    From: Kryhu <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon D700 a BF i FF
    Date: Sat, 15 Aug 2009 15:50:47 +0200

    Czarek pisze:

    Hej

    > No tak, zainteresował mnie temat, straszne, nie? :D
    > Ktoś mnie prosił, żebym mu pomógł w zakupie nowego Nikona D700 z
    > obiektywem Nikkor 24-70/2.8G ED AF-S.

    Mam obecnie 2x D700 i 24-70, dla tego szkła nie mam wprowadzonej żadnej
    korekty. Działa w punkt, niezależnie od ogniskowej.
    Ten 24-70 pracował również z trzecim D700 którego już nie mam i nie było
    problemów.
    Szybkość AF w/w zestawu jest piorunująca i jeśli nie trafia z AF to jest
    to wyłącznie moja wina lub wymaganie rzeczy niemożliwych ;)

    Praktycznie nigdy nie przekadrowuję i korzystam ze wszystkich 51 pól AF.
    Musi być naprawdę ciemno żeby boczne punkty które nie są krzyżowe nie
    dały rady. Lampkę wspomagającą AF mam na stałe wyłączoną.

    Nawet jeśli wyjdzie potrzeba małej korekty BF/FF, to powinieneś sobie
    bez problemu poradzić odpowiednią funkcją w menu aparatu.

    A co do D700tek, to mam jeszcze parę dobrych szkieł Nikona i z żadnym
    nie mam problemu, tym bardziej np. BF na jednym końcu i FF na drugim.
    Powiem więcej, mam do tego 3 fajne Sigmy które pracują jak trzeba.

    Jedynym problem jaki miałem był z 70-200VR który prawdopodobnie od
    nowości nie był prawidłowo wyjustowany. Po regulacji w niemieckim
    serwisie Nikona aktualnie działa bez zarzutu.
    --
    Pozdro
    Kryhu