  • 1. Data: 2017-03-06 21:03:33
    Temat: [Felgi] Renowacja... tanie malowanie.
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    Witam.

    W cenie złomu udało mi się kupić ładne, stalowe felgi gdzie rdza
    "dopiero" wychodzi :) Na próbę 1/4 koła potraktowałem papierem ściernym
    o ziarnistości 220, machnąłem czarnym sprayem... i zrobiłem "łał" o_0
    Efekt jak na takie metody chałupnicze jest dla mnie zadowalający. Co
    jeszcze mogę zrobić aby _zahamować_ działanie rdzy?

    a) 2,3,4 razy pomalować felgi sprayem aby na dłużej to wytrzymało?
    b) Na sam koniec jakimś lakierem bezbarwnym je potraktować?
    c) Jakiś "podkład" + spray?
    d) Jeszcze coś innego?

    Mam trochę wolnego czasu oraz dużo chęci. Piaskowanie + malowanie w
    lakierni nie wchodzi w grę... za duże koszty, nie opłaca się. Domyślam
    się, że spray jest rzadki ale nie mam dostępu do aerografu niestety :/

  • 2. Data: 2017-03-06 21:11:53
    Temat: Re: [Felgi] Renowacja... tanie malowanie.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 marca 2017 21:03:36 UTC+1 użytkownik LinFanQri napisał:
> [...]
    > lakierni nie wchodzi w grę... za duże koszty, nie opłaca się. Domyślam
    > się, że spray jest rzadki ale nie mam dostępu do aerografu niestety :/

    Fosolem je potraktuj przed malowaniem.

  • 3. Data: 2017-03-06 21:13:08
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2017-03-06 21:03, LinFanQri wrote:
> [...]
    > lakierni nie wchodzi w grę... za duże koszty, nie opłaca się. Domyślam
    > się, że spray jest rzadki ale nie mam dostępu do aerografu niestety :/

    przed położeniem spay'em końcowym potraktuj felgę jakimś środkiem
    wchodzącym w reakcję z rdzą
    (lakier epoksydowy, rc90, brunox, fosal...)
    Potem podkład i kolor końcowy.

  • 4. Data: 2017-03-06 22:30:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** LinFanQri pisze tak:

> [...]
    > zrobiłem "łał" o_0 Efekt jak na takie metody chałupnicze jest dla
    > mnie zadowalający. Co jeszcze mogę zrobić aby _zahamować_

    Pomaluj "farbą na rdzę" pędzlem a potem sprajem dla ładności.
    Sam spraj się szybko zmywa z felgi.

    Skoncentruj się na otworach. Od nich wyłazi rdza. Ostre krawędzie
    pierwsze rdzewieją.

    Dla porównania nowe fabryczne felgi fiata już po roku miały pierwsze
    ślady rdzy. Będziesz co pół roku poprawiał.

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?

  • 5. Data: 2017-03-07 08:47:43
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    >Fosolem je potraktuj przed malowaniem.

    Fosol dobrze zjada rdzę, ale po nim trzeba bardzo dokładnie wymyć, wyczyścić
    i osuszyć powierzchnie pod malowanie, bo inaczej farba bardzo łatwo zejdzie.

  • 6. Data: 2017-03-07 11:34:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    to ja przewrotnie: sprawdz najpierwej czy one są proste:) od tego zacznij.

    a potem:
    -usuń co się da z rdzy (fosol jaki ci poradzono nie jest zly)
    -oczyść (m.in. z tłuszczu - cały czas pracuj w czystych rękawiczkach)
    -pomaluj podkładem np corrina
    -na wierzch akryl albo chlorokauczuk (ale bardzo bardzo bardzo długo
    schnie i jest stosunkowo miękki)
    -jeśli akryl to na wierch bezbarwny akryl.

    odpuść sobie te puszki chyba, że kupisz takie z utwardzaczem. inaczej
    raczej szkoda zachodu.

    Z autopsji: złym pomysłem jest założenie kół po 1-2 tygodniach schnięcia
    chlorokauczuku z grubą warstwą i zrobienie szybkiej trasy:) zjechała mi
    farba:)

  • 7. Data: 2017-03-08 18:06:26
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 07.03.2017 o 08:47, miumiu pisze:

    > Fosol dobrze zjada rdzę, ale po nim trzeba bardzo dokładnie wymyć, wyczyścić
    > i osuszyć powierzchnie pod malowanie, bo inaczej farba bardzo łatwo zejdzie.

    Pojawiła się opcja, że być może będę miał dostęp do pistoletu. Czy żeby
    nałożyć podkład + farba właściwa muszę najpierw starą warstwę zjechać do
    "0"!?

  • 8. Data: 2017-03-08 18:10:30
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 07.03.2017 o 11:34, sirapacz pisze:
    > to ja przewrotnie: sprawdz najpierwej czy one są proste:) od tego zacznij.

    O tym nie pomyślałem - dzięki.

    > a potem:
    > -usuń co się da z rdzy (fosol jaki ci poradzono nie jest zly)
    > -oczyść (m.in. z tłuszczu - cały czas pracuj w czystych rękawiczkach)

    Mam fosol + papier ścierny 220

> [...]
    > -jeśli akryl to na wierch bezbarwny akryl.
    >
    > odpuść sobie te puszki chyba, że kupisz takie z utwardzaczem. inaczej

    Lakiernik też podpowiedział, żeby lepiej w pistolet się zaopatrzyć i
    najpierw podkład a potem coś z utwardzaczem machnąć.

    > Z autopsji: złym pomysłem jest założenie kół po 1-2 tygodniach schnięcia
    > chlorokauczuku z grubą warstwą i zrobienie szybkiej trasy:) zjechała mi
    > farba:)

    Pewnie w okolicach kwietnia będę zakładał... także trzeba się spieszyć :)

  • 9. Data: 2017-03-08 18:36:46
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pewnie w okolicach kwietnia będę zakładał... także trzeba się spieszyć :)

    jedne felgi tylko pomalowałem chlorokauczukiem - ale normalnie to robi
    się akrylem (zdaje się, ze fabryka też)

  • 10. Data: 2017-03-08 23:03:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W fabrykach felg nie pierola sie z malowaniem, wszystkie seryjnie produkowane felgi
    proszkowo maluja. W warunkach amatorskich zastapic to mozna pedzelkiem i farba
    epoksydowa. Farby eposydowe dobrze sie rozlewaja, nie maja tendencji do robienia sie
    zaciekow, sa na tyle elastyczne ze nie odpryskuja, sa odporniejsze na warunki
    atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne od farb proszkowych, sa stosunkowo niedrogie.