  • 21. Data: 2010-07-08 21:06:47
    Temat: Re: Nikon D90 czy Sony A500/550
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-08 22:31, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Mi zdarza się korzystać z detekcji kontrastu. Natomiast masz rację co do
    > jednego: wszystko ostatecznie zależy od indywidualnych potrzeb.

    A Ty masz rację co do określenia częstotliwości korzystania - to jest
    takie "zdarza się". Dlatego w sumie jest to funkcja która jak dla mnie nie
    może uszczuplać wizjera, z którego korzysta się często. Ma więc sens tylko
    tam gdzie wizjera być nie może. Cokolwiek innego to już pojedyncze
    przypadki :) Dlatego z ZV nie narzekam.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 22. Data: 2010-07-09 11:00:05
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-07-08 21:45:11 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Jak to nie ma?
    > http://www.photoreview.com.au/reviews/digitalslr/A55
    0_LV-2-displays.jpg

    Jesteś aby zupełnie pewien że to zrzut z ekranu D90, o którym była
    mowa? Bo mój wygląda jakby inaczej...

    de Fresz

  • 23. Data: 2010-07-09 14:14:44
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 8 Jul 2010 17:25:30 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote(a):

    > Tylko precyzja działania tego LV jest taka sama jak w normalnym systemie
    > detekcji fazy, bo w końcu to ten system jest wtedy w użyciu. O precyzyjnym
    > ręcznym ostrzeniu na powiększonym fragmencie kadru można zapomnieć.

    Mówisz o Sony? To w nowych puszkach doszła funkcja "MF Check" która
    pozwala na maksymalnie 14-krotne powiększenie obrazu z głównej matrycy
    do ręcznego ostrzenia.

    B.

  • 24. Data: 2010-07-09 14:24:13
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 9 Jul 2010 16:14:44 +0200, Bartosz Mierzwiak napisał(a):

    > Mówisz o Sony? To w nowych puszkach doszła funkcja "MF Check" która
    > pozwala na maksymalnie 14-krotne powiększenie obrazu z głównej matrycy
    > do ręcznego ostrzenia.

    Ile jest tych puszek, które taką funkcję mają? Dwa modele czy trzy? No i
    jest tylko możliwość ręcznego ostrzenia, detekcja kontrastu to już za
    trudne dla Sony?

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 25. Data: 2010-07-09 14:46:26
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Fri, 9 Jul 2010 16:24:13 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote(a):
    > Ile jest tych puszek, które taką funkcję mają? Dwa modele czy trzy?

    3.

    > No i jest tylko możliwość ręcznego ostrzenia, detekcja kontrastu to już za
    > trudne dla Sony?

    Ale po co? Masz szybki fazowy AF z małej matrycy. Masz spore
    powiększenie z dużej matrycy do ręcznego ostrzenia, podczas którego
    dodatkowo możesz się wspomóc wstępnym ustawieniem ostrości przez zwykły
    układ AF (opuści lustro, ustawi ostrość, podniesie lustro spowrotem).
    Do czego Ci jeszcze kontrastowy AF? Żeby ładnie w specyfikacji
    wyglądało? IMO w przypadku braku filmowania zupełnie zbędny.

    B.

  • 26. Data: 2010-07-09 15:05:13
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 9 Jul 2010 16:46:26 +0200, Bartosz Mierzwiak napisał(a):

    > 3.

    > Ale po co? Masz szybki fazowy AF z małej matrycy.

    AF fazowy bywa mało precyzyjny w porównaniu z detekcją kontrastu

> [...]
    > dodatkowo możesz się wspomóc wstępnym ustawieniem ostrości przez zwykły
    > układ AF (opuści lustro, ustawi ostrość, podniesie lustro spowrotem).

    No ale to ma chyba każda puszka ze współczesnym LV.

    > Do czego Ci jeszcze kontrastowy AF? Żeby ładnie w specyfikacji
    > wyglądało? IMO w przypadku braku filmowania zupełnie zbędny.

    Do precyzyjnego ustawiania ostrości wtedy, gdy detekcja fazy zawodzi. Do
    filmów zresztą również, skoro już o tym mowa.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 27. Data: 2010-07-09 16:41:21
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Fri, 9 Jul 2010 17:05:13 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote(a):

    [...]
    > Do precyzyjnego ustawiania ostrości wtedy, gdy detekcja fazy zawodzi

    Przypominam że rozmawiamy o funkcji ręcznego ostrzenia z powiększeniem
    na ekranie (i jeszcze możemy się wspomóc detekcją fazy). Naprawdę
    potrzebujesz do ręcznego ostrzenia jeszcze AF-a kontrastowego?

    B.

  • 28. Data: 2010-07-09 19:56:18
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 9 Jul 2010 18:41:21 +0200, Bartosz Mierzwiak napisał(a):

> [...]
    > na ekranie (i jeszcze możemy się wspomóc detekcją fazy). Naprawdę
    > potrzebujesz do ręcznego ostrzenia jeszcze AF-a kontrastowego?

    A kto ci powiedział, że LV przydaje się tylko do ostrzenia ręcznego?

  • 29. Data: 2010-07-09 22:16:54
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-09 13:00, de Fresz wrote:
    0_LV-2-displays.jpg
    > Jesteś aby zupełnie pewien że to zrzut z ekranu D90, o którym była
    > mowa? Bo mój wygląda jakby inaczej...

    Nie wiem jak jest w D90 z histogramem, ale z pewnością nie ma on LV z
    detekcją fazy, bo chyba nie nazwiesz kłapanie lustrem ten tryb?
    Stąd wywnioskowałem, że jednak piszesz o sonych.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 30. Data: 2010-07-10 13:55:38
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 08 of Jul 2010 19:08, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Mi się wydaje, że najtańsze modele Sony szykowane były do robienia
    > zdjęć głównie w trybie LV (tylko dlaczego modele z serii 2XX też taki
    > grip dziwny mają...) i uchwyt jest przystosowany do trzymania "na
    > zombie". Przy korzystaniu z wizjera grip staje się koszmarnie
    > niewygodny :)

    > Nawygodniej mi się trzymało Olympusa. Mówię, rzecz jasna, o tanich
    > modelach

    Coś w tym jest. Mi najwygodniej trzyma się Sony A300 w każdej pozycji
    (o 20% większy byłby idealny), a najgorzej Olympusa E420.

    --
    nb