    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: No i mamy Canona 550d
    Date: Thu, 11 Feb 2010 01:41:52 +0100

    On 2010-02-10 12:09, de Fresz wrote:
    > Jakikolwiek sporcik cykany amatorsko obnarzy mikrość tego bufora w
    > rawach.

    Sport z tym aparatem - to chyba budżetowe rozwiązanie. Mały bufor może
    gryźć i na codzień.

    > Te ze 30 jpgów jest znośne, ale 6 rawów to w tym przypadku mniej
    > niz 2 sekundy ciągłego focenia - to naprawdę mało przy ruchliwych
    > obiektach. Stawiam że mamy tu do czynienia z kastracją marketingową,
    > pewnie chcą mieć kolejny wyróżnik dla serii dwucyfrowej.

    Byćmoże masz rację z tym umyślnym cięciem, pamięć dzisiaj całkiem tania jest.
    Osobiście dla mnie oba parametry wciąż są bez znaczenia - po prostu nie
    pstrykam wielkimi seriami. Zdarzyło mi się conajwyżej zrobić jakiś braketing.

    > Przekątna 3" i tyle. Można sobie policzyć. Jeśli nie rypnąłem się gdzieś
    > w rachunkach wychodzi w przybliżeniu 61x46 mm dla 4:3 i 63x42 mm przy
    > 3:2 Czyli minimalnie niższy i LCD gęściej upakowane.

    Aha, ok. Zastanawiałem się nie tak dawno jakie są najlepsze proporcje LCD
    - czy np panoramiczne LCD nie zmienią za dużo. Ale w sumie bez wielkiego
    znaczenia - te teraz i tak wciąż mają jakieś ramki i przestrzeń. Gorzej
    może z małymi aparatami, gdzie LCd nijak upchać, a jak jeszcze ma być
    odchylany to kończy jak np G1 ;)

    > Umówmy się że dla znakomitej większość ludzi te różnice są zupełnie
    > pomijalne.

    Tak, pewnie większość nie zauważy jakiejś różnicy.

    > Ot, tyle, że teraz będzie można zobaczyć fotkę bez czarnych
    > pasków u góry i dołu, z 10% większą. Od paru lat używam kompakta z
    > rozdziałką ekranu 230k px i naprawdę nie jest to problem. Większa
    > rozdzielczość jest miła, ale nie kluczowa IMHO. Te różnice tutaj,
    > twierdzę że są zupełnie pomijalne.

    Kluczowe oczywiście nie jest, ale dobrze że temat się rozwinął do poziomu
    zapewniającego świetną ergonomię. Ten nowy ekran będzie raczej tylko
    lepszy i jeśli to znów sonowy to pewnie większość aparatów dłużej przy nim
    właśnie się zatrzyma.

    > Popatrz na oficjalne progi cenowe: 550D - 799 ojro, 50D - 1299 ojro, 7D
    > - 1649 ojro. Miejsce na coś między 1 a 3 cyframi jest, coś co będzie
    > konkurentem D90. Skoro teraz do 550D włożyli sensor 18 MPx, to pewnie
    > podobny powędruje do hipotetycznego 60D, filmowanie najwyraźniej to już
    > mus, więc oberżną fpsy, może AF zostanie z poprzednika (nie jest taki
    > zły), może jeszcze jakieś cięcia ergonomiczne (mniejszy pryzmat, mniej
    > guziczków).

    Tylko tych różnic coraz to mniej między aparatami. W czasach gdy seria
    trzycyfrowa była ekonomiczną jasno wynikało co dla kogo. Teraz wybór
    będzie mniej oczywisty, ale klienci się pewnie cieszą z lepszego wyboru.

    > Dla porównania u Nikona: D5000 - 699 ojro, D90 - 959 ojro, D300s - 1399
    > (obniżka w stosunku do D300 z 1980 ojro). Korelacje są IMHO dość oczywiste.

    Nie wiem jakie oficjalne ceny ma canon w EUR, ale dla to według mnie ma sens
    dopiero jak by różnica do pełnej klatki była makabryczna. Dawniej tak
    było, jak jeszcze piątka nie miała konkurencji to była do niej przepaść.
    Teraz potaniało coś i przynajmniej dla mnie te najlepsze cropy straciły
    mocno sens. Wiem że jednak są kupowane i nie ukrywam - dziwi mnie to.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564