  • Data: 2009-08-23 17:04:05
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    b...@n...pl wrote:
    > Canon przespał trochę jeden temat, zarządzanie światłem błyskowym. Nikon
    > jest w tym o pół kroku dalej. Za to Nikon ciągle śpi jeśli chodzi o
    > jasne stałki. Canon znacznie lepiej wypada przy szkłach portretowych.

    Pamiętaj, że canon ma jeszcze sporo ciekawej i taniej optyki f/4 czy
    innych budżetowych szkiełek. Dodatkowo canon żyje z popularności -
    ostatnie kilkanaście lat był liderem i dzięki temu sporo na rynku sprzętu,
    akcesoriów i podobnych.

    > Inna sprawa, że jedni i drudzy muszą się ostro wziąć do roboty, firmy na
    > S. mogą im zabrać segment amatorski/amatorski zaawansowany, a z samych
    > profesjonalnych body i szkieł za 8 tys. to ciężko wyżyć. Sony wepchnęło
    > się skutecznie na rynek i wbrew temu co głoszą niektórzy ma spory
    > potencjał (własne doświadczenia, R&D Minolty i Zeissa),

    Sony nie zdążył się rozkręcić na tym polu niestety. W 2006 transakcja
    doszła do skutku i szybko został wypuszczony A100, który był chybcikiem
    poprawioną 5D minolty. Prawdziwy atak był w chwili wypuszczenia A200, A300
    i A350. UDało się bo pierwsza z tych puszek kosztowała tysiaka nawet, co
    znacząco przyczyniło się do sukcesu. Szybko jednak pojawił sie kryzys i
    każdy ceny musiał podnieść.

    > a Samsung po
    > kolaboracji z Pentaksem rozpocznie podobny atak, a może jeszcze
    > silniejszy.

    Narazie to samsung śpi zadawalając się wypuszczaniem klonów pentaksa. Nikt
    ich nie bierze na poważnie, nawet na forum w ankietach ludzie piszą, że
    wolą droższego pentaksa. Bo marka, bo coś..
    IMHO nadzieją dla samsunga jest NX. To byłaby właściwa droga. Pentaksowi
    ostatnio coś się nie wiedzie, a w newsach pojawia się tyle samo dobrego
    (K-7) co złego (ogromne straty pentaksa).

    > Za 3 - 4 lata, sprzęt na S będzie równie popularny na
    > imprezeach.

    W tym segmencie (entry level) to sobie radzą całkiem nieźle. Przede
    wszystkim to jednak zasługa niskich cen. Niech tak zrobią z FF i pokochają
    ich również bardziej zaawansowani userzy :)

    > Mimo wypowiedzi kilku osób, A900 jest całkiem udanym aparatem.

    Powiedziałbym raczej, że A900 w swoich pieniążkach jest niezłym wyborem z
    całkiem fajnymi opcjami, ale nie jest to jakiś mega hit. Fajnie, że opcje
    fotograficzne tam są niezłe - wizjer, brak bajerów, ot ma co trzeba. Póki
    co cena jest zbyt duża chyba, ale może zmieni to A850 :)

    d.