  • 161. Data: 2017-01-18 13:36:23
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    news:587d1b56$0$5143$65785112@news.neostrada.pl...
    > W razie sytuacji nadzwyczajnej wystarczy to wszystko odgórnie wyłączyć.
    > Nikt o niczym nie przeczyta, nikt niczego się nie dowie, nikt do nikogo
    > nie zadzwoni, no i nikt nikomu nie zapłaci.

    A ja mogę wtedy wziąć swoje radio, mikrofon, do ładowania aku może być panel
    słoneczny, włączam i gadam.

    > A w Rosji nadal sobie będą słuchali, płacili gotówką (a może i złotem) i
    > żyli w miarę długo i może nawet jako tako szczęśliwie?

    Na tyle, na ile, o ile nie pojawi się kolejny Wujek Józek z gruzińskiego
    Gori... +850 od lat to przerabia.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 162. Data: 2017-01-18 13:38:25
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > I dlatego wbrew pozorom Rosjanie z tymi odbiornikami krótkofalowymi mają
    > więcej wolności, niż przeciętny obywatel UE, który odbiornik z własnej
    > woli wyrzucił, a wyobraża sobie, że cały świat ma w małym telefoniku...
    > który po naciśnięciu jednego przycisku "tam na górze" zamilknie.

    Pozostaną tylko małe lokalne sieci np. wifi, o ile ktoś będzie w stanie
    takową odpalić, czy w ramach jednego osiedla, tylko wyjście na świat...
    Pozostanie ludziom P2P a-la Gnutella, jak ktoś będzie miał antenki i będzie
    radiołączami spinać sąsiednie osiedla... Tylko diabeł w szczegóółach tkwi...

  • 163. Data: 2017-01-18 13:43:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

    > Urządzenia które daje Netia z umową na ADSLa mają co prawda usera
    > "admin" ale to nie jest max level uprawnień (choć dużo może np
    > w porównaniu z routerkiem, który UPC udostepnia swoim klientom).
    > Jest jeszcze user "netia" który może najwięcej.
    > To na tym loginie osoby z wsparcia technicznego logują się z
    > zewnątrz, żeby np SSID albo kanał WiFi zmienić, bo klient chce,
    > ale nie wie jak to zrobić.

    Tu akurat zgadzam się (wyjątkowo) z ich menedżmentem, że tak to
    powinno być zorganizowane.

    > Plusem Netiaspotów jest autokonfiguracja zaciągana z serwera ACS,
    > Wyciągasz nowy z pudełka, włączasz, łapie synchro dsl, pobiera
    > konfig, restart i masz neta. User friendly :)

    Przede wszystkim Operator Friendly. W innej sytuacji by im przyszło
    zwariować.

    > Puryści będą płakać, że Netiaspot ma porty pootwierane, do managementu
    > ACS i dostępu z zewnątrz do WebGUI. Zawsze można je wyłączyć, tracąc
    > support, dostęp do aktualizacji softu itp.
    >
    > W Orange Liveboxy, Funboxy wymagają, żeby user się zalogował i wpisał
    > minimum, czyli login i hasło do PPP, bo Orange nie ma serwera ACS.

    Vectra (kablówka) zmianę SSID tak zorganizowała, że robi się to przez
    WWW *na ich stronie* w panelu klienta, a potem modem sobie to zaciąga
    z serwera. Tyz piknie.

    > Netia nie daje klientom na łączach ADSL stałego IP. Cały czas
    > masz IP z DHCP.
    > Tylko że serwer autoryzacyjny przydziela ten sam IP co dobę.

    A co to za różnica? Dla mnie (klienta), to nawet lepiej -- gdyby padł
    DSLAM, to mogę swojego numeru IP użyć w zupełnie innej lokalizacji.

    --
    Jarek

  • 164. Data: 2017-01-18 13:51:41
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Stasze słuchawki miały jeszcze jedną cechę: dużą impedancję. W swoich
    > zbiorach mam chyba jeszcze jakieś słuchawki kilo-omowe. Wydaje mi się, że
    > były sporo czulsze od obecnych.

    Na pewno łatwiej było dopasować do radyjka detektorowego, mniej tłumiło
    obwody.

    > Miałem też przez pewien czas (naprawiałem) stare radio z głośnikiem bez
    > magnesu - zamiast niego elektromagnes.

    ZTCP, to zabieg stosowany w zasilaniu - Elektromagnes jako dławik dodający
    tłumienia tętnień, a przy okazji załatwiający wzbudzenie. Przynajmniej tak
    traktowały opisy, choć nie mogę wykluczyć wersji, że to było na sztywno
    zapinane na zasilanie...?

    > W szkole "bawiliśmy się" energią wolnodostępną. Generator wpięty do dipola
    > otwartego, a drugi dipol zasilał żaróweczkę z latarki.

    Nie wiem, czy była jakaś szkoła w latach dawniejszych, która by w
    podstawówce tego doświadczenia nie robiła, do tego wytłumaczenie fali
    stojącej, węzły i wierzchołki...

    > Też się zastanawiałem co by było, gdyby takich dipoli-odbiorników było
    > kilka. Albo kilkadziesiąt. Albo tyle, ilu Chińczyków w Pekinie.

    Teoretycznie można by zauważyć, o ile było by to podostrajane, że poziom
    sygnału w otoczeniu zmalał/wzrósł. Można zrobić proste doświadczenie - radio
    AM odbierające niezbyt silną stację tak, aby dało sie zauważyć zmianę
    poziomu sygnału, np. przez zmianę szumów, czy wskaźnika dostrojenia. Drugie
    radio AM, nawet wyłączone, dostrajamy do odbieranej stacji, w pewnym
    momencie zauważymy zmianę, w moim przypadku był to niewielki, ale wyraźnie
    zauważalny spadek. Ktoś, kto używa GDO/TDO, wie, o czym piszę. Teoretycznie,
    powinno się stwierdzić zmianę poziomu sygnału, a w praktyce, to pewnie
    będzie zmiana na poziomie wyłowienia łopotu skrzydeł motyla z hałasu
    startującego w pobliżu odrzutowca.

  • 165. Data: 2017-01-18 13:57:26
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Orange mnie pewnie skusi tym swoim VDSL. Szczególnie że na ADSL, które
    > dzierżawią Netii, kładą chyba lachę, bo działa coraz gorzej. Ale też
    > nie zamierzam ryzykować, pojadę "na zakładkę", czyli przez jakiś czas
    > oba łącza. Router chcą mi dzierżawić za złotówkę miesięcznie, więc na
    > wszelki wypadek może wezmę. Ale i tak mam własny, który ma VDSL, lepszy
    > od tego, co dają.

    Umowa ramowa na bitstream dotyczy również dostępu VDSL, są klienci Netii
    mający VDSL na podkładzie Orange.

    Routerów VDSL na rynku jest niewiele, ceny powalają w porównaniu z
    ADSLami, czasem jedynym wyjściem pozostaje wziąć router od operatora.
    Zawsze możesz go ustawić w bridge i natować na swoim, a ten od opa
    będzie de facto tylko modemem.

    --
    viktorius

  • 166. Data: 2017-01-18 14:01:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > ZTCP, to zabieg stosowany w zasilaniu - Elektromagnes jako dławik
    > dodający tłumienia tętnień

    Mieliśmy w domu prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych,
    w którym był transformator z wieloma odczepami do regulacji napięcia,
    stos selenowy i szeregowy dławik wygładzający. Konstrukcja niewiele
    młodsza od tych głośników. Zastanawiałem się już nad tym, czy takie
    tłumienie tętnień miało w tym przypadku jakiś sens, czy był to pomysł
    wybitnego teoretyka. Ten dławik, to było parę kilo rdzenia i grubego
    drutu miedzianego.

    --
    Jarek

  • 167. Data: 2017-01-18 14:12:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

    > Umowa ramowa na bitstream dotyczy również dostępu VDSL, są klienci Netii
    > mający VDSL na podkładzie Orange.

    Wiem że są i wiem, że obejmuje. Ale oni uważają, że to poniżej godności
    troszczyć się o starego klienta i zaproponować mu wymianę. Albo choćby
    przychylić się do uprzejmego pyania: czy można... Nie, nie można!

> [...]
    > ADSLami, czasem jedynym wyjściem pozostaje wziąć router od operatora.
    > Zawsze możesz go ustawić w bridge i natować na swoim, a ten od opa

    Mam, nie zostałem powalony, poradzę sobie. Ktoś mi niedawno mówił,
    że część sprzętu Orange ma zablokowany port 22. Nie, że nie da się
    przekierować z zewnątrz na swój komputer w LAN. Mając taki router
    nie da się zalogować przez SSH na żaden komputer w internecie.
    Support nie wie co z tym zrobić, podobno to nie oni tak wymyślili,
    więc nikt nie wie jak blokadę zdjąć. Ale żadnych działań w celu
    pozyskania wiedzy podjąć nie zamierzają.

    --
    Jarek

  • 168. Data: 2017-01-18 14:13:11
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > W Niemczech długo każdy aparat telefoniczny musiał należeć do
    > Bundespost, chyba gdzieś do końca wieku. U nas to się zmieniło

    Zgadza się, jak pracowałem na ACMM-PC w Warszawie, to dzwoniłem co jakiś
    czas do koleżanki, która tam pracowała wcześniej i wyniosła się do Hamburga.
    Przy jednej z rozmów wspomniałem o aparacie telefojnicznym, chciałem
    wybadać, czy używają DTMF, niestety, to była dekada... I powiedziała mi, ze
    aparat ma od dostawcy usługi...

    > ma przełomie lat 60/70.

    Z telefonami... Do dziś dekodery i modemy z kablówek nie przechodzą w dobro
    abonenta. Gdyby tylko było mnie stać, zapłaciłbym karne 500 złotych i
    dekoder sobie zatrzymał - te ludki nawet nie dają jak zgrać zgromadzonych
    przez kilka lat filmów... Co fikuśniejsze, przy zmianie usługi (powiedzmy,
    taka cesja bez cesji), i multiroom, dali drugi, taki sam dekoder, jakby nie
    mogli tego starego, identycznego zostawić. BTW. Ludzie, nogami i rękami
    zapierajcie się - nie dajcie sobie wcisnąć dekodera Horizon, gówno, jakich
    mało! (ten poprzedni, to Cisco Mediabox z nagrywarką, w nim można chociaż
    się połapać, UPC)
    Telefon, jak pamiętam, w 1974 mi założyli (był wcześniej, ale w poprzednim
    mieszkaniu), to aparat był własnością PJO-PPTiT...
    Nie pamiętam, kiedy pojawił się pierwszy nasz własny aparat. Natomiast udało
    mi się zatrzymać SDI, które u mnie pracowało przez ok. 5 lat. Najpierw było
    własnością firmy i było "użyczane", a potem wprowadzili, że po 30 miesiącach
    amortyzuje się (w końcu tałzena za instalację płaciłem) i mogłem sobie
    zostawić, bo załapałem się na tę "promocję", z czego rzecz jasna
    skorzystałem. Od tego czasu nie zajrzałem do środka, kurzy się w szafie.
    Miałem w latach 2000-2005.

  • 169. Data: 2017-01-18 14:20:01
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości
    W dniu 17.01.2017 o 13:54 Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> pisze:

    > To nie dotyczy przypadkiem tylko nadajników?

    W Niemcowie?
    Tam mają pierdolca na tym punkcie. Przynajmniej kiedyś tak było, że ktoś,
    mający radio wychylające się ponad standardowe zakresy radiofoniczne, mógł
    sie spodziewać, że służby będą się go o różne rzeczy pytać, tak delikatnie
    mówiąc...

  • 170. Data: 2017-01-18 14:27:05
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > W podaniu o zezwolenie na używanie anteny należało jako motywację
    > wpisać zainteresowanie technikami łączności satelitarnej, rozpatrywane
    > było to przez MO, SB czy zbliżone kręgi. Co do modemów, oficjalnie
    > podawano, że chcą informacji o używaniu, by zapewnić odpowiednio
    > wysokie parametry linii telefonicznej, być może nieistotne przy zwykłym
    > gadaniu.

    A pamięta ktoś, jak się w tamtych czasach starał o pozwolenie radiowe,
    podówczas zwane Zezwoleniem, że przychodził milicjant i rozpoznawał sytuację
    w otoczeniu?
    Do mnie też przyszedł :) I szybko się zgadaliśmy, że uczył go ten sam
    profesor w tej samej szkole technicznej :) I do sąsiadów już nie poszedł.
    Chyba w moim wieku człowiek był, bardzo sympatyczny.
    Co do modemu - tu rzeczywiście mogło być tak, że nieprawidłowo pracujące
    urządzenie mogło zaczkodzić centrali telefonicznej, to nie jest jak dziś, że
    w najgorszym razie pewnie wystarczyło by zresetować płytę abonencką, czy co
    tam, jedną komendą, bądź wysunięciem na chwilę. Nieprawidłowa operacja mogła
    skończyć się zawieszeniem urządzeń, które trzeba było wtedy "prostować"
    ręcznie. To była mechanika. Ale i tak, mimo to, taki wymóg homologacji,
    wydawał mi się kuriozalny.

    > Kartę SIM poprostu przypisuje się do osoby, nie trzeba tłumacyć, że
    > rozmowy przez telefon, to takie hobby. Czyli coś jednak się zmieniło.
    > Ale nie zmienia to mojej opinii, że pomysł z rejestracją kart SIM
    > jest przejawem zapóźnienia mentalnego wnioskodawców.

    Dla mnie to nie taki wielki problem. I tak mnie namierzą, jeśli zechcą. A
    jak ja nie zechcę, to postaram się o to, by i oni nie mogli. Możliwie w
    granicach prawa.