  • 31. Data: 2017-03-07 14:22:00
    Temat: Re: No to zaczynamy zbierać na nowe audi ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 07.03.2017 o 08:10, p...@g...com pisze:
    >> http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rzeczpospolita-samoch
    od-beaty-szydlo-mogl-jechac-nawet-90-kmh/gdm2d58
    >Ponieważ mieszkam w pobliżu, to pozwoliłem sobie zrobić próbę do ilu
    >się mogę rozpędzić od ronda, do tego skrzyżowania z drzewem.
    >Dokładnie nie zbadałem, bo musiałem wcześniej przyhamować, gdyż z
    >przodu były auta, ale na liczniku było ponad 100 km/h. Dostawczakiem
    >z silnikiem 1,9 tdi

    Kiedys po dluzszej zabawie na gokartach wracam do domu, wsiadam do
    samochodu ... jak mi lekko kierownica w aucie chodzi (bez wspomagania
    :-).

    A 500m pozniej mala panika ... przeciez tam jest zakret o 90 stopni,
    a ja mam na liczniku ...

    J.

  • 32. Data: 2017-03-07 14:23:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 07.03.2017 o 13:16, J.F. pisze:

    >Ostatnio orzecznictwo jest(było) takie, że młodzianowy wypłata z OC.

    Nie mowie nie, ale jakby tak jechaly dwie karetki, to uwazam, to OC
    mlodziana powinno wyplacic ...

    J.

  • 33. Data: 2017-03-07 15:29:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2017 o 14:23, J.F. pisze:

    > Nie mowie nie, ale jakby tak jechaly dwie karetki, to uwazam, to OC
    > mlodziana powinno wyplacic ...

    Też nie. Karetki mają jechać tak, żeby pacjenta dowieźć na miejsce.
    "manie bomb" nie zwalnia z odpowiedzialności za wypadki i kolizje.

    A co do wypaków przy wyprzedzaniu na skrzyżowaniach skręcających w lewo
    to się bodajże sąd najwyższy wypowiedział i ignorowanie tego wyroku
    byłoby dość karkołomne.

    Shrek

  • 34. Data: 2017-03-07 15:48:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-07 o 14:23, J.F. pisze:

    > Nie mowie nie, ale jakby tak jechaly dwie karetki, to uwazam, to OC
    > mlodziana powinno wyplacic ...

    Się nie znasz.
    Jakby to były karetki to ich kierowcy byli by winni i mandaty
    dostali by od ręki na miejscu wypadku.
    Inna sprawa że nie jechali by z taka prędkością jak ten oszołom
    z BORu i w odróżnieniu od niego było by ich słychać.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2017-03-07 17:28:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Też nie. Karetki mają jechać tak, żeby pacjenta dowieźć na miejsce.
    >"manie bomb" nie zwalnia z odpowiedzialności za wypadki i kolizje.

    No ale wiesz - wyprzedzam karetka samochody, ktore sie zatrzymaly, aby
    mnie przepuscic,
    a pardon, a wiec omijam, i nagle taki jeden mi zajezdza droge.

    J.

  • 36. Data: 2017-03-07 17:32:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2017 o 17:28, J.F. pisze:

    > No ale wiesz - wyprzedzam karetka samochody, ktore sie zatrzymaly, aby
    > mnie przepuscic,
    > a pardon, a wiec omijam, i nagle taki jeden mi zajezdza droge.

    Dalej tak samo jakby nie miały bomb. Choć może w sądzie... Jakby było
    nagranie - no ale nie ma.

    Shrek

  • 37. Data: 2017-03-07 17:48:24
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Uncle Pete"

    od-beaty-szydlo-mogl-jechac-nawet-90-kmh/gdm2d58

    > Zacytuj, bo tak jakieś straszydło jest na środku ekranu i nic nie widzę :(

    Cały artykuł z Rzepy, ..
    ---
    Nie kopiuje się całych artykułów tylko fragmenty i daje odnośniki do nich

  • 38. Data: 2017-03-07 18:26:15
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-03-2017 o 10:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    od-beaty-szydlo-mogl-jechac-nawet-90-kmh/gdm2d58

    > Nie calkiem - jechala w kolumnie

    To też nie jest oczywiste.

  • 39. Data: 2017-03-07 19:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > Przy tych stawkach to są chyba z łapanki :-) w Polsce nie ma przecież
    > fachowca który ma doświadczenie z tym black boxem od audi wiec wybrano
    > najlepszego z najlepszych ;-)

    Przy jakich stawkach?
    Ostatnia ekspertyza np. w sprawie min Ziobro kosztowała ponoć prawie pol
    miliona.
    Sa ekspertyzy i eKSPErtyzy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 40. Data: 2017-03-07 19:03:15
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Myjk w

> [...]

    > Wyciąg z PORD
    > Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają: (...)

    > 38) pojazd uprzywilejowany - pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci
    > niebieskich świateł błyskowych i *jednocześnie* sygnały dźwiękowe o
    > zmiennym tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub drogowymi;
    > określenie to obejmuje również pojazdy jadące w kolumnie, na której
    > początku i na końcu znajdują się pojazdy uprzywilejowane wysyłające
    > dodatkowo sygnały świetlne w postaci czerwonego światła błyskowego;

    > Oddział 4
    > Warunki używania pojazdów w ruchu drogowym
    [...]

    > Nie hałasuje, nie ma prawa łamać przepisów.

    Nie musi błyskać ani wyć -- te dwa na początku i końcu tworzą "kolumnę" i
    one mają wyć i błyskać niebiesko i czerwono. Pomiędzy może jechać pedalarz i
    dalej jest pojazdem uprzywilejowanym wg definicji powyżej, ale nie można do
    niego stosować rekurencji "pojazd uprzywilejowany"

    No i oczywiście jest jeszcze rozporządzenie... Jakoś Ci umknął:

    4. Minister właściwy do spraw wewnętrznych, uwzględniając w szczególności
    konieczność zapewnienia porządku,
    sprawności i bezpieczeństwa ruchu drogowego, określi, w drodze
    rozporządzenia, okoliczności, w jakich używane są pojazdy
    uprzywilejowane w kolumnach.

    ;P

    --
    'Tom N'