eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNo i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
    Date: Mon, 2 Nov 2015 08:36:36 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <n173pv$df4$1@node1.news.atman.pl>
    References: <56350c9a$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
    <5635f8d2$0$631$65785112@news.neostrada.pl>
    <n15d7g$d7m$1@speranza.aioe.org> <1an70iuqmwtpw$.dlg@myjk.org>
    <n15nuj$1h2$2@node1.news.atman.pl> <n16757$271$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5636fb58$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <n16vk6$977$1@node1.news.atman.pl> <n171r0$bgv$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1446449791 13796 83.142.198.226 (2 Nov 2015 07:36:31
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Nov 2015 07:36:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <n171r0$bgv$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571421
    [ ukryj nagłówki ]

    On 02.11.2015 08:02, Liwiusz wrote:
    > W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
    >> On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:
    >>
    >>> Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej
    >>> samej drodze, co osobówka.
    >>
    >> Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność
    >> skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
    >> przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).
    >
    > A od czego zależy?

    No przecież napisałem - przyczepność od masy (a w zasadzie od ciężaru, a
    konkretnie siły z jaką opona naciska na podłoże).

    Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki
    tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza
    sprowadzają się do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku,
    ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza się
    do współczynnika tarcia.

    Natomiast siła z jaką hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy
    (skraca się ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z
    uwzględnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i
    siły z jaką tłoczki zaciskają się nna tarczy (czy innym hamulcu)

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: