  • 81. Data: 2020-01-02 12:23:31
    Temat: Re: Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.01.2020 o 11:56, Marcin N pisze:

    > Myślę, że jej rodzice żałują, że ją w to wszystko wpakowali.
    > Młoda dziewczyna, nadpobudliwa emocjonalnie, może po prostu nie wytrzymać tej
    > medialnej nagonki. Dorosły by się załamał...

    Ojciec Grety Thunberg powiedział BBC, że martwi się o córkę. Jego zdaniem
    to zły pomysł, by wysuwać 16-latkę na "linię frontu" w walce ze zmianami
    klimatu.

    W wywiadzie dla BBC ojciec 16-latki wyznał, że gdy Greta miała 12 lat,
    zdiagnozowano u niej Aspergera. Według jego relacji dziewczynka sama
    zaczęła się interesować problemami związanymi ze zmianami klimatycznymi.
    Przez to kiedyś nazwała swoich rodziców "wielkimi hipokrytami". W efekcie
    jej matka przestała latać samolotem, a ojciec został weganinem.

    Svante Thunberg powiedział również, że jego córka przez 3-4 lata cierpiała
    na depresję. Greta nie chciała z nikim rozmawiać i chodzić do szkoły,
    a w pewnym momencie zaczęła nawet odmawiać jedzenia, co było "najgorszym
    koszmarem dla rodzica".

    - Zrobiłem te wszystkie rzeczy i wiedziałem, że są właściwe... ale nie
    zrobiłem tego, aby uratować klimat, zrobiłem to, aby uratować moje
    dziecko - stwierdził w rozmowie z BBC.

    https://www.dorzeczy.pl/obserwator-mediow/124909/ojc
    iec-grety-thunberg-udzielil-wywiadu-padly-zaskakujac
    e-slowa.html

  • 82. Data: 2020-01-02 12:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Myślę, że jej rodzice żałują, że ją w to wszystko wpakowali.
    > Młoda dziewczyna, nadpobudliwa emocjonalnie, może po prostu nie
    > wytrzymać tej medialnej nagonki. Dorosły by się załamał...

    A spojrz na to inaczej.
    Moze po prostu czuje ze robi coś sensownego w zyciu.
    Ja rozumiem, ze pracownik korpo, codziennie przeklepujacy tabelki,
    robiacy meetingi, burze mozgów, biznes plany, budzety to musi sie czuc
    fantastycznie w zyciu - spełniony, realizujacy ambicje etc.

    A ta głupia dziewczyna staje sie symbolem walki z niszczeniem planety, z
    tym całym bezmyslnym konsumpcjonizmem itp. Moze zamiast jej wspolczuc i
    głupkowato komentowac jej chorobę (czy Asperger to rzeczywiście
    nadpobudliwośc emocjonalna?) zmierzyc sie z tym co ona mowi?

    O ile rzeczywiście trzeba się mierzyc z Gretą. Bo moze lepiej
    merytorycznie ze sprawa?

    Pomijam to ze zazdroszcze jej tego rejsu bo tez wolałbym byc teraz na
    morzu a nie w robocie :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 83. Data: 2020-01-02 13:06:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    > głupkowato komentowac jej chorobę (czy Asperger to rzeczywiście
    > nadpobudliwośc emocjonalna?) zmierzyc sie z tym co ona mowi?

    To o mnie?
    Nigdy złego słowa o niej nie powiedziałem. Nawet nie pomyślałem.
    Mam córkę mniej więcej w jej wieku. Nie naraziłbym jej na taki hejt.

    Jakbyś nie zauważył - to właśnie sugeruję ludziom w tym wątku, żeby
    zapoznali się z prawdziwymi opiniami naukowców nt. ocieplenia klimatu.
    Mówią mniej więcej to, co Greta.

    --
    MN

  • 84. Data: 2020-01-02 13:27:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 13:06, Marcin N pisze:

    > Jakbyś nie zauważył - to właśnie sugeruję ludziom w tym wątku, żeby
    > zapoznali się z prawdziwymi opiniami naukowców nt. ocieplenia klimatu.
    > Mówią mniej więcej to, co Greta.

    A w sumie to co konkretnie mówi Greta. Bo nie mam telewizora wiec
    przypadkowo nie oglądam, a z jutuba znam tylko howderju?

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2020-01-02 13:30:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >zdaniem
    >to zły pomysł, by wysuwać 16-latkę na "linię frontu" w walce ze

    Zostanie poslem, to mu sie opinia zmieni.
    A szanse ma chyba duze :-)

> [...]

    >dziecko - stwierdził w rozmowie z BBC.

    >https://www.dorzeczy.pl/obserwator-mediow/124909/oj
    ciec-grety-thunberg-udzielil-wywiadu-padly-zaskakuja

    Ukryta opcja spalinowa, czy wzial w lape od koncernow paliwowych ? :-)

    J.

  • 86. Data: 2020-01-02 13:33:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    > Niektóre prognozy naukowe mówią, ze jeśli nie opamiętamy się z paliwami
    > kopalnymi to grozi nam nie +2 stopnie ale +10. To by oznaczało, że ci co
    > mają gorzej - w ogóle nie przeżyją albo w panice uciekną tam, gdzie
    > jeszcze jakoś da się żyć.

    Dawno temu ,,naukowcy" wieszczyli, że końskie odchody w Londynie sięgną
    II pietra. A ja cały czas czekam na ten metr wody, który miał być 10
    lat temu.

    Z podłymi paliwami kopalnymi trzeba się opamiętać z powodu
    zanieczyszczenia powietrza.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 87. Data: 2020-01-02 13:33:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie muszę szukać źródeł bo je znam. Według naukowych w Lodzi nigdy nie było 200-250
    jednostek. Znaczy to że jeśli napisales ze tyle było klamales. Do tego zlapny za rękę
    krzaczysz ze nie Twoja ręka.

  • 88. Data: 2020-01-02 14:02:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Spojrzeć inaczej to tylko spojrzec z zamknietymi oczami. Duzo było ludzi którzy
    wierzyli w to co robią. Taki Adolf Hitler na przykład. Jako młody człowiek wymyslil i
    uwierzył że Zydow należy zlikwidować. Udało mu się do swojej wizji świata przekonać
    miliony ludzi nie tylko tam gdzie żył. Ostatnio Putin powiedział że przekonywał
    Polakow. Chyba z sukcesem bo jak inaczej można wytłumaczyć w powojennym filmie
    pokazanie przedwojennej manifestacji studentów którzy nieśli i wykrzykiwał hasła
    antysemickie zbiezne z tym o czym mówił Putin. Ze trzeba wysłać Zydow na Madagaskar.
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url
    =https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DCuS1NQ8CGjk&ved
    =2ahUKEwi0tpne-OTmAhWaAxAIHeJ1B7wQt9IBMBd6BAgKEFk&us
    g=AOvVaw1Ww4CbDu3w2Jgpr2ns_syQ

  • 89. Data: 2020-01-02 14:16:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Australii chmura dymu jest już wielkości Unii Europejskiej. Co na to naukowcy od
    klimatu?

  • 90. Data: 2020-01-02 14:19:58
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 05:16 -0800, Zenek Kapelinder napisał:
    > W Australii chmura dymu jest już wielkości Unii Europejskiej. Co na
    > to naukowcy od klimatu?

    https://bit.ly/35g8N6F

    Mateusz