eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNorwegia włączyła UKF FMRe: Norwegia włączyła UKF FM
  • Data: 2017-01-19 13:16:41
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-01-19 o 10:41, Jarosław Sokołowski pisze:
    > viktorius pisze:
    >
    >>> Pytałem o wyższe prędkości i o VDSL. Firma nie jest zainteresowana
    >>> jakąkolwiek zmianą.
    >>
    >> Jeśli masz BSA, to alternatywny operator jest tylko resellerem
    >> usług Orange. Jeśli Orange coś u siebie zupgraduje, to inny może
    >> to udostepnić. Więc nie oczekuj niechęci ze strony resellera,
    >> bo on niewiele może na tym typie łącza.
    >
    > Orange nie tyle zupgrejdowało łącza, co postawiło w centrali obok
    > działających do tej pory multiplekserów ADSL, nowe multipleksery
    > VDSL.
    >
    I ileśtam % zasobów muszą udostępnić operatorom alternatywnym. Ale nie
    wszystkie. Pewnie dziwnym zbiegiem okoliczności udostępnili tylko ADSLe,
    a wszystkich swoich przekrosowali na VDSLa.

    >> To super-cośtam to wprost nazwa checkera do sprawdzania dostępności
    >> portów BSA, więc gdy pytasz Netię o dostępność VDSLa BSA to na pewno
    >> tam to sprawdzali.
    >
    > Nie jestem klientem Orange, więc gdy do nich zadzwoniłem, odpalili
    > super-cośtam i z radościa oznajmili, że mają mnie w zasięgu VDSL,
    > i to tak blisko, że uzyskam speeda na maksa. Jako że mam pociągniętą
    > do domu nieużywaną parę miedzianą, chcieli to od razu to konfigurować
    > i umawiać mnie z technikiem na instalację i podpisanie umowy (tak,
    > w tej kolejności!) następnego dnia.
    >
    > Z Netią sprawa jest prosta -- "pan masz ADSL, szybciej nie będzie,
    > nie da się, technologia nie pozwala itd". Ten reseller *może*
    > wystąpić do Orange o zakończenie umowy BSA/ADSL i zawarcie nowej
    > na VDSL, ale mu się nie chce. To znaczy wykalkulował sobie, że
    > nic na ty mnie zyska (cena usługi ta sama), a tylko mnie wciska
    > kity z niedasiami.
    >
    Patrz wyżej, nie wszystkie porty udostępniają innym.

    Kiedyś w czasach TP pojawił się operator alternatywny Orange, który
    podpisał umowę ramową z TP i zabierał porty na zasadach BSA. Prawnie
    genialne, kasa i tak zostaje w firmie. A inni jak Netia czy GTS dostają
    jeszcze mniej portów do dyspozycji.
    Teściu tak migrował, z neostrady TP do Orange_alternative. Potem
    rozwiązał z nimi umowę i podpisał już z Orange_native operatorem (bo w
    międzyczasie TP nazwę zmieniła.

    > Nie jest to żaden dowód na to, że Orange lepsze od Netii. Gdybym miał
    > teraz starą Neostradę, to by Netia nadskakiwała z propozycjami VDSL,
    > a dotychcasowy usługodawca zmianom byłby niechętny. Zreszta sąsiad
    > wkurzył się niedawno na netiowe fochy, zerwał umowę i poszedł do Orange.
    > Zdaje się, że wciąż ma DSL, bo nie upominał się o prędkość, więc po co
    > mieli zmieniać -- niech się stary sprzęt nie marnuje. Kto wie, jak by
    > mnie potraktowali, gdybym też wystąpił jak ten syn marnotrawny wracający
    > na ich łono, a nie ktoś, kto chce nowego łącza.
    >

    Nie jesteś synem marnotrawnym, tylko nowym klientem, a takich to po
    rekach całują, nieważne czy to opy stacjonarne, czy komórkowe.

    >>
    >> No jak się machnęli i wysłali z osobistej, to błąd w sztuce.
    >
    > Nie "się machnęli", robili to w pełni świadomie.
    >
    Nie znasz zasad prowadzenia korespondencji z klientami, ja tak.
    Oceniałem ich rozmowy telefoniczne, za to jest minus w ocenie.

    >> Korespondencję z klientami prowadzi się z oficjalnych skrzynek.
    >> Nazwisk nie dawaj, wszystkie znam, ten team siedział za moimi
    >> plecami :)
    >
    > Z oficjalnych skrzynek płynęły takie pierdoły, że aż głowa boli.
    > Prywatnie człowiek przeważnie nie jest chętny, by się bałwanić,
    > więc czaem któremu udało się wymyślić coś, co choć trochę podnosiło
    > w moich oczach reputację firmy ich zatrudniającej.
    >
    Jeśli poszło świadomie, to za zgodą przełożonego.

    >> Każda firma ma specjalny dział utrzymania klienta, który jest
    >> uruchamiany w przypadku złożenia rezygnacji, nie grożenia rezygnacja ;)
    >
    > To błąd w sztuce. Specjalne procedury utrzymania klienta należy
    > uruchamiać niezwłocznie po stwiedzeniu, że jeśli nic się nie zrobi,
    > to klient sobie pójdzie. I jeszcze innych za sobą pociągnie.

    Nie znam korporacji, która zapobiega rezygnacjom. Znam za to firmy,
    które reagują na już złożoną rezygnację.

    > Takie groźby nie są bezpodstawne -- Netia musi sobie z tego zdawać
    > sprawę, bo większość ich klientów to uciekinerowie z tepsy, których
    > tamtejszy dział nie był w stanie zatrzymać.
    >

    Skoro znasz strukturę klientów Netii, to OK.
    Ja za to wiem, że mają sporo własnej infrastruktury, nie tylko ADSLowej,
    ale i ETTH, FTTH, radiolinie, światłowody. I uwierz mi, bez klientów WLR
    i BSA ten wózek też będzie jechać.

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: