  • 21. Data: 2017-03-07 12:08:27
    Temat: Re: No to zaczynamy zbierać na nowe audi ;-)
    Od: p...@g...com

    Przy tych stawkach to są chyba z łapanki :-) w Polsce nie ma przecież fachowca który
    ma doświadczenie z tym black boxem od audi wiec wybrano najlepszego z najlepszych ;-)

  • 22. Data: 2017-03-07 12:09:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2017 o 10:59, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Przy 90 to drzewo byłoby w środku.

    No jeszcze trochę hamował potem. Prawdę mówiąc to nie różni się od
    standardowego crashtesta. Pne przy ilu 60 z małym plusem robione? No to
    by się zgadzało. 20 wyhamował. Ponadto zakładam, że akurat to audi ma
    pięć gwiazdek (i to pewnie dlatego, że więcej nie ma). Tak że bez
    przesady - 85 wydaje się realne.

    > Kluczowe faktycznie jest, czy były sygnały odpowiednie
    > świetlne dla kolumny i dźwiękowe.

    Do czego? Nawet jak jest to pojazd uprzywilejowany, to fakt
    uprzywilejowania nic nie zmienia w kwestii winy.

    Shrek

  • 23. Data: 2017-03-07 12:15:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2017 o 12:08, p...@g...com pisze:
    > Przy tych stawkach to są chyba z łapanki :-) w Polsce nie ma przecież fachowca
    który ma doświadczenie z tym black boxem od audi wiec wybrano najlepszego z
    najlepszych ;-)

    Zastanawiam się jak go złapali. Bo przecież każdy z odrobiną rozumu w
    głowie starał się zapewne trzymać od tego z daleka. Biegłego można
    zmusić, żeby sprawę wziął? Nie mógł się jakoś wykpić -L4, pomroczność
    jasna, pogrzeb teścia?

    Shrek

  • 24. Data: 2017-03-07 13:16:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    >Tylko że skoro wyprzedzali na skrzyżowaniu, na podwójnej ciągłej, i
    >to jest ok, to co za różnica czy jechali 50, 85 czy 180km/h?

    Ano troche jest, bo np wplywa na skutki zderzenia.
    Mlodzianowi za zajechanie drogi 300zl, bo na tylu powinno sie skonczyc
    przy prawidlowej predkosci,
    kierowcy za nieprzestrzeganie zasad bezpieczenstwa ruchu drogowego pol
    roku w zawiasach za uszkodzenie pani premier i kolegi.
    No i PJ zabrac na pol roku :-)

    J,

  • 25. Data: 2017-03-07 13:19:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 07.03.2017 09:56, Uncle Pete pisze:

    >Nie rozumiem. 1.5 sekundy wcześniej rejestrator nic nie zapisał, że
    >trzeba szacować?

    Trudno powiedziec co za rejestrator - ale moze nie zapisywal ostatnich
    30 minut lotu, tylko wlasnie zdarzenia, jak np wybuch poduszek,
    wcisniecie hamulca, czy zadzialanie ABS.

    J.

  • 26. Data: 2017-03-07 13:26:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2017 o 13:16, J.F. pisze:

    > Ano troche jest, bo np wplywa na skutki zderzenia.
    > Mlodzianowi za zajechanie drogi 300zl, bo na tylu powinno sie skonczyc
    > przy prawidlowej predkosci,

    Ostatnio orzecznictwo jest(było) takie, że młodzianowy wypłata z OC.

    Shrek

  • 27. Data: 2017-03-07 13:45:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 7 Mar 2017 10:50:54 +0100, J.F.

    > Nie calkiem - jechala w kolumnie uprzywilejowanej, wystarczy, ze
    > pierwszy mial syreny wlaczone.

    W takiej sytuacji mogą jechać w kolumnie tylko zgodnie z przepisami, albo
    jeśli obszar jest całkowicie zabezpieczony (zamknięta droga, zabezpieczone
    skrzyżowania) etc. Tutaj aby wykonywać taki manewr (wyprzedzanie na
    skrzyżowaniu), musieli mieć kompletne sygnały wszyscy aby być pojazdami
    uprzywilejowanymi. A i tak jak kogoś walną będąc uprzywilejowani, to mogą
    normalnie za to beknąć (sprawdzić czy zajeżdżający drogę to nie
    terrorysta). Uprzywilejowanie sygnałami nie daje im prawa do taranowania
    normalnych ludzi.

    --
    Pozdor Myjk

  • 28. Data: 2017-03-07 13:48:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-07 o 13:45, Myjk pisze:
    > musieli mieć kompletne sygnały wszyscy aby być pojazdami

    Poproszę o uzasadnienie.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2017-03-07 13:56:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.03.2017 o 08:10, p...@g...com pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rzeczpospolita-samoch
    od-beaty-szydlo-mogl-jechac-nawet-90-kmh/gdm2d58
    Ponieważ mieszkam w pobliżu, to pozwoliłem sobie zrobić próbę do ilu się
    mogę rozpędzić od ronda, do tego skrzyżowania z drzewem. Dokładnie nie
    zbadałem, bo musiałem wcześniej przyhamować, gdyż z przodu były auta,
    ale na liczniku było ponad 100 km/h. Dostawczakiem z silnikiem 1,9 tdi
    ;-) jechałem, nie Audi A8.
    Jacek

  • 30. Data: 2017-03-07 14:09:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 7 Mar 2017 13:48:57 +0100, Liwiusz

    > Poproszę o uzasadnienie.

    Wyciąg z PORD
    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają: (...)

    38) pojazd uprzywilejowany - pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci
    niebieskich świateł błyskowych i *jednocześnie* sygnały dźwiękowe o
    zmiennym tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub drogowymi;
    określenie to obejmuje również pojazdy jadące w kolumnie, na której
    początku i na końcu znajdują się pojazdy uprzywilejowane wysyłające
    dodatkowo sygnały świetlne w postaci czerwonego światła błyskowego;

    Oddział 4
    Warunki używania pojazdów w ruchu drogowym
    Art. 53. 1. (...)

    2. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania
    szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów,
    zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych *tylko* *w*
    *razie*, *gdy*:
    1) uczestniczy:
    a) w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo
    koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego albo
    b) w przejeździe kolumny pojazdów uprzywilejowanych,
    c) w wykonywaniu zadań związanych bezpośrednio z zapewnieniem
    bezpieczeństwa osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, którym na
    mocy odrębnych przepisów przysługuje ochrona;
    2) pojazd wysyła *jednocześnie* sygnały świetlny i dźwiękowy; po
    zatrzymaniu pojazdu *nie* *wymaga* *się* używania sygnału dźwiękowego;
    3) w pojeździe włączone są światła drogowe lub mijania. (...)

    Nie hałasuje, nie ma prawa łamać przepisów.

    --
    Pozdor Myjk