  • 21. Data: 2011-01-29 13:06:41
    Temat: Re: Nikon - kpl. do zdjęć krajobrazowych - zagadka
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 29 Jan 2011 13:18:35 +0100, Paweł W. wrote:

    > To po co takie robią? 85 T-S też jest.

    Bo tilt-shift, to nieco wiecej niz shift.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Scheimpflug_principle

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 22. Data: 2011-01-29 17:26:12
    Od: "de Fresz" <d...@W...gazeta.pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    > Rzecze de Fresz:

    > Niech Samyang wreszcie wpadnie na pomysł wsadzenia 14mm na t-s...

    Lepsze by było jakieś 17-18 mm - 14 ma koszmarne dystorsje (bo taka
    ogniskowa musi mieć).

    --
    Pozdr
    deF

  • 23. Data: 2011-01-29 17:40:00
    Od: "de Fresz" <d...@W...gazeta.pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > To po co takie robią? 85 T-S też jest.

    Jako uzupełnienie szerokiego kąta na sytuacje, gdy da się odejść dalej (45-
    tki) i/lub jako zamiennik 50 z możliwością zabawy planami ostrości oraz do
    studia do pakszotów.
    I Nikonowskie PC-E 45 i 85 to obiektywy makro.

    --
    Pozdro
    deF

  • 24. Data: 2011-01-29 22:49:15
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    W dniu 2011-01-29 12:31, Stan.Matyska pisze:

    > W czym przegieli? D300 to o rowny, caly jeden rok
    > starsza elektronika.

    No to zajrzyj na to: http://www.tinyurl.pl?cRC323kH
    I co teraz powiesz? :)

  • 25. Data: 2011-01-30 00:40:38
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Lepsze by było jakieś 17-18 mm - 14 ma koszmarne dystorsje (bo taka
    > ogniskowa musi mieć).

    nie musi, jeżeli nie jest retrofokalna

  • 26. Data: 2011-01-30 00:46:36
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    28d-ed-pc-e.html) a

    > Do architektury ogniskowa od czapki. PC-E 24/3.5 jak już. A i tak do
    > poważnej roboty w tej działce Canon wychodzi sensowniej.

    Bo ponieważ?
    PC-E wychodzi nieco drożej niż TS-1, ale jest ewidentnie lepszy optycznie -
    czyli taki jak TS-2, ale za pół ceny.
    Przy architekturze kierunek pokłonu względem przesunięcia nie jest b.
    istotny. Dość szybko pracuje się przy odległościach hiperfokalnych.
    Możliwości TS-2 staja się mniej ważne.
    A póki co najsensowniej do tej roboty wychodzi 4x5. Przy dzisiejszych cenach
    taniej z obiektywem niż dowolny PC-E / TS, nie licząc korpusu.

  • 27. Data: 2011-01-30 02:22:36
    Od: "de Fresz" <d...@W...gazeta.pl>

    Marcin [3M] <m...@g...pl> napisał(a):

    > nie musi, jeżeli nie jest retrofokalna

    Ale w praktyce, na przykładzie konkretnych i osiągalnych konstrukcji nie
    wygląda to aż tak cudownie. Dystorsja w okolicach 2% jest widoczna na
    zdjęciach i przy architekturze może wymagać prostowania (czyli dochodzi nam
    upierdliwostka i zawężenie kąta).

    SY 14 -5,3%/-5% (APSC)
    C 14/2,8 -1,7%
    C TS-E 17 -1,14%
    C TS-E 24 -0,6%
    C 24/1,4 -1,35%/-0,74%
    N 14 --/-2,64% (APSC)
    N 20/2,8 --/-2,3%
    N 24/1,4 --/-0,77%
    Zeiss 18 -1,77%
    Zeiss 21 -1,72%

    Za Photozone.

    --
    Pozdro
    deF

  • 28. Data: 2011-01-30 02:42:16
    Od: "de Fresz" <d...@W...gazeta.pl>

    Marcin [3M] <m...@g...pl> napisał(a):

    > Bo ponieważ?

    Bo za te same pieniądze masz body 21 MPx zamiast 12. A w architekturze na
    poważnie to jest kolosalna zaleta. AF jest mniej istotny, modele raczej nie
    uciekają z kadru.

    > PC-E wychodzi nieco drożej niż TS-1, ale jest ewidentnie lepszy optycznie -
    > czyli taki jak TS-2, ale za pół ceny.

    Na germańskim jebaju masz kilka TS-E1 w okolicach 800 ojro, najtańszy
    używany PC-E to jakieś 1600 ojro, czyli ze 200 taniej od nówki.
    Plus możliwość kupienia TS-E 17, bodaj jedynego w świecie tilt/shift o
    takiej ogniskowej, choć w zbójeckiej cenie.
    Oraz w miarę podobne optycznie 17-40 za 2,5k zł i 16-35 za 3,8k zł.

    > A póki co najsensowniej do tej roboty wychodzi 4x5. Przy dzisiejszych
    cenach
    > taniej z obiektywem niż dowolny PC-E / TS, nie licząc korpusu.

    A najtańsza dupka cyfrowa do niego, to po ile chodzi? No i ile bierze na
    dobę sprawny murzyn, czy inny szerpa za targanie tego całego tatałajstwa,
    wraz z porządnym statywem?

    --
    Pozdro
    deF

  • 29. Data: 2011-01-30 09:11:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-30 03:42, de Fresz pisze:

> [...]
    > dobę sprawny murzyn, czy inny szerpa za targanie tego całego tatałajstwa,

    To się nie liczy. Mówimy tutaj raczej o poziomie hobbystycznym, czyli
    fotograf amator sam doznaje przyjemności z noszenia tego tałatajstwa(tak
    z kolei u nas się literuje), wywoływania filmów i ich skanowania.
    Zresztą przy tej wielkości materiałów to do uzyskania dużej liczby
    pikseli wystarczy zwykły skaner płaski, który umożliwia wyłączenie
    podświetlenia i samodzielne oświetlenie kliszy od góry.

  • 30. Data: 2011-01-30 10:26:44
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > wygląda to aż tak cudownie. Dystorsja w okolicach 2% jest widoczna na
    > zdjęciach i przy architekturze może wymagać prostowania (czyli dochodzi

    Dorzuć super angulona xl 47mm :)
    Odpowiednik 14mm na ff, dystorsja nie przekracza 0.5%.
    Możliwość przesunięcia o ok. 1cm.