  • 1. Data: 2010-07-08 09:56:51
    Temat: Szum na fotkach z Canona A85
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Dostałem od Rodziny kilka fotek robionych Canonem PS A85 (ja mam A70).
    Pogoda słoneczna, typowe "widoczki", zdjęcia na pełnej automatyce. I
    obraz jest jakby zaszumiony. Odnoszę wrażenie, że aparat wybrał
    przesadnie dużą czułość - 200, może nawet 400 (niestety, w exifie brak o
    tym informacji), przy której w tych aparatach już widać ziarno. Że
    algorytm naświetlania "promuje" czas ekspozycji (na zdjęciach jest
    1:1000), by fotka była nieporuszona, to rozumiem. Ale czy aby
    programiści nie przesadzili?
    Jak to wygląda we współczesnych kompaktach, gdy zdjęcia robi się na
    automatyce?

    --
    Bogdan

  • 2. Data: 2010-07-08 10:10:55
    Temat: Re: Szum na fotkach z Canona A85
    Od: Tomek Kęcki <t...@t...gmail.com>

    W dniu 2010-07-08 11:56, BoDro pisze:
> [...]
    > obraz jest jakby zaszumiony. Odnoszę wrażenie, że aparat wybrał
    > przesadnie dużą czułość - 200, może nawet 400 (niestety, w exifie brak o

    Czy 200 a może nawet 400 to za duża czułość? Wydaje mi się że 200 to
    raczej norma/minimum.
    --
    tomafek

  • 3. Data: 2010-07-08 10:16:25
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2010-07-08 12:10, Tomek Kęcki pisze:

    > Czy 200 a może nawet 400 to za duża czułość? Wydaje mi się że 200 to
    > raczej norma/minimum.

    W A85 to za dużo.
    W takich aparatach więcej niż minimum ustawia się tylko wtedy, gdy już
    _naprawdę_ jest za ciemno.

    --
    bans

  • 4. Data: 2010-07-08 12:03:05
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    bans pisze:

    > W A85 to za dużo.
    > W takich aparatach więcej niż minimum ustawia się tylko wtedy, gdy już
    > _naprawdę_ jest za ciemno.

    tak przynajmniej jest w moim A70 - 200 to na granicy akceptowalności, a
    wybierając 400 to już trzeba być bardzo zdeterminowanym :-)

    --
    Bogdan

  • 5. Data: 2010-07-08 21:07:15
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Thu, 08 Jul 2010 11:56:51 +0200, BoDro wrote:
    > Odnoszę wrażenie, że aparat wybrał przesadnie dużą czułość
    > 200, może nawet 400 (niestety, w exifie brak o tym informacji

    EXIF mojego A75 zawiera "ISO Value". Insza sprawa, ze Opera (oraz chyba
    czesc przegladarek graficznych) nie podaje informacji o tym (a doskonale
    radzi sobie z EXIF np 400D).
    IrfanView prezentuje jednak pelne dane:
    www.betelgeza.ziomber.eu/photo/10/canonA75-ISO_Value
    .png
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2010-07-12 10:37:32
    Od: PK <p...@e...pl>

    >200, może nawet 400 (niestety, w exifie brak o
    > tym informacji),
    Zmień czytnik do exifow. Nawet te co pokazuja bardzo okrojone dane to
    ISO pokazuja zawsze. Mialem A75 i uywanie ISO wiekszego jak 200 zawsze
    razilo. Wyjscie jest dosc proste jak chcesz miec takie foki jak lubisz
    to zrezygnuj z automatyki na rzecz pelniejszej kontroli tego co i jak
    jest ustawione. AutoISO i wiekszosc innych trybow auto jest dla takich
    co zadowala ich poznanie kto siedzi przy stole z dobrze napoczetymi
    zakaskami.

  • 7. Data: 2010-07-12 11:13:33
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Jak to wygląda we współczesnych kompaktach, gdy zdjęcia robi się na
    > automatyce?

    Ja mając GF1 i LX3 Panasonica całkowicie zaufałem trybowi iAuto (zielony w
    Canon) w LX3 do zdjęć bez lampy. Testuję, testuję a ten nie chce spieprzyć
    zdjęcia.
    Przyznam, że jest to dla mnie sytuacja nowa (datowana na wejście LX3 na rynek) i
    pozwala mi stwierdzić (po kilkunastu kompaktach Canona), że Panas to w obecnej
    chwili - imho - #1 w kompaktach. Czasami robię bezpośrednie porównania do S5IS i
    ze strony Canona tragedia. O ile w starych ogórach TZ1, 2 tryb ten był
    nieporozumieniem, o tyle w tz7, lx3 czy gf1 to działa BEZBŁĘDNIE.

    Obecnie używając b. starych małpek Canona ustawiam M, custom WB, ISO max (400) i
    czas około 1/10 (te stare nie miały IS). Na odbitkach 10x15 szumu njiet a ze
    zdjęć pięknie bije zastane światło.

    pozdrawiam,
    gietrzy