    From: Michal Kawecki <k...@o...px>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: No i klops - było: Co z tym dyskiem? - proszę o pomoc
    Date: Sun, 11 Mar 2012 19:07:48 +0100
    Sender: n...@k...prv

    Dnia Sun, 11 Mar 2012 18:36:10 +0100, ADAM napisał(a):

    > Dla mnie komputer jest narzędziem w pracy i nie interesuję się na co dzień
    > cenami poszczególnych komponentów gdy nie zamierzam ich kupić.

    > Wpierw nie zwróciłem uwagi na test ES-Tool, bo został umieszczony
    > w grupie testów dla dysków zewnętrznych.
    >
    > Skany typu Read All lub Read Random kończą się bardzo szybko
    > informacją Read Error!
    > Typ Write All jest opatrzone uwagą Low Level Format, a tego
    > unikam, bo podobno Low Format może zniszczyć (jeszcze bardziej?)
    > dysk.

    Przy współczesnych dyskach Low Level Format oznacza jedynie wyzerowanie
    całej powierzchni dysku i przywrócenie prawidłowych sum kontrolnych.
    Często pozwala to na usunięcie "złych sektorów", o ile powstały one z
    powodów innych niż uszkodzenie nośnika.

    Uważaj - procedura ta usunie wszystkie dane z dysku.

> [...]
    > a potem godzinami nic się nie dzieje. Czerwona lampka dysków
    > na obudowie komputera świeci się cały czas, z tym, że z różną
    > intensywnością, zmieniającą się bardzo szybko.
    > Po przerwaniu takiego testu w ViewLog nie ma informacji odnośnie
    > przetestowanej części, jest tylko informacja, że test został
    > przerwany przez użytkownika.

    > Kupiłem go w salonie Komputronika 2 lata temu.
    > Przy 32 MB cache gwarancja jest 3 letnia.
    > Zatem formalnie podlega gwarancji.
    > Z doświadczenia z innymi urządzeniami wiem jednak, że sprzedawcy
    > lub producenci zawsze starają się znaleźć pretekst do odmowy

    No cóż, pozostaje wysłać ten dysk na reklamację do producenta z
    informacją, że nie da się zakończyć diagnostyki.

    Nie wiem, jak postępuje Seagate z dyskami Samunga, ale dyski marki
    Seagate są przez nich bez problemu wymieniane na sprawne. Upewnij się
    tylko w ich wyszukiwarce numerów seryjnych, czy na pewno podlega on
    gwarancji.

    Na stronie Seagate znajdziesz dokładny opis procedury reklamacyjnej -
    postaraj się zaopatrzyć i w folię antystatyczną, i w pudełko na dysk, bo
    mogą reklamację odrzucić.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/