  • Data: 2010-01-20 19:15:16
    Temat: Re: Nikon niedoświetla? - było: Digikam - jak to jest
    Od: tatizek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dobrov wrote:

    > Ha - widzę właśnie w w/w artykule potwierdzenie, że matryce mają własnie
    > 6 a nie 9EV. XX YY mylił się zatem.

    Raczej jego założenie, że ekspozycja na szarą kartę (czyli 18% szarość
    lub V strefa w sytemie strefowym) jest 3EV poniżej maksimunm, a nie w
    połowie histogramu jest błędne:
    http://dpanswers.com/content/tech_zonesystem.php#tzh
    http://www.luminous-landscape.com/tutorials/understa
    nding-series/understanding-histograms.shtml
    Choć różni producenci mogą różnie histogram obrabiać przed wyświetleniem.

    Pozdrawiam,
    Tatizek