  • 71. Data: 2020-01-02 10:25:18
    Temat: Re: Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale idąc tym tokiem rozumowania, teoria "wszystko gra, to natura
    > się sama zmienia i tak ma być" powinna być przodująca - wszak dużo
    > więcej pieniędzy zależy od niej. Od całego przemysłu motoryzacyjnego
    > zaczynając, a kończąc na ogólno-pojętej energii. Dlaczego tak nie jest?

    Jakbym był foliarzem, to bym powiedział że dlatego, żeby stworzyć
    uregulowania podnoszące poziom technologi niezbędnych do wyprodukowania
    czegokolwiek tak wysoko, żeby nikt nowy nie wszedł na rynek, a nawet ci
    co mają więcej kasy na opłacanie narracji wykosili tycz co mają mniej
    kasy (a więc i na opłacanie narracji przeciwnej). I nie jestem
    przekonany, czy gdybym był foliarzem, to nie miałbym racji;)

    --
    Shrek

  • 72. Data: 2020-01-02 10:28:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, January 2, 2020 at 10:09:35 AM UTC+1, Mateusz Viste wrote:
    > Od całego przemysłu motoryzacyjnego
    > zaczynając, a kończąc na ogólno-pojętej energii. Dlaczego tak nie jest?

    Nie jest to takie czarno/biale...
    np. przemysl motoryzacyjny obwiniany za emisje CO2 wbrew pozorom sporo zyskuje na tym
    calym eko... Co kilka lat wymiana samochodow na "super ekologiczne", doplaty do
    wymiany (np. u Niemcow) - biznes sie dzieki temu kreci, choc na chopski rozum
    uzywanie samochodow z 10-20 lat byloby bardziej ekologiczne/ekonomiczne...

    Podobnie energetyka - zmainy przepisow wymuszaja rozwoj, postep.. dostaja spore
    dotacje, a za podwyzki cen energii i tak placi klient, wiec dla nich to jest
    przezroczyste...

    Za to w obu branzach blokuje sie tania, "nieekologiczna" konkurencje ;)
    chocby tanie indyjskie samochody, ktore pewnie dalo by sie kupic w cenie lepszego
    roweru ;), ale nie maja niezbednej elektroniki i nie spelniaja EURO xxx ;)

  • 74. Data: 2020-01-02 10:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > A wciskanie prezydenta naprawdę jest tu potrzebne?

    Ale wiesz którego prezydenta miałem na mysli?
    Bo rozumiem ze instynktownie pomyslałes o naszym ale akurat nie ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 73. Data: 2020-01-02 10:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kviat ...

    > Jak rozumiem to miał być żart?
    >
    > Dr Craig D. Idso
    > http://www.heatisonline.org/contentserver/objecthand
    lers/index.cfm?id
    > =3645&method=full
    >
    > I wszystko jasne. Praktycznie każdy "naukowiec" sceptyk siedzi w
    > kieszeni korporacji.
    > Swego czasu koncerny tytoniowe opłacały naukowców, którzy
    > twierdzili, że palenie nie szkodzi.

    Takich przykładów jest od groma.

    Ale zeby pozostać w temacie energetyki, ostatnio pojawił sie list
    naukowców w ktorym lobbowano za weglem.
    Jak przyjrzec sie blizej kto podpisał np z ramienia Polski do znów
    pojawiaja sie same osoby zwiazane z branza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 75. Data: 2020-01-02 11:37:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 2 Jan 2020 10:10:45 +0100, w <5e0db396$0$552$65785112@news.neostrada.pl>,
    collie <c...@v...pl> napisał(-a):

    > Jasne, ukończyła obowiązkową podstawówkę, dalszej edukacji
    > podejmować nie musi. Bo ukradli jej marzenia i dzieciństwo.

    Ale kto? Ufoludki?

  • 76. Data: 2020-01-02 11:56:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 10:10, collie pisze:

    > Jasne, ukończyła obowiązkową podstawówkę, dalszej edukacji
    > podejmować nie musi. Bo ukradli jej marzenia i dzieciństwo.
    >
    > https://zapodaj.net/22d3bd27d7cfe.jpg.html

    Myślę, że jej rodzice żałują, że ją w to wszystko wpakowali.
    Młoda dziewczyna, nadpobudliwa emocjonalnie, może po prostu nie
    wytrzymać tej medialnej nagonki. Dorosły by się załamał...

    --
    MN

  • 77. Data: 2020-01-02 11:58:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

    > Jasne, ukończyła obowiązkową podstawówkę, dalszej edukacji
    > podejmować nie musi. Bo ukradli jej marzenia i dzieciństwo.
    >
    > https://zapodaj.net/22d3bd27d7cfe.jpg.html

    Kolejny co bedzie pokazywał ze sa tacy co maja gorzej.
    Zamiast skupiac sie na Grecie, lepiej skupic sie na tym co ona
    reprezentuje. Albo po prostu na problemie, skoro takie małe sprwy
    potrafią tak rozproszyc...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 78. Data: 2020-01-02 11:58:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

> [...]
    > ;) chocby tanie indyjskie samochody, ktore pewnie dalo by sie kupic
    > w cenie lepszego roweru ;), ale nie maja niezbednej elektroniki i

    Czyli przemysł płaci za coraz wyzsze normy spalin których potem nie jest
    w stanie spełnic i mamy afery jak vw gate.
    Mocna rzecz :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 79. Data: 2020-01-02 12:13:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 11:58, Budzik pisze:
> [...]
    > Zamiast skupiac sie na Grecie, lepiej skupic sie na tym co ona
    > reprezentuje. Albo po prostu na problemie, skoro takie małe sprwy

    Niektóre prognozy naukowe mówią, ze jeśli nie opamiętamy się z paliwami
    kopalnymi to grozi nam nie +2 stopnie ale +10. To by oznaczało, że ci co
    mają gorzej - w ogóle nie przeżyją albo w panice uciekną tam, gdzie
    jeszcze jakoś da się żyć.

    --
    MN

  • 80. Data: 2020-01-02 12:17:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, January 2, 2020 at 11:58:42 AM UTC+1, Budzik wrote:

    > Czyli przemysł płaci za coraz wyzsze normy spalin których potem nie jest
    > w stanie spełnic i mamy afery jak vw gate.
    > Mocna rzecz :)

    no, tu juz troche sie przejechali ;), ale jak sie poczyta np. wymagane sposoby badan
    pojazdow na EURO x, to widac, ze pisal to ktos z branzy... sa ustawione dokladnie pod
    produkowane silniki...
    np. sam. z DPF => bada sie do skutku, az spelni... ;) bo jak np. sie wypala, to
    wiadomo, ze nie spelnia, wiec badamy jeszcze raz... i jeszcze, jak 101 proba jest OK,
    to spelnia ;)