może nieistotne przy zwykłym
    gadaniu.

    Kartę SIM poprostu przypisuje się do osoby, nie trzeba tłumacyć, że
    rozmowy przez telefon, to takie hobby. Czyli coś jednak się zmieniło.
    Ale nie zmienia to mojej opinii, że pomysł z rejestracją kart SIM
    jest przejawem zapóźnienia mentalnego wnioskodawców.

    --
    Jarek

  • 155. Data: 2017-01-18 10:22:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > No zupełnie jak teraz w kablówkach - modemy, dekodery, nagrywarki...

    Przejście sprzętu na własność abonenta sieci kablowej odbywa się
    bez not fakturowych, po prostu po umówionym czasie. Potem taki
    modem można włączyć do innej sieci, operatorzy nie mają nic
    przeciwko temu i rejestrują w swojej sieci takiego podrzutka.
    Teraz to jest z powodów technologicznych -- dostarczenie pakietu
    usług odbywa się na podstawie identyfikacji numerem sprzętowym.

    --
    Jarek

  • 156. Data: 2017-01-18 12:13:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan Cezary Grądys napisał:

> [...]
    >modem można włączyć do innej sieci, operatorzy nie mają nic
    >przeciwko temu i rejestrują w swojej sieci takiego podrzutka.

    No nie wiem - Orange i Netia strasznie chca dostarczyc swoj "router",
    i czesto mowia ze hasel nie dadza, bo jest wprowadzone w urzadzenie.

    Dotyczy uslugi "Internet DSL" czy jak to sie tam teraz w Orange
    nazywa.

    J.

  • 157. Data: 2017-01-18 12:32:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No nie wiem - Orange i Netia strasznie chca dostarczyc swoj "router",
    > i czesto mowia ze hasel nie dadza, bo jest wprowadzone w urzadzenie.

    Ale ja wiem. Mam do czynienia z jednymi i drugimi, i chociaż nie
    mogę wiele dobrego o tych operatorach powiedzieć, to tego akurat
    nie potwierdzam. Owszem, chcą wciskać swoje urządzenia, na ogół
    badziewiaste, ale z haseł nie robią tajemnicy. To znaczy mam
    na myśli loginy i hasła potrzebne do połączenia DSL przy pomocy
    dowolnego routere. Bo że swoje diwajsy hasłują i utrudniają
    klientom ich samodzielną konfigurację, to być może.

    > Dotyczy uslugi "Internet DSL" czy jak to sie tam teraz w Orange nazywa.

    Nie wiem jak to teraz wygląda, ale kiedyś miałem usługę zwaną pilotażową
    neostradą, która miała numer IP wpisany do umowy. Nie było logowania,
    a serwer DHCP w sieci operatora przydzielał adres IP na podstawie numeru
    MAC modemu. Inaczej niż dając klientowi modem zrobić to trudno. Zdaje się,
    że ta pilotażowa neoatrada przekształciła się w rzeczony Internet DSL.
    W Netii mam łącze ze stałym numerem IP, ustalany jest on przez login DSL,
    nikt mi routera nie wcisnął, mam własny.

    --
    Jarek

  • 158. Data: 2017-01-18 13:14:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:

    >Ale ja wiem. Mam do czynienia z jednymi i drugimi, i chociaż nie
    >mogę wiele dobrego o tych operatorach powiedzieć, to tego akurat

    Akurat Orange dziala coraz lepiej, w zasadzie bardzo dobrze.
    O Netii mam jak najgorsze zdanie, mimo, ze nie mam lacza ... ale
    mialem ochote miec i to wystarczylo :-)

> [...]
    >badziewiaste, ale z haseł nie robią tajemnicy. To znaczy mam
    >na myśli loginy i hasła potrzebne do połączenia DSL przy pomocy

    Ale masz na mysli neostrade czy "lepsze" uslugi ?
    Te lepsze usiluja mi wcisnac od lat, ja bardzo chetnie, ale sprawa sie
    o ten router rozbija - nie chce ryzykowac.

    Jeszcze niuans ze ostatnio moda na duze predkosci ... to stary sprzet
    klienta moze miec problem i parametrami i kompatybilnoscia.

    J.

  • 159. Data: 2017-01-18 13:22:02
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > dowolnego routere. Bo że swoje diwajsy hasłują i utrudniają
    > klientom ich samodzielną konfigurację, to być może.

    Urządzenia które daje Netia z umową na ADSLa mają co prawda usera
    "admin" ale to nie jest max level uprawnień (choć dużo może np w
    porównaniu z routerkiem, który UPC udostepnia swoim klientom).
    Jest jeszcze user "netia" który może najwięcej.
    To na tym loginie osoby z wsparcia technicznego logują się z zewnątrz,
    żeby np SSID albo kanał WiFi zmienić, bo klient chce, ale nie wie jak to
    zrobić.

    Plusem Netiaspotów jest autokonfiguracja zaciągana z serwera ACS,
    Wyciągasz nowy z pudełka, włączasz, łapie synchro dsl, pobiera konfig,
    restart i masz neta. User friendly :)
    Puryści będą płakać, że Netiaspot ma porty pootwierane, do managementu
    ACS i dostępu z zewnątrz do WebGUI. Zawsze można je wyłączyć, tracąc
    support, dostęp do aktualizacji softu itp.

    W Orange Liveboxy, Funboxy wymagają, żeby user się zalogował i wpisał
    minimum, czyli login i hasło do PPP, bo Orange nie ma serwera ACS.

    > W Netii mam łącze ze stałym numerem IP, ustalany jest on przez login DSL,
    > nikt mi routera nie wcisnął, mam własny.

    Netia nie daje klientom na łączach ADSL stałego IP. Cały czas masz IP z
    DHCP.
    Tylko że serwer autoryzacyjny przydziela ten sam IP co dobę.

    --
    viktorius

  • 160. Data: 2017-01-18 13:31:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Akurat Orange dziala coraz lepiej, w zasadzie bardzo dobrze.
    > O Netii mam jak najgorsze zdanie, mimo, ze nie mam lacza ...
    > ale mialem ochote miec i to wystarczylo :-)

    Ilekroć miałem ochotę na łącze TP/Orange, to na tej ochocie starania
    się kończyły. Ale jak już jest, to działa. Więc tu i tam podobnie.

    > Ale masz na mysli neostrade czy "lepsze" uslugi ?

    Mam na myśli standardowo oferowane. W tych "lepszych" być może jest
    gorzej.

    > Te lepsze usiluja mi wcisnac od lat, ja bardzo chetnie, ale sprawa
    > sie o ten router rozbija - nie chce ryzykowac.

    Co tam niby ma być lepiej?

    > Jeszcze niuans ze ostatnio moda na duze predkosci ... to stary
    > sprzet klienta moze miec problem i parametrami i kompatybilnoscia.

    Orange mnie pewnie skusi tym swoim VDSL. Szczególnie że na ADSL, które
    dzierżawią Netii, kładą chyba lachę, bo działa coraz gorzej. Ale też
    nie zamierzam ryzykować, pojadę "na zakładkę", czyli przez jakiś czas
    oba łącza. Router chcą mi dzierżawić za złotówkę miesięcznie, więc na
    wszelki wypadek może wezmę. Ale i tak mam własny, który ma VDSL, lepszy
    od tego, co dają.

    --
    Jarek