  • 1. Data: 2007-02-23 14:29:09
    Temat: Re: No i mamy kolejne zmiany w TP (iDSL)
    Od: m...@t...pl

    co jak co ale UKE wtyka nos w detal co juz zachodzi o regulacje rynku
    na poziomie ustalania cen dla pana kowalskieo za net co doprowadzi do
    upadku małych ISPów i zbiednienia tpsa w ramach walki z fancuska
    burzuazja w imie wolnego rynku,,owsszem mi tez szkoda tpsa bo zawsze
    ich ceny i warunki były dobrym punktem w negocjacach z klientami o
    neta ze limitym, ze opłaty za telefon i neo itp.... a tak powoli trza
    szukac innyc argumentów aby złapac klientów

  • 2. Data: 2007-02-23 20:14:27
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik m...@t...pl napisał:

    > co jak co ale UKE wtyka nos w detal co juz zachodzi o regulacje rynku
    > na poziomie ustalania cen dla pana kowalskieo za net co doprowadzi do

    Przecież chodzi tylko o zaprzestanie uzależniania świadczenia jakiejś usługi
    od zakupienia innej - praktyki zabronionej w Ustawie PT.

    Czemu wszyscy (ze zlobbowanymi przez &FT expierdami z KE włącznie) się
    upierają, że Streżyńska reguluje ceny detaliczne na internet? Niech mi ktoś
    pokaże decyzję, w której Pani Prezes wyznacza cenę na detaliczny internet,
    bo ja takiej decyzji nie znam.

    Obniżka cen detalicznych na Nerwozdradę wynikła niestety z chęci &TP do
    zupierdliwienia konkurencji wejścia w BSA. &TP bezlitośnie wykorzystała
    ustalony w PL schemat BSA na zasadzie "cena-minus". Gdyby Nerwozdrada
    kosztowała nadal np. 150 zł, operator korzystający miałby te swoje umowne
    51% *) off, czyli miałby circa 75 zł od łba. Byłoby nieźle. A tak ma -
    wiadomo ile, nadal procentowo to jest te 51% *) opustu, ale od jakiej ceny
    wyjściowej...

    Inna jest sprawa, że sprawa peerigowego dostępu do sieci IP &TP ewidentnie
    gdzieś tam po drodze umknęła czujnemu oku UKE, ale są już prowadzone prace
    nad unormowaniem tej patologicznej sytuacji. Potrwa to jeszcze trochę,
    cierpliwości.

    *) tak, wiem, jest rozróżnienie procentowe opustu dla cennika podstawowego i
    dla cennika promocyjnego.

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 3. Data: 2007-02-24 13:23:30
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Tomasz Śląski <t...@s...pl> wrote:

> [...]
    > gdzieś tam po drodze umknęła czujnemu oku UKE, ale są już prowadzone prace
    > nad unormowaniem tej patologicznej sytuacji. Potrwa to jeszcze trochę,

    Kto wie, czy problem niebawem nie rozwiąże się sam, jakoś tak przy okazji.
    Od 2 dni, na telefonie od TPSA, mam internet dostarczany przez Netię,
    właśnie z okazji udostępnienia BSA. Poza mniejszymi opłatami, większą
    prędkością oraz zakończeniem walki z matriksowym systemem teleinformatycznym,
    z całej tej operacji jest jeszcze jeden bonus. Polskie strony otwierają
    się u mnie zauważalnie szybciej i nie sądzę, aby to było związane ze
    wzrostem prędkości mojego łącza - teraz dostawca treści nie musi dopłacać
    do każdego mojego Mbps...

    Nie wiem jak obecnie wyglądają notowania ilości osób, które podobnie jak
    ja, uciekły od TPSA. Swego czasu mówiło się o 170k, co daje jakieś 10%
    użytkowników Neostrady. Jeżeli ten trend się utrzyma to już za chwilkę
    na prawdę nie będzie o co kruszyć kopii - te drobne kilka Mbps do AS5617
    może kosztować więcej, skoro w całości dostępu będzie jego np. z 5%.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 4. Data: 2007-02-24 13:55:52
    Od: Marcin 'Qrczak' Kowalczyk <q...@k...org.pl>

    Dnia 24-02-2007, sob o godzinie 13:23 +0000, Krzysztof Oledzki
    napisał(a):

    > Nie wiem jak obecnie wyglądają notowania ilości osób, które podobnie jak
    > ja, uciekły od TPSA.

    Interesuje mnie stałe IP dla klienta indywidualnego; czy Netia ma zamiar
    kiedyś coś takiego oferować?

    --
    __("< Marcin Kowalczyk
    \__/ q...@k...org.pl

  • 5. Data: 2007-02-24 15:05:38
    Od: "Michal Podsiadly" <p...@n...grupy.com>

    > Jeżeli ten trend się utrzyma to już za chwilkę
    > na prawdę nie będzie o co kruszyć kopii - te drobne kilka Mbps do AS5617
    > może kosztować więcej, skoro w całości dostępu będzie jego np. z 5%.

    Mi, jako malemu dostawcy tresci, udzial Tepsy na laczu spadl z ~47% na ~42%.
    Czyli nie tak duzo :/

    pzdr.

  • 6. Data: 2007-02-24 15:23:52
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Michal Podsiadly <p...@n...grupy.com> wrote:

    > Mi, jako malemu dostawcy tresci, udzial Tepsy na laczu spadl z ~47% na ~42%.
    > Czyli nie tak duzo :/

    Cierpliwości. ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki