-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
eostrada.pl!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!news.uzoreto.com!a
ioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer0
3.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweakne
ws.nl!posting.tweaknews.nl!fx04.ams1.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Nikt nie odpowiada za wybuch akumulatora?
References: <5f6b3b60$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<5f6b4e60$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<5f6b6b20$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
<5f6b82ef$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
<5f6b88dc$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<5f6badd2$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
<5f79d519$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<5f79e932$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<hQteH.428340$kS3.83779@fx32.ams1>
<5f7ad992$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
<GYBeH.43132$ki2.34056@fx26.ams1>
<5f7af991$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 60
Message-ID: <NNSeH.655069$qj7.608309@fx04.ams1>
X-Complaints-To: a...@t...nl
NNTP-Posting-Date: Tue, 06 Oct 2020 04:56:13 UTC
Organization: Tweaknews
Date: Tue, 06 Oct 2020 04:56:13 GMT
X-Received-Bytes: 4309
X-Received-Body-CRC: 770886071
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:44808
[ ukryj nagłówki ]On 2020-10-05, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> W dniu 2020-10-05 o 11:47, Marcin Debowski pisze:
>> On 2020-10-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
>>> dyskusyjnych:hQteH.428340$k...@f...ams1...
>>> On 2020-10-04, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
>>>>>> Gaz obojętny w garażu, w którym parkuje :-P
>>>>> Zapomnisz się i obudzisz w zaświatach, albo włamywacz się zatruje i
>>>>> masz
>>>>> prokuratora na karku :)
>>>>> Lepszy robot gaśniczy AI pod maską ;)
>>>
>>>> Problem jest jeszcze taki, że te wszystkie ogniwa to raczej nie
>>>> padają z
>>>> taką łagodną pirolizą jak w tym przypadku, a najczęściej dość
>>>> spektakularnie i tu chyba nic poza trzymaniem w basanie nie pomoże. A
>>>> i
>>>
>>> I tu mozna dorobic zabezpieczenia, ale one moga zawiezc.
>>>
>>>> w tym basenie to nie woda. Nie ma MZ dobrego sposobu. Musiałyby być
>>>> wbudowane w ogniwa jakieś "wtryskiwacze", niszczące ogniwo i
>>>> zmieniające
>>>> prędkość reakcji albo gęstość energii (stężenie składnika czynnego).
>>>
>>> Tylko jak to zrobic w przypadku litu - material dosc reaktywny, a to
>>> "niszczenie" musialoby go wiazac i zapewne powodowaloby wydzielenie
>>> energii ... co za reakcja, zeby sie wydluzyla do godziny powiedzmy ...
>>> Ale moze wystarcza jakies slabsze obudowy czy zaworki bezpieczenstwa
>>
>> Nie wiem ile tego litu tam jest - lit nie jest AZ tak bardzo reaktywny,
>> ale dla mnie to wygląda trochę jakbyśmy wyprodukowali pocisk i starali się
>> wymyślec co zrobić żeby nie wybucha jak już zacznie wybuchać.
>>
>
> Kiedyś zwiedzałem kopalnię i pokazano mi deskę pod sufitem z drobnym
> piaskowym pyłem.
> W przypadku oddalonego wybuchu, podmuch zrzucał piasek i tworzyła się
> przestrzeń wygaszająca dalsze rozprzestrzenianie się ognia.
Fajna sprawa, ale zaproponuj coś takiego dla nieco bardziej kompaktowego
ustrostwa składajacego się z materiałów palnych, a wstanie naładowanym z
bandy molekuł, które tylko patrzą aby sobie przereagować :)
Nie po to robi się baterie dużej gęstości, aby je czymś "rozcieńczać" a
jak się zacznie sypać to coś z tą energią trzeba zrobić. Stąd analogia
do materiałów wybuchowych, gdzie mamy dużo energii w małej objętości i w
związku z tym mało czasu. Nie wiem na ile ta analogia jest prawidłowa,
ale całość trochę coś takiego przypomina. A co do systemu wczesnego
wykrywania, to wiekszość nieszczęść wystepująca przy ładowaniu wynika z
problemu z odprowadzaniem ciepła, mimo, że tam są przecież
zabezpieczenia, więc i czujniki.
https://electrek.co/2019/06/01/tesla-fire-supercharg
er/ "A Tesla Model S
has caught on fire and completely burned down while plugged in at
Tesla's Supercharger station in Antwerp, Belgium. [..] Antwerp's fire
department submerged the car into a pool of water"
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 06.10.20 06:45 Marcin Debowski
- 06.10.20 12:17 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO