  • Data: 2010-01-21 08:23:29
    Temat: Re: Nikon niedoświetla? - było: Digikam - jak to jest
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Jan., 20:15, tatizek <t...@o...pl> wrote:

    > Raczej jego założenie, że ekspozycja na szarą kartę (czyli 18% szarość
    > lub V strefa w sytemie strefowym) jest 3EV poniżej maksimunm, a nie w
    > połowie histogramu jest błędne:http://dpanswers.com/content/tech_zonesystem.
    php#tzhhttp://www.luminous-landscape.com/tutorials/u
    nderstanding-series/unde...
    > Choć różni producenci mogą różnie histogram obrabiać przed wyświetleniem.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Tatizek

    co was napadlo z tym myleniem sie XXX

    jak nie urok to tzw sr..

    wezcie poczytajcie powazniejsze artykuly.
    swiatlomierz jest tak wyskalowany ze mierzy jesli naswietlimy wg jego
    wskazan to kazdy pomierzony element bedzie odwzorowany z jasnosci 18%
    wg skali kina desynsometrycznego.

    POniewaz " zero matrycy " jest tak ustawione ze w gore mamy ok 3 ev
    w dol ok 6 ev w stosunku
    wiec te 18 % musi lezec "w zerze "matrycy czyi ok 3 ev ponizej
    maximum .

    ale :
    producenci moga hgistogra ustawic roznie.
    w niektorych aparatach jest tak ze obszar o jasnosci 18 % znajduje
    sie wlasnie w ok 1/4 od prawej krawedzi
    w innych jest tak skonstzruowany histogram ze w srodku.
    najlepie samemu sprawdzic.

    jesli przy przeswietleniu + 3ev dobija do prawego konca a do lewego
    przy niedoswietleniu o ok 6 ev ro tzn ze jest zustawiony tak iz "
    zero " znajduje sie w ok 1/4 - czyli niesymetrycznie

    jesli przy przeswietleniu i niedoswietleniu o ok 3 ev jest tak samo
    oddalony od obu krancow tzn ze jest ustawiony symetrycznie.