  • Data: 2010-02-08 21:13:50
    Temat: Re: No i mamy Canona 550d
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-02-08 21:26:57 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > No to udowadniam na początek trzema punktami:
    > 1) jest lżejsze i może pracować z lżejszymi obiektywami o tych samych
    > kątach i jasności - dla mnie to bardzo istotne bo jestem leniwy,

    Czekaj, czekaj, czy Ty przypadkiem nie jesteś miłośnikiem
    pełnoklatkowego Tamrona 28-cośtam?
    Zresztą główne różnice na wadze obiektywów będą przy UWA i zoomie
    standardowym, dobre tele to jeden pies, tyle że z większym zasięgiem na
    cropie. Zresztą waga jest głównie problemem przy robotach
    reporterskich, gdzie trzeba biegać z całym dobytkiem - a jeśli mnie
    pamięć nie zwodzi sam tu pisałeś że jak ognia unikasz kotletów, czyż
    nie?
    Przy innych robotach to kwestia wyjęcia z bagażnika i dotransportowania
    na miejsce, czyli śmiem twierdzić, że dla większości osób bez różnicy.
    O transporcie sprzętu komunikacją miejską się nie będę wypowiadał, bo
    raz że już nie pamiętam jak to było, a dwa - dla większości profi ten
    problem nie istnieje.

    > 2) ma większą głębię ostrości - dzięki temu mogę brać mniejsze lampy do
    > improwizowanego atelier,

    Mniejsze lampy nie zastąpią braku światła. Lepsze wyższe ISO z ff w
    pewien sposób może. Czyli jak chcesz mieć jasno w każdych warunkach, to
    te mocne i tak muszą być.

    > 3) robi filmy, co przy okazji fuch można dodatkowo sprzedać na zasadzie
    > ''a ja mam jeszcze fajny film''.

    A ludzie śię tu nabijali z gości, co to jedną ręką filmują, a drugą
    trzaskają foty...

    > I jeszcze coś dla Krakusów:
    > 4) - można to z mniejszym żalem trzepać w plecak bo jest tańsze.

    Ale ma szansę znacznie mniej takich trzepnięć wytrzymać niż solidniejsze body.

    de Fresz