  • 1. Data: 2011-01-27 08:54:49
    Temat: jasna stalka
    Od: PK <p...@e...pl>

    http://pentax.org.pl/ads_item.php?id=7805
    Od tego chlopaka co go znasz, co byl ostatnio u mnie jak Ty byles i
    siedzielismy na gorze.
    Cena rewelacyjna

  • 2. Data: 2011-01-27 10:09:04
    Temat: Re: jasna stalka
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > http://pentax.org.pl/ads_item.php?id=7805
    > Od tego chlopaka co go znasz, co byl ostatnio u mnie jak Ty byles i
    > siedzielismy na gorze.

    Na pewno tu mialo pojsc? :)

    > Cena rewelacyjna

    Hm... No offence, ale nowy DA 35/2.4 kosztuje jakies 800,-...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2011-01-27 10:34:33
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Vituniu napisał(a):

    > Na pewno tu mialo pojsc? :)

    > Hm... No offence, ale nowy DA 35/2.4 kosztuje jakies 800,-...

    Ciemniejszy, bez pierścienia przysłon i nie kryje całej klatki.
    Niekompatybilny z analogiem.

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2011-01-27 11:45:11
    Od: ziemo <no@email>

    W dniu 2011-01-27 11:34, John Smith pisze:

    > Ciemniejszy, bez pierścienia przysłon i nie kryje całej klatki.
    > Niekompatybilny z analogiem.

    nie ma co się rozpisywać, po prostu jest gorszy ;-)

    --
    Ziemo

  • 5. Data: 2011-01-27 17:14:02
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ciemniejszy,

    Circa 2/3 EV... to jakis problem w dobie bezszumnego ISO 3200?

    > bez pierścienia przysłon i nie kryje całej klatki.

    Jestes pewien?
    http://www.clubsnap.com/forums/showthread.php?t=7827
    31

    > Niekompatybilny z analogiem.

    Tylko z tymi, ktore nie steruja przyslona z korpusu... :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2011-01-27 17:54:02
    Od: PK <p...@e...pl>

    > Circa 2/3 EV... to jakis problem w dobie bezszumnego ISO 3200?
    Mam oba. FA na F2 jest ostrzejszy niż DA na F2.4 i ma ładniejsze
    rozmycie na F2.
    Za to warto zapłacić róznice w cenie jeśli kogoś stac.
    Idąc tropem Twojej wypowiedzi o ISO można by odnieść wrażenie, że w
    ogole jasne stalki sa/beda zbedne?
    Naprawde obraz na wysokim ISO i F4 ma sie jakos do tego samego obrazu na F2?

  • 7. Data: 2011-01-27 18:10:45
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Vituniu napisał(a):

    > Circa 2/3 EV... to jakis problem w dobie bezszumnego ISO 3200?

    Nie dysponuję takowym na analogu. :-)

    Jeszcze tak.

    > i nie kryje całej klatki.
    >
    > Jestes pewien?
    > http://www.clubsnap.com/forums/showthread.php?t=7827
    31

    Już nie. :-)

    > Tylko z tymi, ktore nie steruja przyslona z korpusu... :)

    Czyli wszystkimi manualami i niektórymi ciekawymi AF-ami np MZ-5n.
    Czyli obydwoma moimi :-)

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2011-01-27 19:20:22
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 18:14:02 +0100, Vituniu wrote:

    > Circa 2/3 EV... to jakis problem w dobie bezszumnego ISO 3200?

    Chyba przy dobrym swietle albo na papierku 10x15 ;)

    PS. Jasniejsze szklo = mozliwosc zjechania z ISO.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 9. Data: 2011-01-27 19:38:02
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-27 20:20, Michal Tyrala pisze:

    > Chyba przy dobrym swietle albo na papierku 10x15 ;)

    Masz niezbyt aktualne dane. Da się już kupić lustzranki APSC z których
    przy ISO3200 daje się bez obawy o szumy robić odbitki znacznie większych
    formatów. Dobrym pzrykłądem jest Pentax K-5.

    > PS. Jasniejsze szklo = mozliwosc zjechania z ISO.

    Owszem, przy braku swiatła ma to znaczenie. Można np. zamiast ISO 6400
    użyć 3200. Ale - w typowych warunkach oświetleniowych ilość światła
    wystarcza. Jasne szkła maja inne zalety - możliwość uzyskania mniejszej
    głębi ostrości (o ile ktoś jej potrzebuje) oraz lepsze warunki pracy dla
    czujników AF - co się przekłada na szybsze i pewniejsze działanie AF w
    kiepskich warunkach oświetleniowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2011-01-27 20:51:02
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Mam oba. FA na F2 jest ostrzejszy niż DA na F2.4
    > i ma ładniejsze rozmycie na F2

    Alez ja nie neguje, ze FA 35/2 to swietne szklo.

    > Za to warto zapłacić róznice w cenie jeśli kogoś stac.

    Za to tu sie powaznie zastanawiam ;)

    > Idąc tropem Twojej wypowiedzi o ISO można by odnieść
    > wrażenie, że w ogole jasne stalki sa/beda zbedne?

    Jako uzytkownik kuferka rozmaitosci zawierajacego 28/1.7,
    50/1.4 czy 85/2 nigdy czegos takiego nie twierdzilem,
    ani nie zamierzam twierdzic. :)

    Za to, jak do tej pory, jedyny sensowny _dla mnie_ argument
    aby zaplacic za uzywanego FA wiecej niz za nowego DA
    to brak pierscienia przyslon.

    Tak... zdaje sobie sprawe z reszty roznic, ale z:
    - plastykowa konstrukcja
    - GO wieksza o 20cm (przy odleglosci od obiektu rzedu 3m)
    - czasem lub czuloscia gorsza o 2/3 EV
    moge nauczyc sie zyc ;)

    Choc przyznaje, ze trzeci podpunkt jest latwiejszy do
    zniesienia z cyfrowym korpusem niz ze slajdami.

    Tyle dywagacji teoretyka ;)

    Teraz prosba - skoro posiadasz oba - robiles moze
    jakies bezposrednie porownanie? Ewentualnie masz czas
    na jakies sample? Bardzo chetnie bym poczytal/poogladal.
    Zanim pogonie 28/1.7 i kupie ktorys z powyzszych ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.