  • Data: 2010-02-10 06:33:26
    Temat: Re: No i mamy Canona 550d
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > 7D - wedle skąpca od 5kzł. Jak ktoś uważa, że warto to jego sprawa. A850
    > to koszt 5500zł, Zdecydowanie bym dołożył za pełnoklatkowość. Oczywiście
    > 7D w wielu sprawach jest lepszy, ale mimo wszystko to crop.
    > A to 60D to ma być taki tani 7D? Taki sam tylko tani, czy jednak
    > oberżnięty? Ciężko mi wsadzić to 60D pomiędzy 7D i 550D :)
    >
    > --

    7 d jest przede wszystkium tansza alternatywa dla c1d aps-h

    pomiedzy aps-c a aps h roznica nie jest tak wielka jak pomiedzy aps c
    a FF.
    jakosciowo zdjecia beda porownywalne.
    c1d to olbrzymia cegla , niewygodny wielki aparat o nienajlpeszej
    ergonomii.
    filozofia wyboru nastaw przez roznego rodzaju kombinacje przyciskow
    pochodzi chyba jeszcze z lat 70-tych i wywodzi sie od azjtayckich
    tanich wowczas zegarkow elektronicznych.
    jest to o wiele miej wygodne od nastaw pokretlem.
    rowniez duza odpornosc mechaniczna na wstrzasy , uszczelnienia
    wprawdzie jest zaleta ale nie zawsze rzeczywiscie niezbena na tyle by
    usprawiedliwiala te cene i ciezar.
    Dla mnie c7d to strzal canona w 10-ke - rzeczywiscie odnioslem
    wrazenie , ze canon uwzglednil wiele postulatow fotografujacych w tym
    modelu.

    mozna dostrzec pewnego rodzaju folizofie canona przy wprowadzaniu
    nowych modeli.
    serie xxx odnawiaja jesli pojawi sie mozliwosci wzrostu rozdzielczosci
    matrycy o ok 20 %
    xx o o 50 %
    x o ok 100%

    czyli seria xxx przeznaczona jest dla klijenta dajacego sie nabierac
    na liczbe pixeli
    seria x przeznaczona dla klijenta zdajacego sobie sprawe z wplywu
    rozdzielczosci matrycy na rozdzielczosc obrazu.

    Widoczna zmiane rozdzilczosci obrazu bo o ok 40 % mierzac liniowo daje
    podwojenie liczby pixeli.
    Nie ma rzeczywistej potrzeby czestszej zmiany , nie ma rzeczywistej
    potrzeby czestszego unowoczesniania serii X.