  • Data: 2010-01-21 11:19:07
    Temat: Re: Nikon niedoświetla? - było: Digikam - jak to jest
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    dobrov pisze:

    > Nie nie. Jak miałem kawałek słońca w kadrze, to było ono na maks.
    > Byłem po prostu przekonany, że pomiar matrycowy potrafi dobrze wyłapać
    > silne światła a on chyba tylko uśrednia na pałę.

    Janko od lat wspomina o upragnionym, lecz nieistniejącym
    w aparatach trybie pomiaru "na 1% przepałów" iodp.
    Szczerze mówiąc nie wiadomo czemu tego nie ma.
    Przecież zwłaszcza przy lv taki tryb to mały pikuś.

    Ale przypuszczam, że są poważne trudności aby przy takim trybie
    pomiaru opracować metodologię automatycznego robienia jpeg-a
    w aparacie, taką aby efekty były akceptowalne. A robienie złych,
    lub nierobienie jpeg-ów w tym trybie w ogóle (tylko raw),
    może napotykać na opór marketingowców...