  • Data: 2010-09-04 09:43:52
    Temat: Re: No to koniec lustrzanek...
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-09-04 10:52:00 +0200, Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> said:

    > Zdjęcie zrobione techniką hdr można chyba nazwać hdr nie?
    Można, ale nie jest to istotne. Tak jak nazywa się izohelią fotografie
    wykonane w technice izoheli, czy gumą w technice gumy.
    Ale izohelia, guma, czy HDR jest techniką, środkiem do celu, a nie
    celem. I na obrazie nikt już tego nie rozpatruje w kategorii techniki,
    tylko obrazu.

    > A ile wg Ciebie jest to H? 5ev 10ev 20ev 100ev?
    Już napisałem.
    Technika powiększania rozpiętości tonalnej materiału rejestrującego.
    Nie ma znaczenia ile końcowych ev. Ma znaczenie ile się da bez tej
    techniki.

    > Bo wg nie zdjęcie jest hdr wtedy gdy kompresujemy rozpiętość tonalną
    > nieliniowo, tak aby uzyskać na materiale o małej rozpiętości szeroką
    > rozpiętość - prowadzi to do zdjęć zbliżonych do tego co robią oczy i
    > nasz umysł widzenia, no ale też do nadużyć i bohomazów. I nie jest
    > istotne czy robimy to z 1 klatki supermatrycy czy z 5 klatek słabszego
    > aparatu. Równie dobrze może być to zdjęcie mające 1ev zrobione z 2 zdjęć
    > 1ev lub 1 zdjęcia 2ev, ale ktoś użył techniki hdr, poustawiał tak suwaki
    > aby uzyskać nieliniową kompresje.
    Strasznie komplikujesz temat.

    > Nie przemawia do mnie definicja mówiaca o tym że jest to zdjęcie zrobione
    > w rozpiętości tonalnej większej niż możliwości matrycy danego aparatu i
    > kompresowane liniowo - ponieważ można takie samo zdjęcie zrobić lepszym
    > aparatem i wtedy wg tej definicji nie będzie ono hdr.
    Zgadza się.

    > Czyli hdr jako
    > lekarstwo na ułomność matrycy - można ale nie jest to imo hdr.
    <http://pl.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_ima
    ging>
    Wiem. Wiki nie jest wyrocznią, ale widzimisię i interpretacja, moja
    Twoja, czy kogoś tam też nią nie jest.
    > Bo właściwie
    > zawsze się to odbywa, np dobierając zakres dynamiki czy wręcz go
    > maksymalizując do rozkładu bitowego nośnika (typowo 8bit dla jpg) - jako
    > dekompresje dynamiki, lub wywołując raw zciskasz 14bit do 8bit, z zakresu
    > powiedzmy 4ev do .... 8bit które reprezentuje dopiero matryca lcd czy
    > papier jako najjaśniejszy i najciemniejszy wyświetlany pixel.
    I właśnie dla tego HDR, to _Technika_ rozszerzania możliwości nośnika,
    przez łączenie różnie naświetlonych klatek.

    > Jestem też daleki od bezwzględnej definicji H np na 10ev, bo to nie ma
    > sensu, kiedyś to było nieosoiągalne przez matryce, jutro każda to będzie
    > miała.
    Patrz wyżej. H nie definiuje maksymalnego EV. Definiuje sposób w jaki
    się osiąga więcej niż można bez H.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam