  • 1. Data: 2009-08-15 10:17:53
    Temat: Nikon D700 a BF i FF
    Od: Czarek <4...@g...de>

    No tak, zainteresował mnie temat, straszne, nie? :D
    Ktoś mnie prosił, żebym mu pomógł w zakupie nowego Nikona D700 z
    obiektywem Nikkor 24-70/2.8G ED AF-S. Ponieważ nie znam specyfiki
    syfraków, więc proszę Was o podpowiedź, czy w takim zestawie występują
    słynne back czy frontfokusy, a jeśli tak, to co zrobić, jak już się
    takiego zdiagnozuje. No i ewentualnie na co zwracać uwagę, ze względu
    na specyfikę syfraka ;-)
    Bo rozumiem, że ostrzenie sprawdzić trzeba? Aparat na statyw, mała
    głębia, ostrość na linijkę i zobaczyć gdzie faktycznie wyostrzył?

    Czarek

  • 2. Data: 2009-08-15 11:33:33
    Temat: Re: Nikon D700 a BF i FF
    Od: Andrzej Jakubowski <f...@p...onet.pl>

    Czarek pisze:
> [...]
    > Bo rozumiem, że ostrzenie sprawdzić trzeba? Aparat na statyw, mała
    > głębia, ostrość na linijkę i zobaczyć gdzie faktycznie wyostrzył?

    przestac sie onanizowac sprzetowo i zaczac robic zdjecia :)

    pzdr.
    A.

  • 3. Data: 2009-08-15 11:36:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czarek wrote:
> [...]
    > Bo rozumiem, że ostrzenie sprawdzić trzeba? Aparat na statyw, mała
    > głębia, ostrość na linijkę i zobaczyć gdzie faktycznie wyostrzył?

    zatrudnij profesjonalistę... :)

  • 4. Data: 2009-08-15 11:36:32
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > przestac sie onanizowac sprzetowo i zaczac robic zdjecia :)

    onanizm imo jest gdzies indziej :) Lubisz wydawac pare klockow
    w ciemno ? :) To tak jak kupienie auta, ktore nie chce jezdzic prosto :)

    Roger

  • 5. Data: 2009-08-15 11:41:39
    Od: Andrzej Jakubowski <f...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > onanizm imo jest gdzies indziej :) Lubisz wydawac pare klockow
    > w ciemno ? :) To tak jak kupienie auta, ktore nie chce jezdzic prosto :)

    kiedys nie bylo problemow z autofocusem? ;-) itd.

    Jezeli nawet to D700 ma regulacje BF/FF.

    Jezeli ktos ma potrzebe to mozna sobie wyregulowac.

    pzdr.
    A.

  • 6. Data: 2009-08-15 11:47:36
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    > Jezeli nawet to D700 ma regulacje BF/FF.
    >
    > Jezeli ktos ma potrzebe to mozna sobie wyregulowac.

    A jak wyregulujesz takie cos:
    - na 24mm i oo bedzie FF na metr
    - na 24mm i 20cm FF bedzie mial 5cm
    - na 70mm i oo bedzie BF na metr
    - na 70mm i 20cm BF na 5cm

    I zeby nie bylo, sytuacja z zycia wzieta tylko ze w Canonie. Ten kto sadzi
    ze z fabryki wychodzi super dopracowany i skalibrowany sprzet jest chyba
    naiwny...

    Pozdr.

  • 7. Data: 2009-08-15 12:03:02
    Od: Andrzej Jakubowski <f...@p...onet.pl>

    Konrad L pisze:

> [...]
    > ze z fabryki wychodzi super dopracowany i skalibrowany sprzet jest chyba

    usiasc i plakac.

    i tak 90% zdjec przeskalowanych do internetu, 4,5 jakies mniejsze
    wydruki z odbitek 0,5% moze bedzie mialo rozmiar wiekszy niz 15x21.
    Wnioskuje po sposobie zadania pytania. ;-)
    A przygladanie sie powiekszeniu 1:1 na ekranie .. jak ktos lubi.
    Proponuje jeszcze na super wyjustowany obiektyw nalozyc w ramach ochrony
    filtr UV za 50 zl, bo czasem nie starcza fantazji na cos lepszego ;)

    Nie twierdze, ze wszystko jest zawsze ok :-)
    I zachecam wszystkich do zrobienia tego testu, jezeli dzieki temu
    zdjecia stana sie lepsze!

    Ale _dla mnie_ to przewaznie przerost formy nad trescia.

    pozdrawiam :-)
    Andrzej

  • 8. Data: 2009-08-15 12:31:45
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Konrad L wrote:
    > I zeby nie bylo, sytuacja z zycia wzieta tylko ze w Canonie. Ten kto sadzi
    > ze z fabryki wychodzi super dopracowany i skalibrowany sprzet jest chyba
    > naiwny...

    Kiedyś zadałem takie pytanie w kontekście stronenia szkieł z aparatami
    sony. W odpowiedzi na to co trzeba zrobić dostałem, jasne proste i
    zupełnie logiczne:
    "wyrzucić taki obiektyw".

    d.

  • 9. Data: 2009-08-15 12:57:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Konrad L wrote:

> [...]
    >
    > I zeby nie bylo, sytuacja z zycia wzieta tylko ze w Canonie. Ten kto
    > sadzi ze z fabryki wychodzi super dopracowany i skalibrowany sprzet

    no ale tu piszemy o solidnym sprzęcie nikona a nie o zabawkach od canona co
    to drukarki produkuje

  • 10. Data: 2009-08-15 13:50:47
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Czarek pisze:

    Hej

    > No tak, zainteresował mnie temat, straszne, nie? :D
    > Ktoś mnie prosił, żebym mu pomógł w zakupie nowego Nikona D700 z
    > obiektywem Nikkor 24-70/2.8G ED AF-S.

    Mam obecnie 2x D700 i 24-70, dla tego szkła nie mam wprowadzonej żadnej
    korekty. Działa w punkt, niezależnie od ogniskowej.
    Ten 24-70 pracował również z trzecim D700 którego już nie mam i nie było
    problemów.
    Szybkość AF w/w zestawu jest piorunująca i jeśli nie trafia z AF to jest
    to wyłącznie moja wina lub wymaganie rzeczy niemożliwych ;)

    Praktycznie nigdy nie przekadrowuję i korzystam ze wszystkich 51 pól AF.
    Musi być naprawdę ciemno żeby boczne punkty które nie są krzyżowe nie
    dały rady. Lampkę wspomagającą AF mam na stałe wyłączoną.

    Nawet jeśli wyjdzie potrzeba małej korekty BF/FF, to powinieneś sobie
    bez problemu poradzić odpowiednią funkcją w menu aparatu.

    A co do D700tek, to mam jeszcze parę dobrych szkieł Nikona i z żadnym
    nie mam problemu, tym bardziej np. BF na jednym końcu i FF na drugim.
    Powiem więcej, mam do tego 3 fajne Sigmy które pracują jak trzeba.

    Jedynym problem jaki miałem był z 70-200VR który prawdopodobnie od
    nowości nie był prawidłowo wyjustowany. Po regulacji w niemieckim
    serwisie Nikona aktualnie działa bez zarzutu.
    --
    Pozdro
    Kryhu