  • 111. Data: 2010-05-07 11:42:54
    Temat: Re: Nikon Polska - oświadczenie
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kyniu napisał(a):

    > Dobrze, zastrzegl. Znak graficzny. Nie slowny bo jego zastrzec nie mogl a
    > nawet jesli przez omylke urzednika sie to Nikonowi udalo to i tak to
    > zastrzezenie jest niewazne co juz kilka razy udowodnilem.

    Pokaż wyrok bo najwyraźniej przegapiłem ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 112. Data: 2010-05-07 12:04:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 07 May 2010 13:28:23 +0200, Kyniu napisał(a):

    > Wysoki sadzie, zgodnie z "art. 129. pkt 1. Nie udziela się praw
    > ochronnych na oznaczenia, które: (...) 3) weszły do języka potocznego
    > lub są zwyczajowo używane w uczciwych i utrwalonych praktykach
    > handlowych." wnosze o oddalenie pozwu i uznanie go za bezzasadny.

    Wybacz, ale:
    - po pierwsze na tym etapie powoływanie się na niemożność zarejestrowania
    znaku zwykle jest za późno (drogą do uchylenia takiej rejestracji jest
    sprzeciw albo wniosek o unieważnienie)
    - racze wreszcie pojąć -- co wczoraj Ci wykazałem -- że UPRP jednak
    rejestruje takie znaki. Czyli coś w Twoim toku rozumowania nie gra
    (ciekawe czy zgadniesz co).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 113. Data: 2010-05-07 12:05:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 07 May 2010 13:32:48 +0200, Kyniu napisał(a):

    > Dobrze, zastrzegl. Znak graficzny. Nie slowny bo jego zastrzec nie mogl
    > a nawet jesli przez omylke urzednika sie to Nikonowi udalo to i tak to
    > zastrzezenie jest niewazne co juz kilka razy udowodnilem.

    ROTFL. Uważasz, że przez to, że Nikon produkuje od dziesiątków lat
    aparaty nie mógł sobie zastrzec tego znaku?
    Nie dotarło jeszcze do Ciebie, że słowo "nikon" jest dostatecznie
    odróżniające, ponieważ dotyczy aparatów Nikon, nie stało się zaś "ogólnym
    synonimem" aparatów w ogóle (ten drugi case odpowiada czemuś takiemu co
    kiedyś groziło Laice -- kiedy na każdy aparat lunetkowy 35 mm mówiło się
    "lejka")?

  • 114. Data: 2010-05-07 14:02:29
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 7 May 2010 12:04:05 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > - po pierwsze na tym etapie powoływanie się na niemożność zarejestrowania
    > znaku zwykle jest za późno (drogą do uchylenia takiej rejestracji jest
    > sprzeciw albo wniosek o unieważnienie)

    Nie jest. Prawdopodobny scenariusz jest taki ze sad zawiesilby postepowanie
    do czasu rozstrzygniecia sprawy - osobnej - o uniewaznienie rejestracji
    znaku towarowego.

    > - racze wreszcie pojąć -- co wczoraj Ci wykazałem -- że UPRP jednak
    > rejestruje takie znaki. Czyli coś w Twoim toku rozumowania nie gra

    No zobacz - a ja uwazam ze udowodnilem Ci ze nie masz racji bo nie
    rozrozniasz znaku graficznego i slownego. Dlugo tak jeszcze chcesz odbijac
    pileczke? Bo mnie sie juz nudzi.

    Kyniu

  • 115. Data: 2010-05-07 14:10:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 07 May 2010 16:02:29 +0200, Kyniu napisał(a):

    > No zobacz - a ja uwazam ze udowodnilem Ci ze nie masz racji bo nie
    > rozrozniasz znaku graficznego i slownego.

    No to jeszcze raz: jest taki znak słowny "NIKON", zastrzeżony w UPRP na
    rzecz NIKON CORPORATION już w 1966 roku. Taki sam znak słowny "NIKON"
    został zastrzeżony w OAMI/OHIM w 1996 r. na rzecz NIKON CORPORATION.

    > Dlugo tak jeszcze chcesz
    > odbijac pileczke? Bo mnie sie juz nudzi.

    Nie zauważyłem -- dyletanci zwykle biją pianę tym dłużej, im mniej jarzą.

  • 116. Data: 2010-05-07 14:15:45
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 7 May 2010 12:05:52 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > ROTFL. Uważasz, że przez to, że Nikon produkuje od dziesiątków lat
    > aparaty nie mógł sobie zastrzec tego znaku?

    A czy ja twierdze ze przypadek Nikona jest identyczny jak pzrypadek
    walkman'a? Gdzie tak niby napisalem? Wlasnie w tym szkopul ze SONY moglo
    zastrzec slowo WALKMAN bo takowego w slownikach nie bylo. Natomiast Nikon
    nie moze zastrzec slowa Nikon bo jest powszechnie znane i uzywane, chocby
    jako staroslowianskie imie, dwukrotnie znajdujace sie w kalendarzu.
    Podkresle to "dwukrotnie" bo np. takie niby popularne imie jak Krzysztof w
    kalendarzu jest tylko raz.

    Powtorze moze zatem raz kolejny - ja nie twierdze ze Nikon utracil znamiona
    odrozniajace. Nie, nie utracil bo nigdy ich nie mial. Wiec nie mogl utracic
    czegos czego nie mial. Staroslowianskie imie czy japonskie nazwisko nie
    nosza dostatecznych znamion odrozniajacych by moc je uznac za znak
    towarowy.

> [...]
    > synonimem" aparatów w ogóle (ten drugi case odpowiada czemuś takiemu co
    > kiedyś groziło Laice -- kiedy na każdy aparat lunetkowy 35 mm mówiło się

    A do Ciebie dotrze ze nie usiluje udowadniac iz slowo Nikon stalo sie
    synonimem aparatu, tak jak walkman przenosnego sprzetu audio, tylko na
    dlugo zanim pan Nikon postanowil swoje aparaty nazywac swoim nazwiskiem
    istnialo takie staroslowianskie imie czyli w zaden sposob nie jest to nowe
    slowo jakim bylo slowo WALKMAN gdy je SONY zastrzegalo.

    Kyniu

  • 117. Data: 2010-05-07 14:18:33
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 7 May 2010 14:10:33 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > No to jeszcze raz: jest taki znak słowny "NIKON", zastrzeżony w UPRP na
    > rzecz NIKON CORPORATION już w 1966 roku.

    No i bedzie jesli wszyscy beda trzesc sie ze strachu przezd wielka
    korporacja i nie zloza wniosku o jego uniewaznienie.

    Ja tez nie zloze bo zapewne moj wniosek zostalby odrzucony jako ze nie mam
    interesu prawnego w jego uniewaznieniu.

    Kyniu

  • 118. Data: 2010-05-07 14:29:16
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-06 01:08:59 +0200, Kyniu <k...@p...gazeta.pl> said:

    > Dlatego Apple narzeka na MS ale nic nie robi.

    A to akurat słaby przykład, bo Apple już miało proces z MS o naruszenie
    patentów. AFAIR część zarzutów oddalono, część została rozwiązana
    ugodowo - MS zagwarantował rozwój Office dla Maków przez kolejne 10 lat
    oraz wyłożył jakieś ładne set milionów dolców na akcje Apple (na czym
    zresztą nieźle zarobił).
    Zresztą na przykładzie Appla można pokazać, że to nie zasze wojna
    pozorów - jak Nokia ich pozwała, to zrobili kontrpozew (co jeszcze
    możnaby podciągnąć pod powyższą teorię), ale teraz Apple pozwał jeszcze
    HTC - złośliwi twierdzą że to prztyczek w nos Gugla, ale za mało danych
    jest podanych oficjanie, żeby rozstrzygać czy to polityka, czy
    faktycznie naruszenie własności intelektualnej.

    de Fresz

  • 119. Data: 2010-05-07 14:45:34
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-06 22:45:48 +0200, J-L-F <j...@o...pl> said:

    > A ty jesteś Komunistą

    Problem w tym, że nie można sobie zawłaszczyć słowa. Znak firmowy i
    owszem, ale Nikon to po prostu słowo.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 120. Data: 2010-05-07 20:51:59
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-07 10:21, Jakub Jewuła wrote:
    > Olac blad, oddaje istote zeczy ;)

    Mi się bardzo podobało:
    dziennikonaprawach.pl

    to by naprawdę oddawało istotę stronki o serwisie :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564