  • 1. Data: 2011-06-21 13:55:05
    Temat: Nokia N9 z systemem MeeGo
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Oficjalnie zapowiedziana, oparta o system MeeGo (linuxowy następca Maemo).

    System w założeniach prezentuje się świetnie, ma znacznie mniejsze
    wymagania niż android, telefon konstrukcyjnie też niczego sobie.
    Tylko pewnie zginie w tłumie produktów konkurencji i bardziej
    popularnych systemów. Ale życzę mu jak najlepiej.

    Nokia N950 z klawiaturą qwerty również oparta na MeeGo ma szansę również się
    pojawić.

    Więcej informacji:

    http://www.engadget.com/2011/06/21/nokia-n9-first-ha
    nds-on/
    http://swipe.nokia.com/

    --
    gs

  • 2. Data: 2011-06-21 15:42:38
    Temat: Re: Nokia N9 z systemem MeeGo
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Grzegorz S napisał:
> [...]
    > Tylko pewnie zginie w tłumie produktów konkurencji i bardziej
    > popularnych systemów. Ale życzę mu jak najlepiej.

    UI jest niesamowite. Na podstawie pokazanych w sieci filmików i opisów
    referencyjnych dla deweloperów bije Androida na głowę (IMO itd.)

    Niestety słabiutki hardware. Nawet biorąc pod uwagę, że Nokia potrafi
    z CPU i GPU wycisnąć około 20% więcej niż Android to jest to model już
    zeszłoroczny a pokaże się na rynku najwcześniej we wrześniu z cenami jak
    za najnowsze zabawki.

    > Nokia N950 z klawiaturą qwerty również oparta na MeeGo ma szansę również się
    > pojawić.

    Już się pojawił - ale będzie tylko w ograniczonej dystrybucji dla
    deweloperów. Zwykli śmiertelnicy nie mają szans.

    m.

  • 3. Data: 2011-06-21 16:22:54
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-06-21 15:55, Grzegorz S pisze:
    > System w założeniach prezentuje się świetnie, ma znacznie mniejsze
    > wymagania niż android, telefon konstrukcyjnie też niczego sobie.

    Mniejsze wymagania - pewnie też mniej oferuje.
    Zupełnie nie wiem o co chodzi, bo dzisiejsze platformy pozwalają na
    naprawdę wiele.

    > Tylko pewnie zginie w tłumie produktów konkurencji i bardziej
    > popularnych systemów.

    Mam nadzieję. Nie rozumiem w jakim celu pakować na rynek jakiś nietypowy
    badziew, gdzie nikt nie będzie pisał programów, bo mało odbiorców, bo
    SDK kiepski i słabo udokumentowany.
    Ostatni ratunek Nokii to Android. Nie chodzi o sam system, ale o ofertę
    dla programistów - to jest mistrzostwo świata i samograj na kolejne
    wiele lat.

    > Ale życzę mu jak najlepiej.

    A ja mam nadzieję, że to będzie gwóźdź do trumny Nokii. W nagrodę ca
    politykę stosowaną od wielu lat: dziadostwo za duże pieniądze połączone
    z marketingiem, który stworzył swoistą religię - nikt nie wie czemu, ale
    sięga po produkty Nokia.

    P.

  • 4. Data: 2011-06-21 20:06:01
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-06-21 17:42, Mikolaj Machowski wrote:

> [...]
    > z CPU i GPU wycisnąć około 20% więcej niż Android to jest to model już
    > zeszłoroczny a pokaże się na rynku najwcześniej we wrześniu z cenami jak

    Slaby hardware dobrze zarzadzany moze okazac sie zaleta - obecnie ciezko
    nazwac smarfony telefonami bezprzewodowymi, wcinaja baterie na potege.
    N8 tu sie pozytywnie wyroznia, byc moze N9 pojdzie w tym kierunku.
    Pytanie tez, w jakim celu dodawac mocy smartfonom? SGS calkiem dobrze
    radzi sobie z wyswietlaniem stron, system chodzi plynnie a zdecydowanana
    wiekszosc problemow to software a nie hardware. Z mojego punktu widzenia
    dodatkowa moc pozwala zrobic ze smartfona konsole do gier, w innych
    zastosowaniach ciezko ten potencjal wykorzystac.

    Ciezko mi pojac dzialania Nokii. Maja tego potluczonego Symbiana, ktory
    kuleje i od kilku lat coraz bardziej odstaje od czolowki. Niby z niego
    rezygnuja ale nie do konca. Niebawem pojawi sie Anna, pozniej tez ma byc
    nowy update. Maja MeeGo, ktory bardzo niesmialo zagoscil w ich
    telefonach a filmiki z Engadget pokazuja, ze jest to przypuszczalnie
    rownoarzedny system z Androidem czy iOS. Nie mogli wczesniej podjac
    meskiej decyzji wybierajac jeden system i zakasac rekawy aby go
    dopracowac? No i ta wspolpraca z MS.
    Nie wiem czy nie za wiele srok za ogon probuja zlapac.

  • 5. Data: 2011-06-21 20:07:29
    Od: atm <...@v...pl>

    Szkoda, ze ida z "postepem, czasem i osiagnieciami" - zrezygnowali z
    kart micro sd oraz wymiennej baterii.

  • 6. Data: 2011-06-21 20:16:24
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik atm napisał:
    > Szkoda, ze ida z "postepem, czasem i osiagnieciami" - zrezygnowali z
    > kart micro sd oraz wymiennej baterii.

    to jakie karty teraz mozna stosowac?

  • 7. Data: 2011-06-21 20:19:32
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-06-21 22:16, Mateusz wrote:

    > to jakie karty teraz mozna stosowac?

    tylko pamiec wbudowana

  • 8. Data: 2011-06-21 20:25:09
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik atm napisał:

    > tylko pamiec wbudowana

    bedzie jej choc te 8 giga?

  • 9. Data: 2011-06-21 20:29:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 22:06:01 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    > N8 tu sie pozytywnie wyroznia, byc moze N9 pojdzie w tym kierunku.
    > Pytanie tez, w jakim celu dodawac mocy smartfonom? SGS calkiem dobrze

    W takim celu, że współczesne gówniane systemy marnują sporo energii na
    poganianie środowiska w którym działają programy, gównianego middleware
    które jest tam nie wiadomo po co. Tak ma Android i WP7.
    MeeGo jest jednym z ostatnich nielicznych wyjątków, choć nie mam pewności
    do co UI, czy jest natywnie kompilowane.

    > Ciezko mi pojac dzialania Nokii. Maja tego potluczonego Symbiana, ktory
    > kuleje i od kilku lat coraz bardziej odstaje od czolowki. Niby z niego

    Symbian to świetny system. Ale nie do telefonów dotykowych.
    To jakby przystosowywać dwuosobowy kabriolet do wożenia kontenerów - po
    pierwsze głupota, po drugie - ile by z tym nie robić, to i tak nic nie
    wyjdzie.
    Maemo miał świetne zadatki i początkowo były plany, że właśnie będzie
    głównym systemem w dotykowcach. No ale pojawił się Elop.
    Inna rzecz, że miał trochę racji, bo w firmie był kompletny burdel i pełne
    oderwanie od rzeczywistości.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 10. Data: 2011-06-21 21:13:40
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Mateusz napisał:

    > bedzie jej choc te 8 giga?

    Będą dwie wersje: z 16 lub 64 GB. Całkiem porządnie, ale droogo.

    m.