  • 31. Data: 2010-07-27 06:44:24
    Temat: Re: Nikon D5000. RAW a balans bieli
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-23 23:39, nb pisze:

    > Tam gdzie jest możliwość poprawienia to dam radę każdym programem,
    > chodzącym pod systemem unixowym.
    > Ale jeśli histogram jakiejś składowej będzie całkiem z brzegu,
    > to np z czterech odcieni czerwonego nic się nie da zrobić poza
    > ręcznym domalowaniem odcieni pośrednich.

    to byc moze zdjecie w RAW tez niewiele by pomoglo...
    Marx

  • 32. Data: 2010-07-28 15:09:26
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 27 of Jul 2010 08:44, Marx wrote:

    > to byc moze zdjecie w RAW tez niewiele by pomoglo...

    Tak, ale często pomaga.
    Tutaj dwa JPG-i z różnymi ustawieniami
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/sony/
    Minimalne, są bliższe RAWa, i da się z niego wyciągnąć
    więcej odcieni czerwieni i szarości/bieli.
    A to przykład raczej studyjny (trafiona ekspozycja) niż bojowy,
    z którym częściej ma się do czynianie w praktyce.

    --
    nb

  • 33. Data: 2010-07-29 06:15:41
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jakis dziwny ten przyklad.
    Daj jpg domyslny z aparatu taki, ktorego naprawic sie nie da - i RAW do
    niego ktory daje wynik poprawny. Bo to co dales to sie przed wszystkim
    rozni nasyceniem
    Marx