eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNo i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 11. Data: 2015-11-02 08:02:47
    Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
    > On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:
    >
    >> Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej
    >> samej drodze, co osobówka.
    >
    > Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność
    > skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
    > przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

    A od czego zależy?

    --
    Liwiusz


  • 12. Data: 2015-11-02 08:08:11
    Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
    > (w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

    W szkole podstawowej nie ma fizyki.



    --
    MN


  • 13. Data: 2015-11-02 08:36:36
    Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.11.2015 08:02, Liwiusz wrote:
    > W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
    >> On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:
    >>
    >>> Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej
    >>> samej drodze, co osobówka.
    >>
    >> Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność
    >> skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
    >> przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).
    >
    > A od czego zależy?

    No przecież napisałem - przyczepność od masy (a w zasadzie od ciężaru, a
    konkretnie siły z jaką opona naciska na podłoże).

    Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki
    tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza
    sprowadzają się do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku,
    ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza się
    do współczynnika tarcia.

    Natomiast siła z jaką hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy
    (skraca się ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z
    uwzględnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i
    siły z jaką tłoczki zaciskają się nna tarczy (czy innym hamulcu)

    Shrek.


  • 14. Data: 2015-11-02 08:40:48
    Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.11.2015 08:08, Marcin N wrote:
    > W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
    >> (w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).
    >
    > W szkole podstawowej nie ma fizyki.

    No to nie jestem na bieżąco. W fizyce z wyższych stopni edukacji również
    w zauważalny sposób (w przybliżeniu) nie zależy. Oczywiście dopóki nie
    przekroczysz założonych parametrów konstrukcji i modelu;) Bo można sobie
    oczywiście wyobrazić, że doczepiamy 2 tony na przyczepie niehamowanej,
    albo że się po prostu hamulce zagotują;)

    Shrek.


  • 15. Data: 2015-11-02 08:45:54
    Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-02 o 08:36, Shrek pisze:
    > On 02.11.2015 08:02, Liwiusz wrote:
    >> W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
    >>> On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:
    >>>
    >>>> Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej
    >>>> samej drodze, co osobówka.
    >>>
    >>> Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność
    >>> skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
    >>> przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).
    >>
    >> A od czego zależy?
    >
    > No przecież napisałem - przyczepność od masy (a w zasadzie od ciężaru, a
    > konkretnie siły z jaką opona naciska na podłoże).
    >
    > Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki
    > tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza
    > sprowadzają się do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku,
    > ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza się
    > do współczynnika tarcia.
    >
    > Natomiast siła z jaką hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy
    > (skraca się ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z
    > uwzględnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i
    > siły z jaką tłoczki zaciskają się nna tarczy (czy innym hamulcu)

    Pomieszanie z poplątaniem.

    Piszesz, że siła hamowania nie zależy od masy. A potem, że zależy od
    tarcia, a tarcie zależy od masy (nacisku).

    W miarę jasne wyrażanie myśli - poziom może nie podstawówki, ale gdzieś
    liceum. Coś cię ominęło? ;)

    --
    Liwiusz


  • 16. Data: 2015-11-02 10:02:31
    Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 06:57, Marcin N pisze:

    >
    > Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej samej drodze,
    co osobówka.
    >
    Jak jadą tą samą drogą, no to chyba jasne, że i na tej samej hamują.


  • 17. Data: 2015-11-02 10:31:15
    Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 08:08, Marcin N pisze:
    > W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
    >> (w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).
    >
    > W szkole podstawowej nie ma fizyki.
    >
    Ale fizyka na poziomie szkoły podstawowej jest.


  • 18. Data: 2015-11-02 12:04:49
    Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n15d7g$d7m$...@s...aioe.org...
    W dniu 2015-11-01 o 12:34, Jan Niezbędnik pisze:
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4
    >
    >> jak sie tak jedzie w takich warunkach to sie traci życie za brak
    >> mózgu
    >Kiedy właśnie nie stracił a i pasażer bez większego
    >szwanku z tego wyszedł, pewnie dlatego że duży i solidny
    >SUV. Jakby czymś mniejszym jechali to penie by ich
    >"skrobali" z asfaltu na dole.

    Niekoniecznie. W tym przypadku masa nie pomaga, solidnosc owszem,
    wielkosc ... stosunkowo niewiele, bo tez wiele samochodow jest
    podobnej wielkosci.

    Nawet te rozne maluchy na dachowanie raczej testowane i znosza w miare
    dobrze ...

    J.


  • 19. Data: 2015-11-02 13:49:10
    Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Monday, November 2, 2015, 8:08:11 AM, you wrote:

    > W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
    >> (w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).
    > W szkole podstawowej nie ma fizyki.

    Niektórzy tutaj nie są gimbusami i uczyli się fizyki już w
    podstawówce... Nawet mój syn się załapał jeszcze.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 20. Data: 2015-11-02 14:49:27
    Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.11.2015 08:45, Liwiusz wrote:

    >>>>> Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej
    >>>>> samej drodze, co osobówka.
    >>>>
    >>>> Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność
    >>>> skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
    >>>> przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).
    >>>
    >>> A od czego zależy?
    >>
    >> No przecież napisałem - przyczepność od masy (a w zasadzie od ciężaru, a
    >> konkretnie siły z jaką opona naciska na podłoże).
    >>
    >> Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki
    >> tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza
    >> sprowadzają się do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku,
    >> ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza się
    >> do współczynnika tarcia.
    >>
    >> Natomiast siła z jaką hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy
    >> (skraca się ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z
    >> uwzględnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i
    >> siły z jaką tłoczki zaciskają się nna tarczy (czy innym hamulcu)
    >
    > Pomieszanie z poplątaniem.
    >
    > Piszesz, że siła hamowania nie zależy od masy.

    Przyczepność nie zależy. Siła hamowania rzeczywiście zależy, ale we
    wzorze na przyspieszenie masa się skraca.

    > A potem, że zależy od
    > tarcia, a tarcie zależy od masy (nacisku).

    Od _współczynnika_ tarcia. Współczynnik tarci nie zależy od masy.

    > W miarę jasne wyrażanie myśli - poziom może nie podstawówki, ale gdzieś
    > liceum. Coś cię ominęło? ;)

    Fizyka;)

    Shrek.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: