  • Data: 2009-08-27 08:46:25
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    marcin.STIG.saldat pisze:

    > Myslisz, ze producent najpierw ustala cene obiektywu, a pozniej --
    > adekwatnie do niej projektuje obiektyw? :D Bo tak wynika z tego co wyzej
    > napisales. ;)
    > Nie opiniuje tego szkielka jako uzytkownik Nikona, ale w ogole jako
    > fotograf. 50 1.8 Canona mechanicznie przypomina tandetna, chinska
    > zabawke, a odpowiednik Nikona przy niej (mimo, ze od dosc dlugiego czasu
    > takze jest produkowany w Chinach), wyglada jak prawdziwy "Japonczyk".

    Święte słowa ;)

> [...]
    > baaardzo slabego zooma i narzekala na "jakosc" zdjec. Aparatu uzywa
    > amatorsko i zadnych sprecyzowanych potrzeb co do ogniskowej nie miala.
    > Nie chcac jej wpuszczac w niewiadomo jakie koszty, zaproponowalem jej na
    > pocztek po prostu stalke. A ze 50tka najbardziej popularna i tania
    > (Nikkor 1.8 kosztowal wtedy w okolicach 500-600 zl), to tez namowilem ja
    > na 50tke Canona. Zdziwiony bylem, ze kosztowal niecale 400 zl, ale kiedy
    > przyszedl i wyciagnalem go z pudelka, wszystko stalo sie jasne. Ten
    > obiektyw po prostu wiecej nie moze kosztowac (na moje nawet te niecale

    I tu również się podpisuje... ... Jednak zasadniczo - to obiektyw służy
    do robienia zdjęć... I tutaj muszę napisać, że tandetna plastikowa
    zalatująca chińszczyzną japońska produkcja "50 1.8" jest przyzwoitym
    szkłem, o dobrej ostrości i całkiem niezłej plastyce obrazu. Do dzisiaj
    go używam - od kilku zresztą już lat... Jak na razie się nie psuje,
    ostrzy bezbłednie i w sumie to nie mogę na niego narzekać... więc...
    wydatek 400 pln na kilka lat - po to żeby mieć przez ta kilka lat dobre
    szkło - to nawet dla kogoś z wężem w kieszeni nie jest wydatek
    ogromny... A po co przepłacać, skoro jakość zdjęć podobna ;)...

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio