    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon vs. canon
    Date: Wed, 26 Aug 2009 01:10:35 +0200

    Marcin [3M] wrote:
    > 70-300 afs vr próbuje tu nawiązać dialog, i być może optycznie mu się
    > udaje...
    > Ale to magiczne stałe światło...
    > Jest to szkło, którego poza nowymi TS, mogę Canonowi zazdrościć...

    Ja tam nie zazdroszczę bo interesują mnie w tym zakresie tylko f/2.8.
    T&S owszem fajne, ale wolę nie pytać o cenę :) hih :) chociaż jak myśleć o
    hartbeleju to i tak są za darmo prawie że! :)

    > http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/150/cat/10 - Canon
    > http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/97/cat/12 - Nikon.

    > Oba to pewnie Gauss, ale jeden wypada jakby słabiej ;)

    No cóż.. Sigma pewnie wypada po środku, ale ma za to super bokeh :)

    > http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/154/cat/10 - Canon
    > http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/100/cat/12 - Nikon
    > Brak USM, ale i tak daje radę. Chyba, że wybrali egzemplarze tendencyjnie.

    A nikon go produkuje i jest dostepny jako nowy?
    Brak USM to spora wada jak dla takiego szkła. Wiem, bo mimo, że uwielbiam
    swoje za bokeh, to jednak śrubokręt dyskwalifikuje to szkło w sytuacjach
    gdy potrzeba lepszej dyskrecji :)

    > Co do "tajemnicy" przewagi liczebnej Nikona - ta firma "wbiła" się z
    > fajnymi modelami - D300, D3 i D700 i kilkoma fajnymi szkłami Pro jak i
    > amatorskimi, jak dolar zaczął pikować w dół.

    Może nawet nie o to chodzi. Wiele osób bardzo wyczekiwało pełnej klatki i
    ją dostali. Nie dziwi entuzjazm kiedy pojawia się taki model i jest
    całkiem dopracowany. Sony np. też zrobiło dość dobre body A900, ale
    zupełnie spartoliło sprawę jpegami. Po drugie ciężko im było pokazać
    aparat tak dopakowany i wprost wygrać w porównaniu z 12Mpix nikona. Oba
    aparaty są całkiem niezłe i fajne.

    > Przypomnę, że D300 spadł w pewnym momencie do 4500 zł, a D700 do 5900
    > zł. W tym czasie Canon miał tańsze, ale wyglądające mniej atrakcyjnie
    > zabawki...

    Canon w tym czasie miał 40D za dwa tysiaki. Całkiem niezła cena. A700 byłl
    wtedy za 3600 z gripem gratis, czyli realnie za 3000zł. To też niezły
    wynik chyba.

    > Z drugiej strony, D200 można było kupić za 1800zł z drugiej ręki - każdy
    > kto go miał, wiedział dlaczego lepiej przesiąść się na D300. Po odjeciu
    > tek kwoty od ceny D300 wymiana stawała się formalnością. 30 rat za 2700
    > daje niecałą stówkę...

    Tak trzy lata spłacać aparat? :) hihi :)
    Dla mnie formalnością nie jest wymiana na A900. Też mógłbym sobie
    policzyć, może opylić jakieś szkiełko, cośtam sprzętu i zmienić, ale
    uznałem, że poczekam, bo to będzie jeszcze wiele tańsze. Wymienię sobie
    więc np gdy ceny będą w okolicach 4kzł - to chyba będzie rozsądne :)
    Z jednej strony fajnie pełną klatkę już mieć, tak od razu i nie przejmować
    się. Z drugiej będzie tylko taniej :D Jak jeszcze sony będzie zwlekać z
    filmami i LV to szybciej niż sam uważam nawet :D

    d.