  • Data: 2010-09-03 21:33:09
    Temat: Re: No to koniec lustrzanek...
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Ogólne jednak (ale chyba nie warto już dłużej o tym pisać) HDR to metoda
    > poszerzania dynamiki matrycy, nie zaś metoda uzyskania dynami szerszej
    > niż tej sprzed 100 lat czy dynamiki innego/gorszego_pod_tym_względem
    > aparatu fotograficznego. :)

    Możesz mi powiedzieć, co ma matryca aparatu do scen HDR np. w grach?

    > Uznając Twoje wywody należy uznać niemal każde zdjęcie za HDR -- toż
    > zawsze można znaleźć zdjęcie o węższej dynamice. :) Na przykład można
    > pstryknąć wyższą czułością tym samym aparatem, aby mieć mniej EV do
    > dyspozycji. :) (więc każde pstryknięcie z czułością ISO 400 jest
    > HDRem względem pstryknięcia tym aparatem czułością ISO 1600 czy
    > ISO 800 a i do każdego aparatu chyba można dobrać gorszy od niego
    > pod względem pojemności matrycy wyrażonej w EV)

    Zakres dynamiki rejestrowanej sceny jest niezależny od aparatu i jego
    ustawień.

    > Natomiast sens ma uznanie za HDR zlepka z dwóch zdjęć wykonanych
    > z różną ekspozycją przy tym samym świetle w celu umieszczenia na
    > jednym zdjęciu czegoś, czego ta akurat matryca nie potrafi ,,pojąć''.

    Nie ma sensu, bo nie mając wiedzy na temat tego jak zdjęcie zostało
    wykonane, nie można poprawnie sklasyfikować zdjęcia. Nie należy mylić
    zdjęcia HDR z techniką HDR.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -