    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Date: Thu, 19 Jan 2017 13:16:41 +0100
    <587f1a4f$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587f4df2$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587f5c25$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5nonm$epf$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5ns08$ihs$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5o0p1$khb$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5pql6$9en$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    > Orange nie tyle zupgrejdowało łącza, co postawiło w centrali obok
    > działających do tej pory multiplekserów ADSL, nowe multipleksery
    > VDSL.

    I ileśtam % zasobów muszą udostępnić operatorom alternatywnym. Ale nie
    wszystkie. Pewnie dziwnym zbiegiem okoliczności udostępnili tylko ADSLe,
    a wszystkich swoich przekrosowali na VDSLa.

> [...]
    > i to tak blisko, że uzyskam speeda na maksa. Jako że mam pociągniętą
    > do domu nieużywaną parę miedzianą, chcieli to od razu to konfigurować
    > i umawiać mnie z technikiem na instalację i podpisanie umowy (tak,
    > w tej kolejności!) następnego dnia.
    >
    > Z Netią sprawa jest prosta -- "pan masz ADSL, szybciej nie będzie,
    > nie da się, technologia nie pozwala itd". Ten reseller *może*
    > wystąpić do Orange o zakończenie umowy BSA/ADSL i zawarcie nowej
    > na VDSL, ale mu się nie chce. To znaczy wykalkulował sobie, że
    > nic na ty mnie zyska (cena usługi ta sama), a tylko mnie wciska

    Patrz wyżej, nie wszystkie porty udostępniają innym.

    Kiedyś w czasach TP pojawił się operator alternatywny Orange, który
    podpisał umowę ramową z TP i zabierał porty na zasadach BSA. Prawnie
    genialne, kasa i tak zostaje w firmie. A inni jak Netia czy GTS dostają
    jeszcze mniej portów do dyspozycji.
    Teściu tak migrował, z neostrady TP do Orange_alternative. Potem
    rozwiązał z nimi umowę i podpisał już z Orange_native operatorem (bo w
    międzyczasie TP nazwę zmieniła.

    > Nie jest to żaden dowód na to, że Orange lepsze od Netii. Gdybym miał
    > teraz starą Neostradę, to by Netia nadskakiwała z propozycjami VDSL,
    > a dotychcasowy usługodawca zmianom byłby niechętny. Zreszta sąsiad
    > wkurzył się niedawno na netiowe fochy, zerwał umowę i poszedł do Orange.
    > Zdaje się, że wciąż ma DSL, bo nie upominał się o prędkość, więc po co
    > mieli zmieniać -- niech się stary sprzęt nie marnuje. Kto wie, jak by
    > mnie potraktowali, gdybym też wystąpił jak ten syn marnotrawny wracający
    > na ich łono, a nie ktoś, kto chce nowego łącza.

    Nie jesteś synem marnotrawnym, tylko nowym klientem, a takich to po
    rekach całują, nieważne czy to opy stacjonarne, czy komórkowe.

    > Nie "się machnęli", robili to w pełni świadomie.

    Nie znasz zasad prowadzenia korespondencji z klientami, ja tak.
    Oceniałem ich rozmowy telefoniczne, za to jest minus w ocenie.

    > Z oficjalnych skrzynek płynęły takie pierdoły, że aż głowa boli.
    > Prywatnie człowiek przeważnie nie jest chętny, by się bałwanić,
    > więc czaem któremu udało się wymyślić coś, co choć trochę podnosiło
    > w moich oczach reputację firmy ich zatrudniającej.

    Jeśli poszło świadomie, to za zgodą przełożonego.

    > To błąd w sztuce. Specjalne procedury utrzymania klienta należy
    > uruchamiać niezwłocznie po stwiedzeniu, że jeśli nic się nie zrobi,
    > to klient sobie pójdzie. I jeszcze innych za sobą pociągnie.

    Nie znam korporacji, która zapobiega rezygnacjom. Znam za to firmy,
    które reagują na już złożoną rezygnację.

    > Takie groźby nie są bezpodstawne -- Netia musi sobie z tego zdawać
    > sprawę, bo większość ich klientów to uciekinerowie z tepsy, których
    > tamtejszy dział nie był w stanie zatrzymać.

    Skoro znasz strukturę klientów Netii, to OK.
    Ja za to wiem, że mają sporo własnej infrastruktury, nie tylko ADSLowej,
    ale i ETTH, FTTH, radiolinie, światłowody. I uwierz mi, bez klientów WLR
    i BSA ten wózek też będzie jechać.

    --
    viktorius