  • Data: 2009-10-21 10:25:33
    Temat: Re: Nikon D5000 - czego się obawiać? [przejście z kompakta]
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Słyszę o tym, że niektórzy narzekają na brak ostrości.

    Nie sadze. Problemem moze byc, o ile sie nie myle, niewystepowanie
    zachowan typu 'wykrywamy twarze i na nie ostrzymy'. Masz punkty
    AF i sam ustalasz, ktory ma ostrzyc.

    > Zaskakująco duży ciężar i gabaryt nowego aparatu?

    Tak. Z tego powodu wykonalem ruch odwrotny i teraz moim stalym
    towarzyszem jest Canon G10/Olympus 8000 (w zaleznosci od wilgotnosci ;) )
    natomiast lustrzanka uzywana jest wtedy, gdy z gory wiem, ze
    zdjecia maja byc w kiepskim oswietleniu lub przy wyjatkowo
    szybkich obiektach (dzieci, zwierzeta, pojazdy).

    > Niewygoda obsługi (np zabawa z zaślepką na obiektyw)?

    Nie wieksza niz uwazanie na wysuniety obiektyw w kompakcie,
    aby go nie zgniesc. Najlepsze miejsce na dekielek: kieszen.
    Przez pewien czas eksploatowalem dyndadlo, ale po kilku
    podejsciach szlag mnie trafil od tego wahadelka.

    > Konieczność wzmożonej dbałości ze względu na wibracje i uderzenia?

    Mniejsza niz przy kompakcie.

    > Wstrząsająco wolny Live View?

    LV uzywam tylko wlasnie w kompakcie. Przy kiepskim oswietleniu
    i szybkich obiektach wole wizjer lustrzanki i celowanie
    ruchem calego ciala. Celniej, plynniej, szybciej. I nie ma
    rozjazdu pomiedzy obrazem i fotka. Przy kompaktach to niestety
    byla codziennosc.

    > Inne?

    Waga. D300 + 18-200 + lampa to juz ma znaczenie na lotnisku.
    Na wczasy nie ma sensu zabierac i kombinowac, jak to upchac
    w sejfie hotelowym. Na objazdowki to z kolei wymarzony sprzet:
    przewodnik 'prosze w lewo, prosze w prawo' a ja juz z kilka
    fotek mam zrobionych - kompakt jeszcze by myslal nad pierwsza.

    > Punkt widzenia tych, którzy od zawsze używali lustrzanek
    > pewnie mniej mi pomoże, ale też proszę o uwagi.

    Sam ocen, czy pomoglem.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek