-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Date: Mon, 2 Nov 2015 08:36:36 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 29
Message-ID: <n173pv$df4$1@node1.news.atman.pl>
References: <56350c9a$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
<5635f8d2$0$631$65785112@news.neostrada.pl>
<n15d7g$d7m$1@speranza.aioe.org> <1an70iuqmwtpw$.dlg@myjk.org>
<n15nuj$1h2$2@node1.news.atman.pl> <n16757$271$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<5636fb58$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<n16vk6$977$1@node1.news.atman.pl> <n171r0$bgv$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1446449791 13796 83.142.198.226 (2 Nov 2015 07:36:31
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Nov 2015 07:36:31 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <n171r0$bgv$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571421
[ ukryj nagłówki ]On 02.11.2015 08:02, Liwiusz wrote:
> W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
>> On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:
>>
>>> Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej
>>> samej drodze, co osobówka.
>>
>> Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność
>> skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
>> przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).
>
> A od czego zależy?
No przecież napisałem - przyczepność od masy (a w zasadzie od ciężaru, a
konkretnie siły z jaką opona naciska na podłoże).
Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki
tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza
sprowadzają się do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku,
ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza się
do współczynnika tarcia.
Natomiast siła z jaką hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy
(skraca się ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z
uwzględnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i
siły z jaką tłoczki zaciskają się nna tarczy (czy innym hamulcu)
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.15 08:40 Shrek
- 02.11.15 08:45 Liwiusz
- 02.11.15 10:02 robot
- 02.11.15 10:31 robot
- 02.11.15 12:04 J.F.
- 02.11.15 13:49 RoMan Mandziejewicz
- 02.11.15 14:49 Shrek
- 02.11.15 15:04 Liwiusz
- 02.11.15 15:10 Marcin N
- 02.11.15 21:58 janusz_k
- 02.11.15 22:51 RadoslawF
- 02.11.15 23:20 sirapacz
- 03.11.15 10:09 J.F.
- 03.11.15 10:59 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=