  • 1. Data: 2012-04-14 13:27:55
    Temat: Nokia N8 - kilka slow na sobote
    Od: atm <...@v...pl>

    Dzisiaj postanowilem odkurzyc moja N8, widzialem ze kolega z powodzeniem
    uzywa wiec moze nie jest tak zle jak mi sie wczesniej wydawalo. Co
    prawda kolega strasznie psy wieszal na zmiany wprowadzone w Belle.... no
    mi to tak nie przeszkadza, choc zegarek faktycznie popsuli.
    Uruchomilem telefon, postanowilem sprawdzic co tam slychac w nokiowym
    swiecie. mynokiablog.com na dziendobry przywital optymistycznym tekstem
    o stanie finansowym Nokii, tekst dla fanow:
    http://mynokiablog.com/2012/04/11/over-2-million-nok
    ia-lumia-units-but-lower-outlook-for-nokia-devices-s
    ervices-q1-report-april-19/
    Ale do sedna: ta stronka w fabrycznej przegladarce N8 jest wlasciwie
    nieuzywalna, o jakiejkolwiek plynnosci nie ma mowy a przeciaganie do
    fragmentow roznie sformatowanego tekstu i proba ustawienia strony tak,
    zeby caly tekst byl widoczny to lepsze niz Angry Birds na
    najtrudniejszych poziomach ;]
    Odpalilem ta strone pod Opera - sporo lepiej ale nadal jest to zmaganie
    sie z materia. Zanim wejde w ktorykolwiek artykul zastanawiam sie dwa
    razy bo zaladowanie, powiekszenie i powrot do strony glownej to bedzie
    sporo zamieszania.
    Pomyslalem, ze moze stronka jest totalnie zle stworzona i nie moze
    chodzic lepiej. Uruchomilem ja na SGS2 - poezja. Laduje sie szybko,
    przewijanie bez zdzbla trawy w szprychach. Atutem jest tez duzy ekran.
    Wiem, wiem porownanie niesprawiedliwe bo telefony dzieli spora przepasc
    wydajnosciowa...choc jesli przyjac, ze przynajmniej jeden rdzen idzie na
    obluge zamulonego Androida, polowa drugiego rdzenia na ladowanie i
    wyswietlanie reklam to ta 1/4 calkowitej wydajnosci procesora powinna
    byc porownywalna z N8 ;]
    Nokia strasznie popsula N8: z jednej strony stworzyla solidny, dobrze
    lezacy w rece telefon; lubie tez jego design. Co wiecej: dolozyli
    swietny aparat oraz darmowa nawigacje. Z drugiej zas strony skutecznie
    podcieli skrzydla montujac w niej procesor wydlubany z kalkulatora i
    smieszna na nasze czasy ilosc pamieci. Wielkosc ekranu jest kwestia
    mocno subiektywna, ale przyzwoitosc powinna sklonic Nokie do
    umieszczenia wyswietlacza o rozmiarze 3.7" (E7 chyba ma taki) i niech
    sobie zachowaja rozdz. 640x480. Przeciez przyd pojawieniem sie N8 byl
    juz na rynku od pewnego czasu Desire, ktory nadal jest calkiem wydajnym
    telefonem.
    Posumowujac (wg mnie) jesli szukasz smartfona do dzwonienia, robienia
    zdjec, niedzielnego uzywania nawigacji i niezbyt zaawansowanego
    sluchania muzyki N8 bedzie dobrym wyborem.

  • 2. Data: 2012-04-14 19:00:30
    Temat: Re: Nokia N8 - kilka slow na sobote
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu So 14 04 2012 13:27, atm pisze:

    > Posumowujac (wg mnie) jesli szukasz smartfona do dzwonienia, robienia
    > zdjec, niedzielnego uzywania nawigacji i niezbyt zaawansowanego
    > sluchania muzyki N8 bedzie dobrym wyborem.

    A jakie masz zastrzeżenia do nawigacji?

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 3. Data: 2012-04-14 19:34:57
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-14 19:00, ALEX MR wrote:

    > A jakie masz zastrzeżenia do nawigacji?

    1.sposob wpisywania adresu: jesli nie uzyje sie nokiowej formuly jest
    spore prawdopodobienstwo ze nie uda sie odnalezc poszukiwanego adresu
    choc na mapie istnieje, ze swojego punktu widzenia nie dostrzegam
    potrzeby tworzenia specjalnej skladni jesli inny program radzi sobie z
    baza danych adresowych znacznie lepiej. W Route 66 wpisuje adres w
    dowolny sposob, jakbym szukal przez Googla i znajduje bez problemu.
    CoPilot wypada tutaj rownie zle lub jeszcze gorzej bo szukajac np ul.
    Boguslawa trzeba wiedziec ze byl ksieciem i wpisac przed "ks."...

    2. chce znalezc ulice, powiedzmy w/w Marii Sklodowskiej-Curie i obejrzec
    ja sobie na mapie zanim wyznacze tam trase, jak to zrobic?
    Z ikonki "Mapa" nie znajdzie mi akurat tej ulicy a z ikonki "Samochod"
    znajdzie ulice ale nie pokaze jej tylko od razu bedzie do niej nawigowal.

    3. brak mozliwosci przesuwania palcem mapy podczas nawigacji (no chyba,
    ze to bedzie jakis ukryty dobrze ficzer) w innych mapach podczas postoju
    na swiatlach moge sobie palcem przesunac mape w dowolna strone obejrzec
    otoczenie itd po czym mapa sama lub przy pomocy tapniecia wroci do
    nawigowania.

    4. wyznaczenie trasy od-do przy czym oba punkty sa inne od tego, w
    ktorym sie obecnie znajduje. Chce po prostu przesledzic przebieg trasy i
    przesuwac ja sobie podczas przegladania palcem.

    5. brak sugerowanych alternatywnych tras, CoPilot na przyklad wyswietla
    trzy trasy w roznych kolorach wraz z podaniem ich dlugosci i szacowanym
    czasem dojazdu z mozliwoscia przesledzenia ich z przesuwaniem palcem i
    zoomowaniem.

    6. fajnie gdyby byla mozliwosc nawigacji do danych z exifa zdjecia.
    Wydawalo mi sie, ze najnowszej wersji mieli to dodac ale nie odnalazlem
    tej opcji. Pewnie, ze to akurat drobiazg ale czasem sie przydaje.

    Pytales o wady, ktore znajduje. Sa powyzej. Poza tym mapy Nokii maja tez
    sporo zalet:

    1. czeste aktualizacje

    2. stabilnosc programu, nie pamietam zeby sie kiedykolwiek wykrzaczyl.

    3. szybki start, wraz z polaczeniem z agpsem (bez szpiegowania)

    4. program szybko chodzi nawet na wolniejszych telefonach

    5. brak zbednych trojwymiarowych bajerow. Szczytem jest tutaj dla mnie
    widok samochodu od tylu (naszego) i obraz z kamery wyswietlany na
    ekranie w Route 66

    6. swietny sposob prezentacji danych w trybie 2D, wg mnie najbardziej
    zblizony do tradycyjnych papierowych map. Poza tym nazwy ulic nie
    znikaja tak szybko przy oddalaniu zooma jak u konkurencji.

    7. darmowy

  • 4. Data: 2012-04-14 19:54:56
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu So 14 04 2012 19:34, atm pisze:

> [...]
    > CoPilot wypada tutaj rownie zle lub jeszcze gorzej bo szukajac np ul.
    > Boguslawa trzeba wiedziec ze byl ksieciem i wpisac przed "ks."...

    A jak brzmi ta formuła, bo jakoś nie łapię w czym problem?

> [...]
    > Z ikonki "Mapa" nie znajdzie mi akurat tej ulicy a z ikonki "Samochod"
    > znajdzie ulice ale nie pokaze jej tylko od razu bedzie do niej nawigowal.

    Mi zawsze znajduje ulice, gorzej z numerem :-/

> [...]
    > na swiatlach moge sobie palcem przesunac mape w dowolna strone obejrzec
    > otoczenie itd po czym mapa sama lub przy pomocy tapniecia wroci do

    W celu? Skoro jesteś na ziemi nieznanej wiele Ci to zmieni?

    > 4. wyznaczenie trasy od-do przy czym oba punkty sa inne od tego, w
    > ktorym sie obecnie znajduje. Chce po prostu przesledzic przebieg trasy i
    > przesuwac ja sobie podczas przegladania palcem.

    Tru.

> [...]
    > trzy trasy w roznych kolorach wraz z podaniem ich dlugosci i szacowanym
    > czasem dojazdu z mozliwoscia przesledzenia ich z przesuwaniem palcem i

    Tru

    > 6. fajnie gdyby byla mozliwosc nawigacji do danych z exifa zdjecia.
    > Wydawalo mi sie, ze najnowszej wersji mieli to dodac ale nie odnalazlem
    > tej opcji. Pewnie, ze to akurat drobiazg ale czasem sie przydaje.

    Zapewne masz rację.

  • 5. Data: 2012-04-14 20:08:32
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-14 19:54, ALEX MR wrote:

    > A jak brzmi ta formuła, bo jakoś nie łapię w czym problem?

    Kilka razy trafil mi sie w Niemczech adres, ze bez przecinkow w
    odpowiednim miejscu i koniecznie dolaczenia nazwy kraju nie znajdowal
    lokacji. Sprawdzilem przed chwila. Poprawilo sie sporo w najnowszej
    wersji. Gdy oddziele nazwe ulicy, miejscowosc i kraj przecinkami to
    adres znajdzie.

    > Mi zawsze znajduje ulice, gorzej z numerem :-/

    Tutaj tez nazstapila poprawa w stosunku do jednej wersji wstecz.
    testowalem program na ul. Marii Curie w Szczecinie. Szukajac pod "Mapa"
    znajdowal szkoly i inne instytuacje bez podania ulicy. Natomiast pod
    "Autem" znajdowal ulice ale nie ma mozliwosci obejrzenia okolicy.

    > W celu? Skoro jesteś na ziemi nieznanej wiele Ci to zmieni?

    Bez oddalania moge zobaczyc jak dalej przebiega trasa, co to za obiekt
    po lewej czy jezioro po prawej. Czesto te informacje znikaja przy oddaleniu.

  • 6. Data: 2012-04-14 21:15:15
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-14 19:34, atm pisze:

    > 1.sposob wpisywania adresu:

    Z tego co pisałeś wcześniej jest to telefon uszyty na moją miarę :-)

    Co do nawigacji. Czy masz porównanie z Sygic czy Garminem?
    Testuję obie na Satio. Może i te programy są ok ale strasznie Trudno
    dogadują się z modułem GPS. Nie mam pojęcia od czego to zależy. Czasem
    działa z buta a czasem po kilku kilometrach nic. :-)
    Miałem przez chwilę jakiegoś taniego Larka (czy jakoś tak) i precyzją
    powalał Satio

  • 7. Data: 2012-04-14 21:37:43
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-14 21:15, z wrote:

> [...]
    > działa z buta a czasem po kilku kilometrach nic. :-)
    > Miałem przez chwilę jakiegoś taniego Larka (czy jakoś tak) i precyzją

    Sygic to byl najgorszy program z jakiego korzystalem. Fakt, ze trafilem
    na gorszy moment producenta. Program wykladal sie na SGS i SGS2 i to w
    taki sposob, ze czesto trzeba bylo robic soft reset. Mysle, ze teraz to
    juz nie ma miejsca. Oprocz tego Sygic nawigowal w dziwaczny sposob, np
    sugerujac zjazd z glownej drogi na dojazdowa do podrzednej i wlaczenie
    sie z podrzednej do glownej ktora jechalem przed chwila... Poza tym nie
    mial komunikatu glosowego skrec lekko w lewo a jeszcze lepiej zeby nic
    nie gadal zamiast mowic skrec w lewo tam gdzie trzeba bylo jechac po
    luku glownej drogi... Z przyjemnoscia podziekowalem programowi Sygic.
    Z programem Garmina ostatni raz mialem kontakt wieki temu.
    N8 ze wspomaganiem gpsa lapie fixa naprawde szybko, jest to duzy plus w
    stos do Androida bez wlaczonego szpiegowania :]

  • 8. Data: 2012-04-14 23:14:08
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > przewijanie bez zdzbla trawy w szprychach. Atutem jest tez duzy ekran.
    > Wiem, wiem porownanie niesprawiedliwe bo telefony dzieli spora przepasc
    może, ale weź pod uwagę że na 3.7 calowym desire (z) i wielu innych ta
    srtona będzie chodziła idealnie, choć cena N8 i średniego telefonu z
    androidem jest taka sama...

    ToMasz

  • 9. Data: 2012-04-14 23:30:29
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-14 23:14, ToMasz wrote:
> [...]
    > może, ale weź pod uwagę że na 3.7 calowym desire (z) i wielu innych ta
    > srtona będzie chodziła idealnie, choć cena N8 i średniego telefonu z

    Wlasnie to mialem na mysli, wspomnialem o tym nizej. Tyle, ze w okresie
    wakacyjnym ten aparat foto. jest killer ficzerem, kiedy nie chce sie
    chodzic z lustrzanka a i kompakt nie zawsze pod reka.

  • 10. Data: 2012-04-14 23:30:36
    Od: ALEX MR <c...@g...pl>

    W dniu So 14 04 2012 20:08, atm pisze:

> [...]
    > lokacji. Sprawdzilem przed chwila. Poprawilo sie sporo w najnowszej
    > wersji. Gdy oddziele nazwe ulicy, miejscowosc i kraj przecinkami to

    To Ty jakiś globtroter jesteś.

> [...]
    > znajdowal szkoly i inne instytuacje bez podania ulicy. Natomiast pod
    > "Autem" znajdowal ulice ale nie ma mozliwosci obejrzenia okolicy.

    A gdzie tam. Ostatnio Tess postanowiła mnie odchamić i wybieramy się do
    Teatru Muzycznego. No to szukam: Północna, jest. Sukces.
    Północna 47, nie ma, 48 nie ma 49 nie ma itd Przeleciałem od 45 do 55. I
    co, tych adresów nie ma na Północnej. Właściwy to Północna 47/51. I weź
    to znajdź :-/

    > Bez oddalania moge zobaczyc jak dalej przebiega trasa, co to za obiekt
    > po lewej czy jezioro po prawej. Czesto te informacje znikaja przy
    > oddaleniu.

    Nie kumam klimy, ale wierzę na słowo.

    --
    ALEX MR, *I, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D